CONDUCERE NOUA LA TAROM – Bogdan Popescu preia conducerea companiei Tarom. Ultimul an cu profit a fost 2007

Bogdan Popescu preia conducerea companiei de stat Tarom, inlocuindu-l astfel pe Costin Iordache, care a fost numit pe 4 ianuarie in functia de director general al companiei. Consiliul de Administratie al Companiei Tarom precizeaza ca a decis anumite schimbari in management-ul executiv, ”cu scopul de a revitaliza si de a optimiza activitatile de conducere si coordonare ale companiei”.

Astfel, incepand din data de 23 octombrie 2023, in urma indeplinirii formalitatilor legale, functia de director general va fi preluata de Bogdan Popescu. Acesta este absolvent al Facultatii de Aeronave, al Facultatii de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti, cat si al programului EMBA Asebuss”, informeaza compania, intr-un comunicat.

Potrivit Tarom, Popescu are o experienta de peste 25 de ani in companii de renume international, precum Shell, METRO si Microsoft. De asemenea, in anul 2021, Bogdan Popescu a ocupat functia de presedinte al Consiliului de Administratie al Avioane Craiova SA.

Pentru asigurarea atat a unei tranzitii eficiente, cat si a continuitatii activitatii companiei, s-a decis totodata numirea actualului director general, Costin Iordache, in functia de director economic, cat si numirea actualului director economic, Narcis Obeada, in functia de director comercial. Obiectivul principal al noii echipe de management ramane finalizarea si implementarea planului de restructurare, ce va conduce la revitalizarea companiei si transformarea ei intr-o organizatie profitabila si moderna”, se arata in comunicat.

Compania aeriana nationala Tarom estimeaza pentru acest an o pierdere in valoare de 62.415.950 lei, iar veniturile totale au fost estimate in valoare de 2.008.454.090 lei

Compania nu a mai avut profit din anul 2007.

In planul de restructurare, profitabilitatea viitoare a companiei Tarom a fost analizata in diferite scenarii, reflectand potentiale schimbari in conditiile interne si de piata, respectiv  in „scenariul de baza”- scenariul standard, considerat cel mai realist, potrivit caruia anul 2024 ar fi anul in care rutele ajung profitabile iar anul 2023 ar fi anul in care fluxurile de numerar devin pozitive si „scenariul pesimist”- scenariu construit pornind de la scenariul de baza, cu anumite ajustari potrivit caruia anul 2027 ar fi anul in care rutele ajung profitabile iar dupa anul 2029 fluxurile de numerar ar deveni pozitive.             

Sursele de finantare a investitiilorprevazute pentru anul 2023, in valoare de 115.524.700 lei, au fost estimate in crestere cu 4322,45%, respectiv cu suma de 112.852.030 lei fata de cele preliminate/realizate in  anul 2022 si sunt constituite din:

–  surse proprii in valoare de 32.930.050 lei;

–  credite de investitii, in valoare de 82.594.650 lei. 

Veniturile totale au fost estimate in valoare de 2.008.454.090 lei, mai mari decat preliminatul/realizatul anului 2022 cu 33,93%, respectiv cu suma de 508.835.630 lei.

Numarul de personal prognozat la finele anului 2023 de 1.314 salariati. Castigul mediu lunar pe salariat (lei/persoana) determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala, recalculat conform Legii anuale a bugetului de stat pe anul 2023 – legea nr.368/2022, in valoare de 10.592,85 lei/salariat, a fost estimat in crestere cu 18,03 fata de cel preliminat/realizat in anul 2022.

La momentul intocmirii proiectului Bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2023, Tarom inregistreaza plati restante la bugetul de stat in valoare de 102.986.180 lei.

Pana la finele anului 2023, compania isi propune ca dupa aprobarea ajutorului de restructurare, sa obtina o reesalonare a acestor sume. Platile restante in valoare de 507.648.640 lei au fost estimate in proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2023, in crestere cu 81,71% fata de cele aprobate in bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2022 prin Ordinul MTI 470/2022 si sunt compuse din:

  • 102.986.180 lei la bugetul de stat;
  • 404.662.470 la furnizorii interni si externi.

Creantele restante, in valoare de 11.721.840 lei, au fost programate in scadere cu 35,06% fata de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2022.

Cheltuielile totale pe anul 2023 au fost estimate in valoare de 2.070.870.040 lei, in crestere fata de preliminatul/realizatul anului 2022 cu 14,81%, respectiv cu suma de 267.194.980 lei.

Articolul precedentUNDA VERDE PENTRU ACHIZITIA DE MICROBUZE ELECTRICE – Consiliul Judetean Timis cumpara 27 de microbuze
Articolul următorSALARII MARI, PROFIT MODEST – Compania Nationala de Investitii Rutiere si-a stabilit un salariu mediu de aproape 2.500 euro pentru cei 200 de angajati. Catalin Urtoi, confirmat in functia de director general interimar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.