SE REIA CONSTRUCTIA TRONSONULUI 1 DIN DRUMUL EXPRES CRAIOVA-PITESTI – Proiectul a ajuns la 57% si trebuie finalizat in 18 luni

A fost relansata procedura pentru finalizarea constructiei Tronsonului 1 (Craiova-Robanesti) al Drumului Expres Craiova-Pitesti, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Stadiul lucrarilor la data rezilierii contractului initial (încheiat cu acelasi constructor italian – Tirrena Scavi, – caruia i s-a reziliat contractul si pentru VO Timisoara Sud) era de 57,06%.

CNAIR a transmis spre validare la ANAP documentatia pentru lansarea licitatiei necesare finalizarii constructiei celor 17,7 km ai acestui Tronson.

Valoarea si data limita de depunere a ofertelor vor fi vizibile dupa validarea anuntului de participare, iar durata noului contract de lucrari va fi de 18 luni.

Perioada de garantie a lucrarilor va fi cuprinsa între 5 si 10 ani, în functie de oferta operatorului economic declarat castigator al licitatiei.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta in noiembrie 2022 ca tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti este realizat in proportie de 52 – 53%. Acesta era nemultumit de constructorul italian Tirrena Scavi, care la acel moent avea deja doua certificate negative si care in ultima perioada, nu a mai lucrat nimic la tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitesti.

In anul 2024 se va putea deschide circulatia pe intreg drumul expres, potrivit promisiunilor autoritatilor.

DX12 este primul drum expres aflat in constructie in Romania, pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18 km.

Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens si este impartit in 4 tronsoane. Lucrarile prevad realizarea a 10 intersectii rutiere si a 75 de poduri si pasaje.

Tronsonul 1 care ajunge pana la Bals a obtinut deja o amanare de 1 an de la prima estimare de finalizare a lucrarilor. Pe santier, in timpul excavarilor a fost descoperit un sit arhelogic, iar traseul a trebuit sa fie modificat. Investitia pe drumul de 17 km dintre Craiova si Bals se ridica la peste 358 de milioane de lei fara TVA.

Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km, cu punct de inceput limita dintre judetele Dolj si Olt, iar cu punct final Municipiul Slatina, la intersectia cu DN 65. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.

Tronsonul 3 are 31,75 de km si se desfasoara pe teritoriul judetului Olt, cu punct de inceput zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare) si cu punct final limita judetelor Olt si Arges. Sunt traversate localitatile Barasti, Colonesti, Optasi-Magura, Priseaca, Scornicesti, Tatulesti si Valea Mare, din judetul Olt.

Tronsonul 4 are o lungime de 31,8 km, cu punct de inceput localitatea Colonesti si punct final aproximativ km 103 al autostrazii. Traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja din judetul Arges.

Articolul precedentMODERNIZAREA CAII FERATE DIN PORTUL CONSTANTA INTRA IN LINIE DREAPTA – CFR lanseaza licitatie de 402,34 milioane de lei fara TVA
Articolul următorVESTI BUNE PENTRU MAGISTRALA 6 DE METROU BANEASA-OTOPENI – Contractul de 1,27 miliarde de lei fara TVA poate fi semnat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.