CFR lanseaza licitatia pentru modernizarea sectiunii Poarta – Caransebes (Lotul 6) a tronsonului de cale ferata Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes. Valoarea estimata a contractului derulat de CFR Infrastructura – finantat prin Programul Transport – este de 1,33 miliarde de lei (fara TVA).
Castigatorul va avea la dispozitie 72 luni pentru proiectarea si executia lucrarilor, din care 12 luni pentru elaborarea proiectului si 60 de luni pentru executia lucrarilor.
”Am lansat licitatia pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie lucrari de modernizare pe sectiunea Poarta-Caransebes (lotul 6), aferent obiectivului Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebes (225,287 km). Valoarea financiara estimata a contractului: 1.331.527.894,38 lei fara TVA. Sursa de finantare: Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027”, anunta CFR.
Durata proiectare si executie lucrari: 72 luni, din care 12 luni pentru elaborarea proiectului si 60 de luni pentru executia lucrarilor.
Termenul limita pentru primirea ofertelor este 26 iunie 2023.
Principalele obiective feroviare pe sectiunea POARTA – CARANSEBES (LOTUL 6), in lungime de 37,160 km, de la Punctul de Oprire nou Poarta, km 436+887 la Caransebes, km 474+046, sunt:
- 37,160 km pentru viteza maxima de circulatie de 160 km/h
- 7 statii/halte
- 18 poduri
- 65 de podete
- 18 pasaje inferioare si superioare
- 2 tuneluri noi cu cale ferata dubla la Poarta de 500 m, respectiv 305 m
- 2 tuneluri reabilitate – Fenes si Tampa
- 10 de treceri la nivel cu calea ferata
- 2 Puncte de Oprire (PO), la Poarta si Petrosnita
- constructii civile in statiile Teregova, Armenis, Slatina Timis, Valisoara, Balta Sarata si in haltele Valea Timisului, Caransebes
- dublare de linie pe sectiunile PO nou Poarta – Teregova, Slatina Timis – Valisoara, Valisoara – Balta Sarata
- modernizarea instalatiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicatii, bariere automate la trecerile la nivel, panouri fonoabsorbante
- sistemul european de management al traficului (ERTMS) pe intregul tronson
- lucrari specific protectiei mediului.
OBIECTIVUL GENERAL al implementarii proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATA CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBES (225,287 km) este:
→ imbunatatirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre viteza de 120 km/h si cea de 160 km/h;
→ modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea tronsonului (25 kV);
→ marirea capacitatii de tranzit;
→ asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare, facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;
→ modernizarea statiilor si a haltelor de miscare;
→ modernizare poduri, podete
→ reabilitarea/modernizarea cladirilor statiilor de calatori, incluzand constructiile pasarelelor si/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
→ montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
→ instalatii de centralizare electronica noi, in statii si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
→ reducerea valorii maxime a declivitatii pe sectiunile unde aceasta depaseste 18‰
Anuntul de participare la procedura licitatie deschisa, cu nr. CN1053228/18.03.2023, si documentatia de atribuire sunt disponibile Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP).