Indicatorii tehnico-economici pentru podul peste Prut de la Ungheni urmeaza sa fie aprobati de Guvern, iar in februarie va fi formata o comisie mixta Romania – Republica Moldova care va monitoriza implementarea investitiei.
Acest pod va interconecta infrastructurile rutiere intre ambele state: Autostrada Targu Mures – Iasi – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul Romaniei) si Drumul national R1 Chisinau – Ungheni – frontiera cu Romania (pe teritoriul Republicii Moldova).
Podul peste Prut de la Ungheni va avea 261,20 metri lungime, punct de control trecere frontiera, care va fi dotat cu parcari pentru autovehicule mari, autoturisme si spatii inchise destinate verificarii amanuntite a autoturismelor si tirurilor.
Caietul de sarcini pentru proiectare si executie este aproape finalizat, urmand sa fie demarata procedura de licitatie pentru investitia de 40 milioane lei.
Presedintele Consiliului Judetean, Costel Alexe, a avut o intalnire, la Ministerul Transporturilor, cu secretarul de stat Irinel Ionel Scriosteanu si secretarul general adjunct al Guvernului, Lucian Rusu. Discutiile au vizat proiectul Podului de la Ungheni.
“In urma intalnirii, presedintele CJ, Costel Alexe, a anuntat ca indicatorii tehnico-economici pentru acest obiectiv urmeaza sa fie aprobati de Guvern, iar in februarie va fi formata o comisie mixta Romania – Republica Moldova care va monitoriza implementarea investitiei. De asemenea, caietul de sarcini pentru proiectare si executie este aproape finalizat, urmand sa fie demarata procedura de licitatie”, informeaza Consiliul Judetean Iasi.
Valoarea investitiei se ridica la 40.110.666 euro cu TVA, bani din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat.
Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a avizat devizul general al Podului peste Prut la Ungheni. Podul face parte din proiectul Autostrazii A8 si va avea si punct de trecere a frontierei.
Investitia are ca scop imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit international de marfuri si persoane, precum si sprijinirea relatiilor economice, sociale si fratesti dintre Romania si Moldova.
”In scurt timp, urmeaza inceperea procedurii de licitatie pentru executia lucrarilor”, spunea in urma cu doua saptamani secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Principalele caracteristici prevazute ale podului sunt:
- 261,20 m lungime pod nou peste Prut
- 13 m latime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
- 8 m latime parte carosabila
- 1 km lungime traseu
- 4 x 3,75 m parte carosabila drum de legatura
- punct de control trecere frontiera, care va fi dotat cu parcari pentru autovehicule mari, autoturisme si spatii inchise destinate verificarii amanuntite a autoturismelor si tirurilor