CNAIR a verificat santierul Drumului Expres Braila – Galati. Drumul are o lungime de 10,76 km si a fost realizat in proportie de 61%. In santier sunt mobilizati un numar de 216 muncitori si 58 de utilaje.
Ordin de incepere executie a fost emis pe 10 ianuarie 2022, iar drumul expres ar trebui sa fie gata anul viitor.
Investitia costa 449,4 milioane lei fara TVA.
Lucrari in executie:
- Viaduct peste raul Siret: Amenajare platforme lucru; Forare, armare si betonare piloti la pile.
- Relocare retele electrice
- Executie sistem ITS
Constructorul este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, cu o valoare a contractului de 449,425,040 de lei, fara TVA, cofinantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.
Primii 300 metri de asfalt pe Drumul Expres Galati-Braila au fost asternuti luna trecuta, dupa cum anunta atunci ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Circulatia pe acest drum trebuie deschisa la sfarsitul lunii aprilie a anului viitor.
Podul peste Siret este cea mai importanta structura a drumului expres Braila-Galati. Lucrarile au inceput in luna martie a acestui an.
Drumul Expres Braila – Galati are o lungime de 10,767 km. Va avea 2 benzi de circulatie, pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte si un pasaj. Porneste din drumul de legatura brailean al podului peste Dunare si se incheie la intersectia cu DN2B, in zona Movileni.
Drumul Expres Braila – Galati va fi o alternativa viabila pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapida intre cele doua orase, dar si cu podul suspendat peste Dunare de la Braila.
Antreprenor: Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL;
Lungime: 10,76 km.;
Durata contract: 34 de luni (10 luni proiectare, 24 de luni executie);
Valoare contract: 449,425,040 de lei, fara TVA;
Sursa de finantare: POIM;
Ordin de incepere executie: 10.01.2022;
Termen deschidere: 2024.