CRIZA DE CIPURI LOVESTE SI HONDA – Profitul companiei a crescut in pandemie, dar va scadea in acest an

Constructorul auto japonez Honda a anuntat ca profitul sau net anual a crescut cu peste 40% ca urmare a eforturilor de reducere a costurilor, eliminand impactul negativ al pandemiei, scrie pubicatia Japan Today.

Dar compania prognozeaza acum o scadere a profitului net pentru anul urmator si o stagnare a profitului operational, din cauza penuriei globale de cipuri si a cresterii costurilor materialelor.

Producatorul auto japonez a inregistrat un profit net de 657,4 miliarde de yeni (6 miliarde de dolari) pentru anul financiar care s-a incheiat in martie, in crestere cu 44,3%, depasind propriile prognoze anuale de 465 miliarde de yeni.

Profitul operational a crescut cu 4,2%, pana la 660,2 miliarde de yeni, „datorita in primul rand controlului vanzarilor, generale si administrative si al eforturilor de reducere a costurilor”, se arata intr-un comunicat.

Compania a precizat ca au existat „cativa factori nefavorabili, cum ar fi scaderea cererii din cauza impactului pandemiei Covid-19 si a impactului penuriei de semiconductori”.

Honda preconizeaza un profit operational consolidat pentru anul fiscal curent, care a inceput in martie, de 660 miliarde de yeni, cu un profit net de 590 miliarde de yeni.

Rezultatele vin dupa ce gigantul auto a declarat luna trecuta ca vrea ca vehiculele electrice sa reprezinte 100% din totalul vanzarilor pana in 2040 pentru a promova obiectivele de mediu.

Rivalul sau Toyota, cel mai bine vandut producator auto din lume, a generat un profit net anual de 2,25 trilioane de yeni.

Pandemia a afectat puternic sectorul auto global, dar cererea s-a redresat rapid in a doua jumatate a anului trecut, mai ales in Statele Unite si China.

In acelasi timpp, Nissan, afectata de criza, si-a redus pierderea neta la 448,7 miliarde de yeni, de la o pierdere de 671,2 miliarde de yeni in anul anterior.

Lipsa semiconductoarelor utilizati la vehiculele moderne a afectat foarte mult intreaga industrie auto globala.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.