Se toarna asfalt pe podul suspendat peste Dunare de la Braila/Galati-Tulcea lung de 2 km. Cel mai scump construit vreodata in Romania intra astfel in ultima etapa de executie a lucrarilor.
”Asa cum spuneam la ultima vizita pe santierul podului suspendat de la Braila/Galati – Tulcea, am intrat in ultima etapa de executie a lucrarilor. Astazi a inceput asternerea primului strat de asfalt pe podul suspendat. In acest sens, 2 esaloane de asternere asfalt actioneaza simultan”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, care a fost pe santierul Podului Suspendat peste Dunare de la Braila si a drumurilor de legatura.
Acesta este cel mai scump pod care s-a construit vreodata in Romania si costa 2,375 miliarde de lei cu TVA.
Stadiu fizic al intregului proiect este de 91,9%, din care:
– Stadiu fizic al lucrarilor la pod: 93,4%;
– Stadiu fizic al lucrarilor la drumurile de legatura: 60%.
”Pentru finalizarea lucrarilor in termenul asumat, antreprenorul trebuie sa-si imbunatateasca mobilizarea”, preciza CNAR recent.
Constructorul este asocierea italo – japoneza WeBuild – IHI Infrastructure. Podul suspendat de la Braila avea termen contractual de finalizare decembrie 2021, dar a primit o extensie de un an pana la sfarsitul lui ianuarie 2023, intrucat Ministerul Transporturilor nu a rezolvat la timp relocarea utilitatilor. Ultimul termen anuntat era 20 decembrie 2022.
- Antreprenor: Asocierea Webuild SPA – IHI Infrastructure Systems CO LTD;
- Valoare contract: 2,375 miliarde de lei cu TVA;
- Lungime pod suspendat: 1.974,30 metri;
- Lungime drum principal Braila – Jijila: 19,095 km.;
- Lungime drum de legatura cu DN22 Smardan – Macin: 4,328 km.;
Trecerea pe podul de la Braila, al treilea pod suspendat din Europa ca lungime, va fi gratuita cel putin 5 ani de la momentul inaugurarii.
Pe rolul instantelor erau 21 de litigii intre CNAIR si WEBUILD SPA, iar constructorul castiga procesele cu statul.
Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Constructia face legatura intre judetele Braila si Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime si o inaltime de aproape 200 de metri.
Acesta este primul pod suspendat realizat in Romania. Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune.
Potrivit reprezentantilor WEBUILD, doar drumurile de acces vor fi construite in totalitate pana la sfarsitul acestui an (2022), astfel incat circulatia pe pod sa poata fi deschisa.
Investitia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judetului Tulcea. Deasupra Dunarii este podul suspendat, in lungime 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) si doua deschideri laterale de 489,6 m pe malul Braila si de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte si de alta sunt prevazute doua viaducte de acces in lungime de cate 110 m fiecare. Drumul principal va avea doua benzi pe sens si va lega judetul Braila de judetul Tulcea, iar drumul de legatura spre Macin va avea o banda pe sens, in lungime de 4,3 km. In rest, vor fi realizate intersectii giratorii, 33 de poduri, podete, pasaje si o statie de taxare.
Pilonii au 192 m inaltime totala de la partea superioara a fundatiei si sunt localizati in aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevazut cu scari si lift, accesul fiind permis din benzile de intretinere localizate pe ambele parti ale tablierului.
La pilonul Braila sunt 72 piloti de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloti de 38 metri lungime.
In cadrul Master Planului General de Transport, podul figureaza ca parte a Drumului Expres Buzau – Braila – Tulcea – Constanta, drum planificat a se realiza in perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei si Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se afla Delta Dunarii.