CFR PREGATESTE INVESTITII IN BRASOV – Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferata va costa 137 milioane lei

Ministerul Transporturilor vrea sa aloce 137.369.000 lei, inclusiv TVA, pentru modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferata. Lucrarile vor fi efectuate de Sucursala Regionala de Cai Ferate Brasov.

Durata de executie a investitiei este de 6 luni, arata un proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferata – Sucursala Regionala de Cai   Ferate Brasov”, lucrare de utilitate publica de interes national.

Proiectul “Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferata” face parte din Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT) si este propus pentru finantare in perioada 2021 – 2030.

Modernizarea conform cerintelor Acordului European privind marile linii internationale de cale ferata si Acordului European privind marile linii de transport international combinat si instalatii conexe implica, in principal, imbunatatirea infrastructurii si a sistemului feroviar, astfel incat sa se poata atinge viteze de 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa, in conditii de mare securitate.

Tinand cont de angajamentele facute de Romania in ceea ce priveste implementarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate (inclusiv implementarea Sistemului european de gestionare a traficului feroviar – ERTMS), precum si faptul ca se petrec numeroase accidente feroviare la jonctiunea drum – cale ferata, modernizarea trecerilor la nivel este o prioritate majora a programului de investitii pentru imbunatatirea sigurantei circulatiei

Realizarea si derularea acestui proiect revine Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, prin Sucursala Regionala de Cai Ferate Brasov, care este beneficiarul si gestionarul investitiei si face parte din strategia pe termen lung a acesteia, fiind realizat Studiul de Fezabilitate pentru „Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferata – Sucursala Regionala de Cai Ferate Brasov” derulat la nivelul SRCF Brasov.

Infrastructura feroviara romana are un numar de aproximativ 5.000 de treceri la nivel, echipate in patru configurari, respectiv cu bariere automate (BAT), cu sisteme de semnalizare a apropierii trenului (SAT), cu bariere mecanice (BM) sau cu indicatoare rutiere (IR).

Proiectul „Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferata” de pe intregul teritoriu al Romaniei, si respectiv de pe raza Regionalei CF Brasov, reprezinta una din masurile de imbunatatire a sigurantei traficului si securitatii transporturilor pentru toate mijloacele de transport, prin actiuni specifice de tipul modernizarii trecerilor la nivel cu calea ferata si justifica necesitatea realizarii obiectivului de investitii.

Pe raza Sucursalei Regionale de Cai Ferate Brasov, conform informatiilor primite pana la aceasta data sunt 694 treceri la nivel, echipate in cele patru configuratii, respectiv cu bariere automate (BAT), cu sisteme de semnalizare a apropierii trenului (SAT), cu bariere mecanice (BM) sau cu indicatoare rutiere (IR), care sunt parte integranta a infrastructurii feroviare, gestionata de C.N.C.F. „C.F.R.”- S.A prin Sucursala Regionala de Cai Ferate Brasov. In cadrul acestui proiect au fost propuse spre modernizare 20 (douazeci) de treceri la nivel.

In prezent, trecerile la nivel aflate pe raza Sucursalei Regionale de Cai Ferate Brasov se afla intr-o stare de degradare accentuata, prezentand:

      – dale degradate;

      – traverse in dreptul trecerii lasate si deburate;

      – sina uzata;

      – material de prindere uzat sau lipsa.

Carosabilul in zona trecerii la nivel este alcatuit din dale din beton armat care prezinta denivelari in profil transversal si longitudinal. Acestea reazema pe traverse din beton necorespunzatoare, cu material de prindere uzat. De asemenea, in zona trecerii la nivel, prismul de piatra sparta este colmatat.

Prin degradarea elementelor ce alcatuiesc trecerea la nivel creste pericolul de producere a evenimentelor de cale ferata si rutiere.

      Calea ferata este traversata de drumuri cu trafic ridicat si tonaj mare cu influente asupra zonelor unde se face transportul, atat cel feroviar cat si cel auto.

      Implementarea proiectului se va face de catre „C.F.R.”- S.A prin Sucursala Regionala de Cai Ferate Brasov, care este beneficiarul si gestionarul investitiei. Realizarea acestei investitii este imperios necesara pentru asigurarea sigurantei circulatiei trenurilor, a autovehiculelor cat si pentru confortul participantilor la trafic.

      Prin neimplementarea proiectului ar rezulta pericole atat la circulatia feroviara cat si cea auto.

In vederea realizarii investitiei, documentatia aferenta Studiului de Fezabilitate prevede urmatoarele lucrari:

  • Amenajarea trecerii la nivel cu calea ferata cu dale elastice/dale prefabricate din beton noi: Refacerea trecerii la nivel cu dale elastice /dale prefabricate  din beton noi agrementate AFER; Lucrari de linii de cale ferata; Lucrari de scurgerea apelor
  • Instalatii SCB + TTR – se va implementa un sistem de trecere la nivel cu  bariera cu dulap electronic si numaratoare de osii
  • Montare instalatii de supraveghere video, pentru a monitoriza buna functionare a instalatiei BAT (echipamente de captare, inregistrare si monitorizare a imaginilor, echipamente de transmisie si receptie a semnalelor video si date, echipamente de electroalimentare, cabluri de energie electrica de joasa tensiune, cabluri de comunicatii)
  • Montare sistem de iluminat trecere la nivel cu calea ferata – lucrarile la instalatia de iluminat exterior se vor realiza conform SR EN12464-2 si trebuie sa permita comanda automata la lasarea intunericului, asigurand un nivel de iluminare de cel putin 20 lx pentru zona luminata a trecerii la nivel.

Instalatia este formata din 2 seturi independente compuse din: corp de iluminat, panou fotovoltaic, regulator de incarcare si acumulatori pentru stocare energie. 

  • Modernizare sistem de electroalimentare:
  • Modernizarea Tabloului Electric de Alimentare (TEA) si conectarea acestuia la Tabloul Electric General al statiei CF aferente;
  • Instalare cablu alimentare;
  • Instalare UPS-uri (in statie si la echipamente), generatoare si amplificatoare de tensiune.
  • Instalare conexiuni – alimentare si comanda/control intre acestea si intre tablou AAR si TEA.
  • Instalare sistem de alimentare cu energie electrica cu panouri fotovoltaice -Bariera va fi prevazuta si cu panouri fotovoltaice, pentru asigurarea continuitatii alimentarii cu energie electrica.

      Prin realizarea investitiei se urmareste sporirea sigurantei circulatiei, atat rutiere cat si feroviare, prin preintampinarea accidentelor de la intersectia cale ferata – drum.

      Prin modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferata si implementarea instalatiilor de tip BAT vor fi redusi timpii de asteptare ai autovehiculelor la intersectia cu calea ferata, ceea ce implicit va reduce si poluarea in zona.

      Un alt aspect important care va fi obtinut prin inlocuirea dalelor degradate cu dale elastice /prefabricate din beton – noi, este sporirea sigurantei si a confortului pentru participantii la trafic in zona trecerilor la nivel.

Obiectivele generale la care contribuie realizarea serviciilor sunt:

  • imbunatatirea sigurantei traficului feroviar pe reteaua de cale ferata;
    • diminuarea efectelor adverse asupra mediului;
    • deplasarea in conditii de siguranta a persoanelor si bunurilor;
    • eliminarea si reducerea costurilor generate de accidentele si incidentele feroviare;
    • cresterea eficientei activitatii de operare si intretinere a retelei de cale ferata din Romania;
    • cresterea sigurantei circulatiei feroviare, dar si a sigurantei circulatiei rutiere
    • cresterea confortului pentru vehiculele rutiere

Indicatorii tehnico-economici au fost avizati de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in urma sedintei Consiliului Tehnico-Economic, prin Avizul nr. 112/121/09.08.2022 si de catre Consiliul Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte prin Avizul nr. 24/27.04.2023.

Articolul precedentITALIENII DE LA WEBUILD INAINTEAZA PE SECTIUNEA 5 DIN SIBIU-PITESTI – Tronsonul de autostrada a ajuns la un stadiu de 35%
Articolul următorSOSESC TRAMVAIELE NOI IN BUCURESTI – Au ajuns 40 din cele 100 de tramvaie Imperio de la Arad

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.