Un nou lot al Drumului Strategic a fost receptionat. Lotul 1 al Drumului Strategic, in lungime de 31 de kilometri, a fost receptionat miercuri, 12 iulie 2023. Consiliul Judetean Iasi si Consiliul Judetean Botosani au receptionat lucrarile de pe Lotul I al Axei Rutiere Strategice 2: Botosani – Iasi, proiect finantat in cadrul Programului Operational Regional 2014 – 2020. Investitia vizeaza cresterea gradului de coeziune economica si sociala la nivelul judetelor Botosani si Iasi, prin imbunatatirea infrastructurii de transport si facilitarea accesului la rutele nationale si europene din regiune, interconectarea la retelele de transport judetene cu acces la reteaua TEN-T si la Polul de crestere Iasi.
Lotul I al Axei Rutiere Strategice 2: Botosani – Iasi include 5,597.90 km din DJ 282 H apartinand U.A.T. Judetul Iasi si asigura legatura intre: Sipote si limita judetului Botosani, strabatand localitatile Sipote, lazu Nou pana la limita cu judetul Botosani.
Intreg obiectivul de investitii vizeaza modernizarea a 106,265 km de drumuri judetene din judetele Iasi si Botosani, reabilitarea a 9 poduri existente, construirea a 3 poduri noi, amenajarea a 5 treceri la nivel cu calea ferata, etc., cu o valoare totala a proiectului de peste 538 de milioane de lei (inclusiv TVA).
„Investitiile in infrastructura rutiera sunt cele mai asteptate de cetateni. Ori de cate ori reusim sa modernizam drumurile din judet, reusim, de fapt, sa dam o sansa in plus la dezvoltare comunitatilor noastre. Conectivitatea interjudeteana este cu atat mai importanta cu cat deschide perspective pentru intreaga regiune a Moldovei, iar noi avem nevoie de o dezvoltare echilibrata a tuturor judetelor pentru a recupera decalajele fata de vestul tarii. Axele rutiere Iasi – Suceava si Botosani – Iasi sunt doua proiecte majore pe care le-am implementat in parteneriat cu judetele vecine si care astazi inseamna nu doar conditii de trafic mai bune, ci si standarde ridicate a calitatii vietii cetatenilor din comunele tranzitate de aceste drumuri judetene. Vom continua investitiile pentru a crea conditii similare in toate comunitatile din judet” a spus presedintele Consiliului Judetean Iasi, Costel Alexe.
Procedura de receptie a fost efectuata in prezenta Doinei Federovici, presedintele Consiliului Judetean Botosani, a presedintelui Consiliului Judetean Iasi, Costel Alexe, a directorului general al Agentiei Regionale de Dezvoltare Nord-Est, Vasile Asandei, a membrilor echipei de proiect, a reprezentantilor Inspectoratelor de Stat in Constructii din cele doua judete, a proiectantului, a constructorilor, a supervizorului, dar si a primarilor comunelor prin care trece acest lot de drum modernizat.
„Exact in urma cu 2 ani si 2 luni dadeam startul lucrarilor la Lotul 1 al Drumului Strategic. Pe 12 mai 2021, ne angajam intr-o cursa contracronometru pentru modernizarea celor 31 de kilometri ce au constituit Lotul 1 al Drumului Strategic. Atunci, putini mai erau cei care credeau ca vom putea recupera timpul pierdut si ca vom finaliza cu brio aceasta investitie, finantata in proportie de 60% din fonduri europene. Impreuna, membrii echipei Consiliului Judetean, reprezentatii ADR Nord-Est, constructorul, supervizorii, dirigintii de santier si proiectantul, am reusit sa trecem peste toate obstacolele ivite. Desi am pornit ultimii aceasta investitie majora, am reusit sa avem acum cel mai avansat proiect de infrastructura finantat din Regiunea de Nord-Est”, a declarat Doina Federovici, presedintele Consiliului Judetean Botosani.
Comisia de receptie a fost condusa de catre vicepresedintele Consiliului Judetean Botosani, Dorin Birta, care s-a declarat multumit de calitatea lucrarilor.
„Am avut parte de constructori foarte buni, care au realizat un drum de calitate, ce satisface cele mai inalte exigente. Sunt convins ca vom avea acelasi rezultat si pe Lotul 2, pentru ca s-a muncit si se munceste cu seriozitate si responsabilitate. Prin finalizarea acestor sectoare de drum, crestem sansele de dezvoltare a regiunii de sud a judetului”, a declarat Dorin Birta.
Lucrarile la Lotul 1 a Drumului Strategic au presupus refacerea in totalitate a fundatiei si a caii de rulare pe cei 31 de kilometri ce strabat comunele Rauseni, Calarasi, Mihalaseni, Dobarceni, Dangeni (judetul Botosani) si Sipote (judetul Iasi). De asemenea, a fost reabilitat un pod peste raul Jijia, s-au construit 59 de podete transversale, precum si 90 de podete tubulare pentru drumurile laterale si accese.
In ceea ce priveste hidraulica drumului, au fost realizati 32 de kilometri de santuri trapezoidale, 35 de kilometri de rigole (carosate, triunghiulare sau de acostament), dar si 5 kilometri de drenuri, care au vizat stabilizarea a doua zone cu alunecari de teren.
In cadrul proiectului au fost amenajate 100 de intersectii cu drumurile laterale si un sens giratoriu in centrul comunei Rauseni. In localitati au fost realizati peste 11 kilometri de trotuare.
Lucrarile au o garantie de 60 de luni si s-au ridicat la 125 de milioane de lei, echivalentul a 25 de milioane de euro.
„Infrastructura rutiera va ramane o prioritate pentru echipa pe care o conduc. Vom continua investitiile pe fonduri europene cu realizarea Drumului Vamii, astfel incat sa redam caracterul strategic axei Botosani – Iasi, care va porni din nord, din Vama Radauti-Prut, si va face, in sud, conexiunea cu judetul Iasi. Am demonstrat ca acolo unde exista vointa, putem rezolva problemele importante ale comunitatii noastre”, a conchis Doina Federovici.

Oamenii Și Copii Din locațiile Iași Și Botoșani, Sunt Oamenii Și Copii Lu’ Satana, Nu Lu’ Dumnezeu!
Adică Oamenii Și Copii Din Locațiile Iași Și Botoșani Sunt Răi Și Rele, Și Au Răutate În Ei Și Ele; Ar Trebuii Să Fie Mai Buni Și Bune:
https://youtu.be/r-QCH2fKAVA?si=zOgC0OkXd0h9JlOS
Trimiteți Mai Departe Aceste Informații Pentru A Ajunge La Cât Mai Multă Lume.