CUM ARATA CEL MAI LUNG POD IN ARC DE CERC DIN ROMANIA – Podul costa 46 milioane lei si e aproape gata

Cel mai lung pod in arc din Romania este aproape finalizat. Podul spectaculos care se construieste in judetul Arges este foarte aproape de deschidere. Este primul pod metalic in arc de cerc cu calea de rulare la partea superioara construit pana acum in Romania.

Noul pod peste Dambovita care se construieste in judetul Arges pe DN 73 Pitesti-Brasov va inlocui un pod foarte vechi, podul din 1886, monument istoric.

Podul este construit de Maristar (Romania) si este cel mai lung ”pod de tip arc cu calea sus” din Romania, potrivit datelor tehnice oficiale.

Valoarea totala a proiectului este de 46 milioane lei, iar finantarea europeana de 32 de milioane lei.

Un pod spectaculos din judetul Arges este foarte aproape de deschidere! Este primul pod metalic in arc de cerc cu calea de rulare la partea superioara construit pana acum in Romania. Podul din zona localitatii Podul Dambovitei, situat pe DN 73, are o lungime de 170 de metri si o inaltime maxima de 31 de metri iar constructia lui (finantata prin POIM) a durat 1 an si 6 luni. Acesta va prelua traficul rutier pe traseul istoric Rucar-Bran si va avea o contributie importanta la dezvoltarea economica a zonelor tranzitate de DN73 in Muntenia si Transilvania. Atat turistii care vor dori sa ajunga in zona, in special pentru a vizita Castelul Bran, cat si marii transportatori vor beneficia de siguranta si confort o data cu deschiderea circulatiei pe noul pod”, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Vechiul pod in arc din zidarie de piatra (construit in 1886), declarat monument istoric, va ramane deschis doar circulatiei pentru vehicule cu greutatea maxima de 16 tone, in timp ce autovehiculele de mare tonaj vor circula doar pe noul pod metalic.

Noul pod in arc, construit de ingineri romani, a putut fi realizat doar dupa ce au fost identificate solutii tehnice care sa nu afecteze mediul si care sa permita accesul la proprietatile din proximitatea sa. Dupa ce am verificat astazi lucrarile in santier am certitudinea ca putem sa deschidem circulatia pe noul pod pana la sfarsitul lunii noiembrie (2023)”, adauga seful CNAIR.

Podul nou dimensionat la EuroCod va avea o lungime totala de 170 m si va fi de tip arc metalic, cu calea sus. Rampele de acces din pamant armat cu o inaltime de maxim 10 m si o lungime de 593 m. Subtraversare a rampei Pitesti printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 m si latimea de 5 m, pentru accesul la proprietati pe un drum local. Amenajarea a doua intersectii la DN73 pentru accesul spre centrul localitatii Podul Dambovitei.

Podul existent de pe DN73 la km 78+519 „Podul Dambovitei” este un pod din zidarie din moloane de piatra a carui constructie s-a finalizat in anul 1886 si a fost declarat monument istoric conform listei monumentelor istorice aprobata prin ordinul ministrului Culturii si Cultelor nr. 2361/2010.

In solutia promovata, podul nou are o lungime totala de 170 metri si traverseaza raul Dambovita, in aval de podul istoric, printr-o deschidere de 100 m, incadrata de doua deschideri marginale de cate 35 m fiecare. Lungimea totala a proiectului va fi de 760 metri (pod peste raul Dambovita si rampele de acces), prin aceasta investitie realizandu-se o varianta de ocolire a centrului localitatii Podul Dambovitei.

De asemenea, lucrarile executate vor conduce la eliminarea restrictiilor de tonaj si de gabarit de pe DN 73, astfel redeschizandu-se legatura dinte Pitesti si Brasov pentru traficul greu.

Articolul precedentCFR MODERNIZEAZA TRONSONUL DE CALE FERATA GURASADA-SIMERIA – Lucrarile au ajuns la 80%
Articolul următorSE MONTEAZA PRIMELE GRINZI LA VIADUCTELE DE PE CENTURA BEIUSULUI – Drumul este 40% realizat. Din vara se va putea circula pe centura orasului Beius

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.