TRANSPORT ECOLOGIC – Primaria Brasov inlocuieste autobuzele poluante vechi cu unele hibrid electrice articulate

Autoritatile locale din Brasov continua programul de inverzire a flotei de autobuze si troleibuze si de transformare a transportului public in principala solutie de mobilitate in municipiu si in zona metropolitan. Vor fi inlocuite autobuzele articulate Euro 6 cu autobuze hibrid electrice de 18 metri, iar locuitorii din Sacele vor beneficia de transport modern, vechile autobuze Euro 2 si 3 vor fi inlocuite tot cu autobuze prietenoase cu mediul.

Investitiile in masini nepoluante depasesc 57 milioane lei.

Operatorul de transport RATBV a demarat doua proceduri de achizitie pentru cumpararea a 15 autobuze noi hibrid electrice, articulate, de 18 metri, pentru transportul urban, si 15 autobuze articulate, utilizate, electrice/hibrid sau Euro 6, pentru liniile metropolitan, anunta Primaria Brasov.

RATBV are acum in circulatie 72 de autobuze electrice, 51 de troleibuze si 10 autobuze hibrid electrice si a obtinut finantare nerambursabila pentru alte 73 de autobuze electrice, prin Planul National de Redresare si Rezilienta.

Si locuitorii din Sacele vor beneficia de transport modern, vechile autobuze Euro 2 si 3 vor fi inlocuite tot cu autobuze prietenoase cu mediul. Municipalitatea brasoveana, impreuna cu operatorul de transport RATBV, continua programul de inverzire a flotei de autobuze si troleibuze si de transformare a transportului public in principala solutie de mobilitate in municipiu si in zona metropolitana. Dupa ce in ultimii ani a pus in circulatie 72 de autobuze electrice, 51 de troleibuze si 10 autobuze hibrid electrice si a obtinut finantare nerambursabila pentru alte 73 de autobuze electrice, prin Planul National de Redresare si Rezilienta, administratia brasoveana vrea sa inlocuiasca si autobuzele articulate cu motorizare Euro 6 cu autobuze hibrid electrice articulate. In acelasi timp, odata cu preluarea transportului in comun din Sacele, Municipalitatea vrea sa elimine de pe strazile orasului si vechile autobuze Euro 2 si 3 care asigurau transportul intre cele doua localitati”, precizeaza Primaria din Brasov.

Pentru a realiza cele doua obiective, operatorul de transport, RATBV, a demarat doua proceduri de achizitie pentru cumpararea a 15 autobuze noi hibrid electrice, articulate, de 18 metri, pentru transportul urban, si 15 autobuze articulate, utilizate, electrice/hibrid sau Euro 6.

In ultimii ani, Brasovul este unul dintre orasele care investeste tot mai mult in tehnologii prietenoase cu mediul, fie ca vorbim de mobilitate, colectarea deseurilor sau producerea de energie verde pentru consumul public, ceea ce ne pozitioneaza in avangarda luptei impotriva schimbarilor climatice. Transportul in comun este axa principala pe care construim un transport prietenos cu mediul. De aceea, investitiile noastre se concentreaza pe inlocuirea parcului auto diesel cu mijloace de transport verzi sau mai putin poluante. Chiar daca avem in circulatie sau avem finantare peste 200 de autobuze electrice si troleibuze, exista linii urbane care nu dispun de o solutie de transport nepoluanta, cum ar fi, de exemplu, linia 17, care, avand in vedere incarcarea, are nevoie de autobuze articulate. In acelasi timp, trebuie sa scapam si de autobuzele poluante din Sacele, cu motorizare Euro 2 si 3, care pe langa cantitatile mari de substante nocive pe care le produc, nu mai ofera conditii optime de transport. Solutia identificata de RATBV pentru a rezolva aceste probleme, mai ales ca va deveni operator si pentru Sacele, este demararea a doua achizitii, una pentru autobuze noi si una pentru autobuze second hand, astfel incat sa se completeze necesarul urban si metropolitan”, a declarat primarul din Brasov, Allen Coliban.

Conform caietului de sarcini, operatorul de transport RATBV vrea sa achizitioneze 15 autobuze hibrid noi, din gama 18 m (18000±750mm), cu tractiune diesel-electrica, cu podea complet coborata pe toata lungimea, cu minim trei usi si aer conditionat in salonul de calatori, destinate transportului urban de calatori in Municipiul Brasov.

Autobuzul hibrid va avea o capacitate de transport de minim 130 persoane, din care minim 40 pe scaune.

Durata de utilizare normala a autobuzelor este de minim 12 ani, din care 8 ani fara reparatii generale.

Autobuzul hibrid va fi prevazut cu platforma pentru a facilita acesul persoanelor cu dizabilitati.

Fiecare autobuz va fi dotat cu un difuzor audio montat la exteriorul vehiculului, in dreptul usii din fata, pentru informarea calatorilor cu deficiente de vedere. Mesajul audio este rulat in momentul deschiderii usii fata si contine numarul liniei pe care circula autobuzul si destinatia catre care se deplaseaza.

De asemenea, autobuzele vor fi echipate cu sistem de numarare al calatorilor (sisteme cu senzori inteligenti 3D si cu analizor) si va permite urmarirea si inregistrarea numarului de calatori transportati pe anumite intervale de timp, statie, linie, numar autobuz etc.

Autobuzele hibride vor fi prevazute cu o instalatie de supraveghere video la interior si la exterior. Sistemul va cuprinde un numar de minim 8 (opt) camere digitale color, cu inregistrare audio, de inalta rezolutie, tip dom, cu carcasa antivandalism.

Ele vor fi echipate de catre producator cu un sistem pentru internet gratuit Wi-Fi, pentru calatori, fiind echipate cu router Wi-Fi separate pentru furnizare de servicii de internet gratuit calatorilor. La acesta se adauga o instalatie electrica de alimentare cu tensiune continua si stabilizata de + 5 V, cu conectori (prize) de tip port USB pentru incarcarea dispozitivelor electronice ale pasagerilor.

Valoarea estimata a celor 15 autobuze hibrid noi este de 44.043.750 lei, valoare ce include si costul de leasing pentru o perioada de 5 – 7 ani.

Termenul de livrare este de maxim 12 luni.

Conform caietului de sarcini, RATBV vrea sa achizitioneze, in leasing financiar, pe o perioada de 36 luni, 15 autobuze articulate folosite (second-hand), de circa 18m lungime, cu tractiune electrica, hibrida sau diesel Euro 6, cu podea coborata, sistem de ingenunchere (kneeling) la bordura, rampa pentru accesul nelimitat al persoanelor care se deplaseaza cu scaun rulant, aer conditionat, sistem anti-blocare la franare (ABS).

Autobuzele oferite vor avea anul de fabricatie incepand cu 2015, iar norma de poluare va fi minim Euro 6. Nu se accepta vehicule cu un parcurs mai mare de 500.000 km.

Autobuzele vor avea o capacitate de transport de minim 125 calatori, din care minim 40 pe scaune si cel putin un loc destinat pentru fotoliu rulant.

Ele vor fi prevazute cu rampa, cu actionare mecanica (manuala) sau electrica, pentru facilitatea accesului persoanelor cu dizabilitati.

Durata perioadei de leasing este de 3 ani, iar dupa expirarea perioadei de leasing si plata integrala a contractului, autobuzele vor trece in proprietatea RATBV.

Valoarea estimata a celor 15 autobuze este de 13.125.000 lei, valoare ce include si costul de leasing pentru o perioada 3 ani.

Termenul de livrare este de maxim 3 luni.

RATBV SA este operatorul de transport public regional din municipiul Brasov si din Zona Metropolitana Brasov. Cu o flota formata din 51 troleibuze, 72 autobuze electrice, 10 autobuze hibrid si 149 autobuze diesel, RATBV SA deserveste 44 trasee urbane si 19 trasee metropolitane. Actionarul majoritar al RATBV SA este Municipiul Brasov.

Articolul precedentPODUL SUSPENDAT PESTE DUNARE DE LA BRAILA – Trei propuneri de iluminat arhitectural, in dezbatere
Articolul următorLOTUL 1 DIN DRUMUL STRATEGIC BOTOSANI-IASI A FOST RECEPTIONAT – Lucrarile au costat 25 milioane euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.