ALSTOM, SINGURUL OFERTANT LA LICITATIA ARF – Licitatia pentru cele 16 locomotive noi depaseste 1 miliard de lei

Asocierea Alstom Transport Romania – Alstom Transportation Germany a fost singura care a depus oferta in cadrul licitatiei pentru achizitia a 16 locomotive electrice noi pe patru osii cu sisteme ERTMS, anunta Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF). Luni a avut loc sedinta Comisiei de evaluare, desemnata in cadrul licitatiei, in vederea deschiderii ofertelor depuse. Societatea care a depus documentatia este Asocierea Alstom Transport Romania (Ofertant lider) – Alstom Transportation Germany (Ofertant).

Procedura de atribuire in vederea achizitiei unui numar de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile sa circule cu o viteza maxima situata in intervalul 160 km/h-200 km/h si sa tracteze pana la 16 vagoane de calatori, a fost lansata in data de 10 octombrie 2022, in cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR) – Componenta 4. Transport sustenabil, si avea ca efect atat sporirea mobilitatii in jurul marilor centre socio-economice ale tarii, cat si realizarea unor conexiuni rapide intre unitatile administrativ teritoriale importante ale tarii.

Perioada de mentenanta si reparatii este de 20 ani, in cadrul careia sunt incluse serviciile necesare functionarii respectivelor locomotive electrice, si anume: instruirea personalului in ceea ce priveste exploatarea, operarea acestora si a aplicatiilor software, transportul, asigurarea, punerea in functiune, asistenta tehnica in perioada de garantie, conform caietului de sarcini. Astfel, contractul de achizitii are prevazuta o clauza de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentarii perioadei de mentenanta cu inca 20 de ani, fara organizarea unei proceduri competitive, prin incheierea unui act aditional. Obiectivul Componentei 4 – Transport sustenabil, prevazuta in PNRR, este de a spori sustenabilitatea sectorului transporturilor din Romania, prin sprijinirea tranzitiei verzi si digitale a sectorului, respectiv de a dezvolta o infrastructura de transport durabila si ecologica, cu standarde de siguranta adecvate, care sa contribuie la finalizarea retelelor transeuropene de transport (TEN-T) si la descongestionarea nodurilor urbane„, arata ARF.

Locomotivele achizitionate vor fi utilizate pe rutele aflate sub contractele de servicii publice (CSP), atribuite in mod competitiv operatorilor de transport feroviar de calatori, in conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1370/2007 si potrivit legislatiei din Romania.

Valoarea estimata este cuprinsa intre 702.453.762,18 lei, fara TVA, si 1.036.568.887,80 lei, fara TVA.

Finantarea proiectului este asigurata prin Planul National de Redresare si Rezilienta, „Componenta 4 – Transport durabil”, si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice.

Durata contractului aferent lotului atribuit va fi de 275 de luni.

Ulterior deschiderii ofertei, comisia va incepe evaluarea acesteia, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si cerintele caietului de sarcini.

Articolul precedentCONEXIUNI CU UNGARIA – Acordul de mediu pentru drumul expres Salonta – Frontiera va fi emis la vara
Articolul următorAUSTRIECII DE LA PORR CONSTRUCT VOR CONSTRUI LOTUL 2 AL INELULUI RUTIER METROPOLITAN ORADEA – Constructorul a avut cea mai  buna oferta, de 81,68 milioane lei fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.