PREMIERA MONDIALA IN TRANSPORTURI – Daimler a construit autobuzul viitorului care poate costa jumatate de milion de euro

Constructorul auto Daimler si-a prezentat modelul Mercedes-Benz eCitaro fuel cell, primul autobuz electric de serie cu pile de combustie, o alternativa viabila pentru autobuzele urbane cu motoare cu combustie interna. Premiera mondiala a fost prezentata la UITP Global Public Transport Summit 2023 ce a avut loc zilele acestea in Barcelona, Spania.

Mercedes-Benz eCitaro fuel cell poate parcurge aproximativ 350 de kilometri fara a fi nevoie sa fie reincarcat.

Studiile si cercetarile, pentru a putea realiza acest autobuz, au durat intre 5 si 8 ani. Cu toate optiunile incluse, acesta poate costa si jumatate de milion de euro. Are spatiu pentru 128 de pasageri, iar scaunele sunt de piele, ne spun reprezentantii companiei.

Autobuzul articulat este disponibil incepand cu luna iunie a acestui an. Primul oras in care va circula este Mannheim, un oras in sud-vestul Germaniei, care deja a comandat autobuzul futuristic.

Autobuzul este mai performant in stocarea completa si utila a energiei recuperate in timpul franarii. De asemenea, capacitatea mare a bateriei de cel mult 392 kWh cu care este echipat permite utilizarea unor niveluri ridicate de putere de propulsie pe distante mai lungi, de exemplu, pe pante de teren muntos.

Mercedes-Benz eCitaro fuel cell se bazeaza pe un sistem de propulsie electrica cu baterii NMC 3 de inalta performanta, in timp ce pila de combustie cu o putere de 60 kW serveste ca generator de hidrogen pentru a extinde autonomia. Aceasta combinatie permite o functionare extrem de economica, deoarece energia electrica din retea este disponibila la un pret mai mic decat hidrogenul verde, iar sistemul electronic de control inovator regleaza in cel mai bun mod posibil combinatia dintre energia bateriei si functionarea pilei de combustie.

Pilele de combustie sunt considerate o solutie pentru autobuzele urbane alimentate complet electric atunci cand trebuie parcurse distante foarte mari. Acest lucru se datoreaza faptului ca genereaza electricitate din hidrogen si aer in timpul conducerii si emit doar apa. Dar hidrogenul verde este scump. Cu pila de combustie eCitaro, Mercedes-Benz a tinut cont de costuri inca de la inceput. De aceea, eCitaro foloseste bateriile NMC3 ca sursa principala de energie pentru sistemul sau de propulsie puternic.

Pila de combustie compacta este doar pentru extinderea autonomiei.

Rezervoarele de hidrogen din polimer armat cu fibra de carbon, fiecare cu o capacitate de cinci kilograme, se afla pe acoperisul vehiculului.

Compania poate echipa autobuzul articulat cu sase sau sapte rezervoare de hidrogen si trei sau patru baterii cu o capacitate maxima de energie de 392 kWh. Sistemul cu hidrogen este proiectat pentru o presiune de 350 bar – spre deosebire de sistemele de 700 bar, cheltuielile si costurile sunt semnificativ mai mici aici, in special la pompa.

Articolul precedentAUTOSTRADA TRANSILVANIA – Precon Transilvania si Citadina 98 SA vor construi tronsonul Chiribis-Biharia
Articolul următorLICITATIE PRELUNGITA – Ofertele pentru licitatia privind achizitia celor 12 trenuri cu hidrogen

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.