SE TOARNA PRIMUL STRAT DE ASFALT PE CENTURA NOJORID – Centura Nojorid si Santandrei costa 84 milioane lei fara TVA

Constructorii de la PORR au inceput turnarea primului strat de asfalt pe Centura Nojorid, o investitie din fonduri europene a Consiliului Judetean Bihor. Stadiul lucrarilor ajunge astfel la aproximativ 40%.

Drumul de legatura intre Oradea si Nojorid are o lungime totala de 8,3 km, fiind prevazut cu piste de biciclete cu o latime de 2,5 metri. Centura propriu-zisa, de la Oradea la Apateu, are o lungime de 5 km. Din acest drum va porni o bretea de legatura cu DN79 la intersectia cu drumul comunal care duce spre Livada, in lungime de peste 1,6 km, iar alta bretea de legatura cu DN79 va fi spre centrul comunei Nojorid. In continuare, acest drum se va intalni cu viitorul inel rutier metropolitan, un proiect al Consiliului Judetean Bihor care va face legatura intre DN79, DN76 si DN1.

Centura Nojorid face parte din etapa II a proiectului „Cresterea accesibilitatii pe drumurile judetene in Zona Metropolitana Oradea”. Din aceeasi etapa face parte si Centura Santandrei. Cele doua investitii au o valoare totala de 84.394.118,95 lei, fara TVA.

Etapa I a proiectului prespune realizarea Centurii Osorhei si reabilitarea drumului de 12 km dintre Osorhei si Copacel, DJ 767E, valoarea lucrarilor fiind de 108.275.129,09 lei, fara TVA. Firma PORR Construct executa lucrarile pe etapele I si II, termenul de finalizare fiind stabilit la 18 luni de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor (februarie 2023).

A treia etapa a proiectului prevede realizarea Centurii Biharia si a legaturii cu localitatea Paleu (5,6 km + 3,1 km).  

Pe drumurile nationale, la intrarea in zona metropolitana a Municipiului Oradea, in fiecare zi circula peste 20.000 de vehicule, iar numarul locuitorilor din comunele limitrofe a crescut foarte mult, astfel ca in ultimii ani a aparut o problema serioasa in ceea ce priveste traficul rutier atat de marfuri, cat si de persoane. Aceste proiecte degreveaza Centura Oradea si traficul care intra inutil in oras din lipsa de alternative. Asta inseamna o economie in bani pentru soferi, pentru ca se reduce consumul de carburant, timpul pe care il petrece omul in trafic, e vorba si de poluare, stres si toate celelalte. In fapt, pentru asta sunt gandite aceste proiecte, sa rezolve problemele reale ale oamenilor pe care le stim cu totii”, a adaugat Mircea Malan, vicepresedintele Consiliului Judetean Bihor.

Finantarea pentru proiectul „Cresterea accesibilitatii pe drumurile judetene in Zona Metropolitana Oradea” urmeaza sa fie asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Regional 2021 – 2027. Cererea de finantare pentru aceasta investitie si alte doua proiecte a fost depusa pe 1 august 2023.

Articolul precedentDRUM DE MARE VITEZA INTRE BOTOSANI SI SUCEAVA – Autoritatile lanseaza licitatia pentru documentatia tehnica pentru drumul de mare viteza dintre Suceava si Botosani
Articolul următorPISTA DE BICICLETE UNICA DE 26 MILIOANE LEI LA GALATI – Pista va avea aproape 25 de km si va fi construita intre orasul Galati si Padurea Garboavele

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.