TOYOTA TESTEAZA MASINA CU HIDROGEN – Constructorul auto japonez vrea sa testeze masina cu hidrogen lichid in acest an

Gigantul auto japonez Toyota Motor Corp intentioneaza sa introduca o masina in curs de dezvoltare care foloseste hidrogen lichid in cursele de anduranta din 2023, ca parte a eforturilor de a face vehiculele alimentate cu combustibil ecologic, viabile comercial, scrie publicatia Japan Today.

In timp ce multi producatori importanti de automobile se concentreaza pe vehiculele electrice pentru a atinge obiectivele neutre din carbon, Toyota a investit si in dezvoltarea unei game de tehnologii, inclusiv automobile alimentate cu hidrogen, care nu produc aproape deloc dioxid de carbon atunci cand functioneaza.

Producatorii de automobile sunt presati pentru a oferi inlocuitori durabili pentru vehiculele pe benzina, pe care guvernul japonez isi propune sa le elimine din vanzarile de masini noi pana in 2035, ca parte a eforturilor sale pentru o societate neutra din punct de vedere al emisiilor de carbon pana in 2050.

Supunand masina cu hidrogen lichid la curse de anduranta, Toyota intentioneaza sa imbunatateasca functionalitatea tehnologiei in curs de dezvoltare si sa abordeze unele dintre provocarile acesteia, inclusiv cum sa mentina hidrogenul lichid la minus 253 Celsius.

Masina cu hidrogen lichid a producatorului de automobile a inceput testele la sfarsitul lunii octombrie 2022.

Utilizarea hidrogenului sub forma lichida in loc de starea sa gazoasa ar dubla kilometrajul unei masini si ar permite statii de alimentare cu hidrogen mai mici. Motoarele cu hidrogen lichid trebuie sa arda elementul ca gaz dupa ce il transforma dintr-un lichid.

In septembrie 2022, compania a infiintat o echipa de aproximativ 30 de specialisti pentru a lucra la dezvoltarea unui vehicul viabil din punct de vedere comercial, alimentat de un motor cu hidrogen. Printre problemele cu care este insarcinat sa le rezolve este asigurarea ca vehiculul poate functiona la temperaturi sub zero.

Am facut o mica miscare de la testarea tehnologiei la un produs care poate fi produs in masa”, a declarat Koji Sato, directorul de branding al Toyota.

Toyota nu isi limiteaza eforturile de dezvoltare doar la bordul combustibilului cu hidrogen lichid, ci opteaza in schimb sa caute o serie de utilizari diferite, inclusiv utilizarea potentialului rezervoarelor mari pentru hidrogen gazos in vehiculele comerciale si hidrogen lichid pentru autoturisme.

Combustibilul lichid ar permite rezervoarelor vehiculelor sa aiba o forma mai flexibila si mai usoare decat cele pentru hidrogen gazos, care sunt umplute la presiune ridicata in rezervoare cilindrice.

Toyota a folosit deja cursele de anduranta pentru a accelera viabilitatea hidrogenului, introducand in competitii o masina echipata cu un motor cu combustie alimentat cu hidrogen, debutul sau urmand sa aiba loc la cursa de 24 de ore de la Fuji International Speedway din prefectura Shizuoka, in mai 2021.

La aparitia sa inaugurala, Toyota Corolla special adaptata alimentata cu hidrogen gazos a fost pilotata de un numar de soferi, inclusiv presedintele Toyota, Akio Toyoda, si a rulat timp de aproximativ 11 ore si 54 de minute. Pentru cele aproximativ 12 ore ramase, vehiculul a petrecut aproximativ opt ore in reparatii si patru ore cu realimentarea.

Intr-o cursa de anduranta in noiembrie anul trecut, Toyota a declarat ca a imbunatatit puterea motorului cu 24% si autonomia de rulare cu aproximativ 30%. De asemenea, a reusit sa reduca cazurile de ardere anormala care provoaca incendii in motor, cu cazuri mai scazute de peste jumatate fata de martie trecut.

Articolul precedentMINISTERUL TRANSPORTURILOR SE REORGANIZEAZA – Se infiinteaza Autoritatea de Siguranta Feroviara Romana. AFER preia toate obligatiile Organismului Notificat Feroviar Roman
Articolul următorIN ROMANIA, AU FOST PRODUSE PESTE JUMATATE DE MILION DE MASINI – Dacia intrece Ford si Romania bifeaza un nou record

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.