STADIUL LUCRARILOR LA AUTOSTRADA CU TUNELURILE PENTRU URSI – Utilajele lui Umbrarescu decoperteaza terenurile

default

Pe ”lotul cu tuneluri” (Margina – Holdea) de pe autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, se lucreaza la decopertarea terenului si la drenarea apelor din zona, urmand ca antreprenorul sa aduca si alte utilaje pentru a efectua restul lucrarilor pregatitoare.  

La Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Sectiunea E si finalizare Sectiunea D, antreprenor este Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o.

Pana acum s-a decopertat pana la km 51 al proiectului, mai precis pana inainte de intrarea in primul tunel care se va construi pe acest sector. Lungimea celor doua tuneluri din proiect va fi de aproximativ 2,13 km, arata Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara.

Lucrarile la sectiunea tunelurilor „pentru ursi” sunt finantate prin PNRR si trebuie finalizate in 2026.

Sectiunea tunelurilor de pe Autostrada Lugoj – Deva (A1) se afla in faza de finalizare a proiectarii, constructorul roman UMB urmand sa aduca utilaje pe teren. Faza de proiectarea trebuia finalizata, conform contractului, in noiembrie 2023.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat luna aceasta contractul pentru supervizarea lucrarilor la sectiunea – lipsa Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva. Acesta este primul contract ce include constructia de tuneluri, castigat de UMB, in asociere cu un constructor din Bosnia.

Contractul de supervizare a lucrarilor a fost semnat pe 12 iulie cu IRD Engineering pentru suma de 25,27 de milioane de lei, potrivit Sistemului Electronic de Achizitii Publice (SEAP).

Durata contractului este de 172 de luni si cuprinde: 14 luni supervizarea pentru etapa de proiectare, 34 de luni supervizarea pentru etapa de executie a lucrarilor si 124 de luni supervizarea pentru perioada de garantie a lucrarilor.

Pe 14 octombrie 2022, a fost semnat contractul pentru proiectarea si executia sectiunii – lipsa (9,13 km) din lotul 2 al Autostrazii Lugoj – Deva. Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o. a fost declarata castigatoare, cu o oferta financiara de 1,83 de miliarde de lei fara TVA.

Finantarea este asigurata prin PNRR, iar durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare si 34 de luni perioada de executie a lucrarilor.

Cele mai complicate lucrari pe acest lot vor fi cele pentru constructia tunelurilor din zona Margina-Holdea (cu o lungime totala de 2,13 km).

Dupa finalizarea acestui lot, se va putea circula pe A1 (parte a coridorului 4 pan-european) -de la Sibiu la Nadlac- fara intreruperi, doar in regim de autostrada.

Pentru proiectarea si executia Lotului 2 al Autostrazii Lugoj-Deva (sectiunile E si D), cu lungime de aproximativ 10 km au fost alocate 45 de luni (11 luni proiectare si 34 de luni executie).

Contractul, finantat prin PNRR, a fost semnat la inceputul lunii octombrie a anului trecut (2022) la o valoare de 1,83 de miliarde de lei (fara TVA).

Pe acest lot urmeaza sa fie construite inclusiv doua tuneluri (cu galerie dubla) in lungime totala de 2,13 km), in zona Margina-Holdea.

Dupa finalizarea lucrarilor se va putea circula doar pe autostrada (A1), de la Sibiu la Nadlac.

A1 face parte din coridorul 4 paneuropean, care tranziteaza teritoriul Romaniei de la est la vest, pe relatia Constanta-Nadlac.

default
default
Articolul precedentDRUMUL CARE NU A FOST NICIODATA ASFALTAT – In orasul Strehaia se asfalteaza drumul Stancesti-Stangaceaua, cu 7,2 milioane lei
Articolul următorSE CONSTRUIESTE CEL MAI MARE AEROPORT DIN NORD-ESTUL TARII – Noul terminal al Aeroportului Iasi este pe jumatate gata

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.