MODERNIZAREA CAII FERATE DIN PORTUL CONSTANTA INTRA IN LINIE DREAPTA – CFR lanseaza licitatie de 402,34 milioane de lei fara TVA

Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta, prin fonduri europene, intra in linie dreapta.

CFR a transmis spre SEAP pentru validare documentatia pentru proiectarea si executia lucrarilor de modernizare a infrastructurii feroviare din statia de cale ferata Valu Lui Traian (etapa I), cu o valoare totala estimata de 402,34 milioane de lei (fara TVA).

Sursa de finantare: Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport si bugetul de stat.

Printre lucrarile prevazute in aceasta etapa se numara:

– realizarea Grupei de Asteptare din Statia Valu lui Traian (32 linii de primire-expediere);

– electrificarea, pe toata lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Asteptare,

– modernizarea si electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Statie si a liniilor de legatura cu Grupa de Asteptare;

– realizarea unei centralizari electronice in Statia Valu lui Traian,

– proiectarea si executia unei diagonale (linie noua) pentru a putea mentine trecerea la nivel, aflata intre Grupa Statiei si Grupa de Asteptare;

– o noua trecerea la nivel intre Grupa Statiei si Grupa de Asteptare.

Pentru modernizarea intregii infrastructuri feroviare din Portul Constanta (3 etape), in lungime totala de 257 km, sunt alocate 4,5 miliarde de lei (fara TVA), prin CEF.

CFR detaliaza in ce consta intreaga investitie. Astfel, pentru realizarea proiectului „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta – Etapa I, Statia Valu lui Traian”, parte a programului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanta si a legaturilor de acces catre Port, sunt prevazute urmatoarele lucrari:

realizarea Grupei de Asteptare din Statia Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;

electrificarea, pe toata lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Asteptare, acestea fiind linii de primire-expediere;

– modernizarea si electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Statie si a liniilor de legatura cu Grupa de Asteptare;

– mentinerea diagonalei 2-4 care va face legatura intre Grupa de Asteptare si Magistrala 800;

realizarea unei centralizari electronice in Statia Valu lui Traian, amplasata in container, cu post central deservit de IDM Dispozitor si Post local, deservit de IDM Exterior;

– includerea in centralizarea electronica a elementelor de instalatii din Statia Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detectie a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc);

– proiectarea si executia unei diagonale pentru a putea mentine trecerea la nivel, aflata intre Grupa Statiei si Grupa de Asteptare;

– trecerea la nivel, aflata intre Grupa Statiei si Grupa de Asteptare, la km 215+333, va fi dotata cu instalatie SAT;

integrarea in SCADA a instalatiilor noi de electrificare din Grupa Statie si Grupa de Asteptare Valu Traian;

– reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa de Asteptare;

– postul local (PL) din statia Valu lui Traian va fi prevazut cu terminal pentru manipularea instalatiilor de semnalizare si electrificare si deservit de IDM exterior;

lucrari de telecomunicatii intre postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat in cladirea statiei si cel deservit de IDM Exterior.

Avand in vedere valoarea lucrarilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare a infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANTA (257 km), complexitatea lucrarilor, dar si pentru crearea unui cadru de participare a cat mai multor operatori economici, la achizitia publica, a fost adoptata solutia impartirii programului de modernizare in 3 etape.

Lungimea totala a infrastructurii feroviare din PORTUL CONSTANTA, analizata in cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 257 km, iar valoarea totala estimata pentru obiectivul de investitii MODERNIZAREA PORTULUI CONSTANTA (3 ETAPE) este de 4,5 MILIARDE LEI lei, fara TVA.

Portul Constanta este principalul port al Romaniei si totodata NOD de ACCES MARITIM al Coridorului Rin – Dunare. Zona portuara, inclusiv infrastructura feroviara CFR din interiorul portului, este legata de sistemul feroviar national si de reteaua centrala TEN-T, iar obiectivul general al programului de modernizare este imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietei interne, cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a conexiunii in reteaua de cai ferate europene.

Articolul precedentCONTRACTUL PENTRU CONSTRUCTIA CENTURII TIMISOARA SUD SE RELANSEAZA – Licitatia a fost publicata in SEAP. Contractul cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat
Articolul următorSE REIA CONSTRUCTIA TRONSONULUI 1 DIN DRUMUL EXPRES CRAIOVA-PITESTI – Proiectul a ajuns la 57% si trebuie finalizat in 18 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.