CFR Infrastructura a semnat in ultimele zile mai multe contracte cu o valoare cumulata de cateva miliarde de lei pentru modernizarea caii ferate, toate cu finantare prin PNRR.
Astfel, compania a semnat contractul pentru electrificarea si modernizarea celor 46,7 km ai lotului 4 (Alesd-Frontiera) care face parte din tronsonul de cale ferata Cluj – Oradea – Episcopia Bihor (166,7 km).
Constructor este Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA Cluj Napoca-Episcopia Bihor Lot 4.
Lucrarile de 2,41 miliarde de lei (fara TVA) trebuie finalizate de asocierea de constructori italieni in 42 de luni (6 luni proiectare si 36 luni executie).
Principalele lucrari prevazute in contract sunt:
– electrificarea si modernizarea acestei sectiuni de cale ferata
– dublarea liniei pe un sector de 18 km
– modernizarea statiilor Tileagd, Oradea Est, Oradea, Episcopia Bihor si a haltei de miscare Osorhei
– realizarea unor puncte de oprire moderne (Tetchea, Telechiu, Sabolciu si Sacadat)
-modernizarea poduri si 17 podete, reabilitarea a 6 pasaje inferioare, construirea a 2 pasaje inferioare noi (la Tileagd si Oradea)
– constructia a 7 pasarele pietonale in statiile Tileagd, Episcopia Bihor, Hm Osorhei si in punctele de oprire Tetchea, Telechiu, Sabolciu si Sacadat
– constructia unei cladiri noi de calatori in statia Oradea Est.
”Anul acesta CFR SA a semnat cinci contracte pentru modernizarea infrastructurii feroviare (222,33 km), cu o valoare totala de peste 10 miliarde de lei (fara TVA), finantate prin PNRR”, spune minitrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
La randul sau, CFR SA anunta ca a semnat contractul in valoare de 2,41 MILIARDE lei, pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviarepentru LOTUL 4 ALESD – FRONTIERA, aferent obiectivului de investitii “Electrificarea si reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finantat cu fonduri nerambursabile prevazute in Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
„Am semnat astazi contractul pentru electrificarea si modernizarea sectiunii ALESD – FRONTIERA, LOTUL 4 al tronsonului Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, sectiunea de granita, in lungime de cca 47 de km, care va fi dublata cu linie noua pe 18 km, un avantaj din punct de vedere al cresterii eficientei activitatii de operare a traficului feroviar la frontiera nord-vestica, o zona de importanta economica, intrucat va deveni a doua poarta feroviara pentru traficul de marfa la Frontiera Ungara si o perspectiva internationala moderna pentru transportul de calatori”, spune Ion Simu Alexandru, directorul general al CFR.
OBIECTIVE (proiectare si executie lucrari):
- electrificarea si modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe sectiunea ALESD – FRONTIERA, in lungime de 46,74 km
- 18 km linie dubla
- 4 statii modernizate – Tileagd, Oradea Est, Oradea, Episcopia Bihor – si halta de miscare Osorhei
- 4 puncte de oprire modernizate – Tetchea, Telechiu, Sabolciu si Sacadat
- 9 poduri si 17 podete modernizate
- 6 pasaje inferioare rehabilitate
- 2 pasaje inferioare noi – la Tileagd si Oradea
- 17 de treceri la nivel cu calea ferata dotate cu sisteme automate de semnalizare
- sistem ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) pe intregul traseu
OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICA si FEROVIARA:
- 7 pasarele pietonale in statiile CF Tileagd, Episcopia Bihor, Hm Osorhei si in punctele de oprire Tetchea, Telechiu, Sabolciu si Sacadat
- cladire noua de calatori in statia Oradea Est;
- reabilitarea pasajului pietonal subteran din statia Oradea;
- panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 20,515 km;
- cladire noua de mentenanta in statia Oradea;
- centru de electrificare in statia Oradea;
- rampe de incarcare-descarcare in statiile Tileagd, Episcopia Bihor si in Hm Osorhei;
- substatie de tractiune noua in zona statiei Oradea.
Obiectivul general al obiectivului electrificarea si reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,7 km):
- cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 160 km/h si 120 km/h pe intregul tronson;
- modernizarea statiilor (inclusiv haltele de miscare)
- modernizarea cladirilor statiilor de calatori, inclusiv construirea de pasarele si/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
- modernizare poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terasamentelor;
- facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;
- montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
- modernizarea instalatiilor de electrificare (25 kV) pe toata lungimea tronsonului;
- maximizarea capacitatii de tranzit;
- asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare
- instalatii de centralizare electronica noi, in statii, si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicatii.
Linia de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera beneficiaza de finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030
De asemenea, Sucursala Regionala CF CRAIOVA a semnat noua contracte in valoare totala de 68.440.900 lei, fara TVA, pentru executia lucrarilor tip QUICK WINS – ridicarea restrictiilor de viteza pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii, finantate prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pe linia CF PITESTI – SLATINA – CRAIOVA.
Constructor este SC INTENS PREST SRL PITESTI.
Durata de implementare este de doi ani.
Scopul: ridicarea restrictiilor de viteza si cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h (functie de configuratia traseului) pe urmatoarele intervale CF, in lungime totala de 13,04 km:
• Lot 18 Pitesti – Parvu, km 111+950 – 113+150
• Lot 19 Bradu de Sus – Costesti, km 117+230 – 118+350
• Lot 20 Parvu – Falfani, km 127+500 – 129+500
• Lot 21 Falfani – Stolnici, km 138+050 – 138+130
• Lot 22 Stolnici – Harsesti, km 146+100 – 146+642
• Lot 23 Stolnici – Corbu, km 149+950 – 150+900
• Lot 24 Bals – Spineni, km 220+850 – 224+850
• Lot 25 Spineni – Robanesti km 224+850 – 227+850
• Lot 26 Statia Pielesti, km 235+550 – 235+700
Lucrari tip QUICK WINS (cu materiale de cale noi achizitionate de constructor): inlocuirea punctuala a elementelor componente ale suprastructurii caii – sina, traverse, aparate de cale, piatra sparta – sau orice alt element care va conduce la cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de calatori si marfa, cu impact direct si imediat asupra duratei de calatorie si/sau asupra cresterii sigurantei si a confortului calatorilor.
Principalele beneficii ale lucrarilor tip QUICK WINS sunt:
- cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de calatori la 120 km/h, prin ridicarea restrictiilor
- eliminarea costurilor cauzate de restrictii
- cresterea eficientei activitatii de operare
- diminuarea efectelor adverse asupra mediului
- maximizarea gradului de siguranta
Alte 45 de contracte la Cluj de 700 milioane lei
De asemenea, Sucursala Regionala CF CLUJ a semnat 45 contracte in valoare totala de 699.879.146,16 lei, fara TVA, pentru executia lucrarilor tip QUICK WINS – ridicarea restrictiilor de viteza pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii, finantate prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pe intervale de statii aferente liniilor CF APAHIDA – BAIA MARE, RAZBOIENI – EPISCOPIA BIHOR si ARAD – ORADEA.
Constructor este asocierea DRUM ASFALT (Romania) – ZUE (Polonia).
Durata de implementare este de 24 de luni.
Scopul este ridicarea restrictiilor de viteza si cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h (functie de configuratia traseului) pe urmatoarele intervale de cale ferata, in lungime totala de 140,085 km:
Linia APAHIDA – BAIA MARE
• Lot 1 Apahida – Bontida, km 8+540- 9+760 (fir I) si km 8+497 – 9+800 (fir II)
• Lot 2 Jucu – Iclod, km 15+280 – km 16+800 (fir I+II)
• Lot 3 Bontida – Iclod, km 16+800 – km 21+900 (fir I)
• Lot 4 Bontida – Gherla, km 21+900 – km 23+550 (fir I+II)
• Lot 5 Iclod – Gherla, km 23+550 – km 27+600 (fir I)
• Lot 6 Iclod – Gherla, km 23+550 – km 27+600 (fir II)
• Lot 7 Iclod – Gherla, km 27+600 – km 32+050 (fir I)
• Lot 8 Iclod – Gherla, km 27+600 – km 32+050 (fir II)
• Lot 9 Gherla – Dej Calatori, km 32+050 – 32+132 (fir I+II), km 32+159 – 33+071 (fir I+II) si km 33+090 – 33+300 (fir I+II)
• Lot 10 Gherla – Dej Calatori, km 33+300 – km 38+000 (fir I)
• Lot 11 Gherla – Dej Calatori, km 33+300 – km 38+000 (fir II)
• Lot 12 Gherla – Dej Calatori, km 38+000 + km 41+500 (fir I)
• Lot 13 Gherla – Dej Calatori, km 38+000 – km 41+500 (fir II)
• Lot 14 Gherla – Dej Calatori, km 41+500 – km 45+450 (fir I)
• Lot 15 Gherla – Dej Calatori, km 41+500 – km 45+450 (fir II)
• Lot 17 Dej Calatori – Caseiu, km 46+718 – km 49+490 (linie simpla)
• Lot 18 Dej Calatori – Caseiu, km 49+490 – km 52+890 (linie simpla)
• Lot 19 Galgau – Ileanda, km 81+400 – km 83+450 (fir II)
• Lot 20 Ileanda – Letca, km 91+940 – km 93+340 (linie simpla)
• Lot 21 Rastoci – Cuciulat, km 98+650 – km 100+200 (linie simpla)
• Lot 22 Letca – Babuteni, km 103+750 – km 105+350 (linie simpla)
• Lot 23 Cuciulat – Babuteni, km 105+350 – km 107+450 (linie simpla)
• Lot 24 Cuciulat – Surduc Salaj, km 107+450 – km 108+650 (linie simpla)
• Lot 25 Babuteni – Surduc Salaj, km 113+500 – km 115+100 (linie simpla)
• Lot 26 Babuteni – Jibou, km 115+100 – km 116+270 (linie simpla)
• Lot 27 Surduc Salaj – Somes Odorhei, km 122+145 – km 123+556 (linie simpla)
Linia RAZBOIENI – EPISCOPIA BIHOR
• Lot 28 Razboieni – Campia Turzii, km 442+000 – km 443+700 (fir I+II)
• Lot 29 Calarasi Turda – Campia Turzii, km 443+700 – km 446+400 (fir I+II)
• Lot 30 Calarasi Turda – Campia Turzii, km 446+400 – km 449+050 (fir I+II)
• Lot 31 Calarasi Turda – Campia Turzii, km 449+050 – km 450+050 (fir I+II)
• Lot 32 Calarasi Turda – Campia Turzii, km 450+050 – km 451+050 (fir I+II)
• Lot 33 Campia Turzii – P.O. Canepisti, km 451+050 – km 453+750 (fir I+II)
• Lot 34 Campia Turzii – P.O. Canepisti, km 453+750 – km 456+250 (fir I+II)
• Lot 35 Campia Turzii – P.O. Canepisti, km 456+250 – km 457+400 (fir I+II)
• Lot 36 Campia Turzii – Valea Florilor, km 457+400 – km 461+900 (fir II)
• Lot 37 P.O. Canepisti – Boju, km 461+900 – km 465+700 (fir II)
• Lot 38 P.O. Canepisti – Boju, km 464+860 – km 465+750 (fir I)
• Lot 39 Valea Florilor – Boju, km 465+700 – km 468+650 (fir II)
• Lot 40 Valea Florilor – Boju, km 468+650 – km 470+650 (fir II)
• Lot 41 Valea Florilor – Tunel, km 472+700 – km 475+300 (fir II)
• Lot 42 Boju – Tunel, km 475+300 – km 478+060 (fir II)
• Lot 43 Cojocna – Apahida, km 485+817 – km 488+547 (fir II)
• Lot 44 Cojocna – Apahida, km 488+615 – km 489+830 (fir II)
Linia ARAD – ORADEA
• Lot 48 Salonta – Cefa, km 81+408 – km 85+500 (linie simpla)
• Lot 49 Salonta – Cefa, km 85+500 – km 89+324 (linie simpla)
Lucrari tip QUICK WINS (cu materiale de cale noi achizitionate de constructor): inlocuirea punctuala a elementelor componente ale suprastructurii caii – sina, traverse, aparate de cale, piatra sparta – sau orice alt element care va conduce la cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de calatori si marfa, cu impact direct si imediat asupra duratei de calatorie si/sau asupra cresterii sigurantei si a confortului calatorilor.
In plus, Sucursalele Regionale CF BUCURESTI si CRAIOVA au semnat 21 contracte in valoare totala de 306.056.276,93 lei, fara TVA, pentru lucrari tip QUICK WINS pe linia BUCURESTI – CRAIOVA, pentru ridicarea restrictiilor de viteza pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii, finantarea fiind asigurata prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).
Durata de implementare a unui contract este tot de 24 de luni.
SUCURSALA REGIONALA CF CRAIOVA si 2 asocieri de firme romanesti PROIECT CONSULT (lider de asociere) – SC ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA – EURO CONSTRUCT TRADING 98 SRL, respectiv SC ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (lider de asociere) – PROIECT CONSULT – EURO CONSTRUCT TRADING 98 SRL au semnat 17 contracte, pentru executia lucrarilor de tip QUICK WINS, pe linia CF OLTENI – CRAIOVA.
Valoarea totala a celor 17 contracte este de 239.758.392,08 lei, fara TVA.
Scopul este ridicarea restrictiilor de viteza pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii si cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h (functie de configuratia traseului), pe o lungime totala de 51,053 km.
CONTRACTE DE LUCRARI:
- Lot 1 Olteni – Radoiesti, km 74+200 – 79+700 (fir I)
- Lot 2 Olteni – Radoiesti, km 74+700 – 84+280 (fir I)
- Lot 3 Radoiesti – Atarnati, km 85+880 – 90+500 (fir I)
- Lot 4 Radoiesti – Atarnati, km 90+500 – 94+000 (fir I)
- Lot 5 Atarnati – Rosiori Nord km 94+000 – 98+000 (fir I)
- Lot 6 Radoiesti – Atarnati, km 92+033 – 93+932 (fir II)
- Lot 7 Atarnati – Rosiori Nord, km 98+000 – 101+330 (fir I)
- Lot 8 Atarnati – Rosiori Nord, km 98+916 – 101+330 (fir II)
- Lot 9 Rosiori Nord – Maldaieni, km 101+330 – 106+000 (fir I)
- Lot 10 Rosiori Nord – Mihaesti, km 106+000 -109+200 (fir I)
- Lot 11 Mihaesti – Radomiresti, km 124+650 – 126+528 (fir I)
- Lot 12 Mihaesti – Radomiresti, km 124+650 – 126+528 (fir II)
- Lot 13 Radomiresti – Farcasele, km 146+830 – 148+792 (fir I)
- Lot 14 Radomiresti – Farcasele, km 146+830 – 148+792 (fir II)
- Lot 15 Dragomiresti Olt – Farcasele, km 137+760 – 140+760 (fir I)
- Lot 16 Dragomiresti Olt – Farcasele, km 140+760- 143+280 (fir I)
- Lot 17 Dragomiresti Olt – Farcasele, km 143+280 – 143+720 (fir I)
SUCURSALA REGIONALA CF BUCURESTI si STRABAG SRL (Austria) au semnat 4 contracte pentru executia lucrarilor de tip QUICK WINS, pe linia CF BUCURESTI – VIDELE.
Valoarea totala a celor 17 contracte este de 66.297.884,85 lei, fara TVA.
Scopul este ridicarea restrictiilor de viteza pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii si cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h (functie de configuratia traseului), pe o lungime totala de 10 km.
CONTRACTE DE LUCRARI:
- Lot 4 Chiajna – Gradinari, intre km 13+500 – 16+000 (fir I+II)
- Lot 5 Chiajna – Gradinari, intre km 16+000 – 18+500 (fir I+II)
- Lot 6 Chiajna – Gradinari, intre km 18+500 – 21+000 (fir I+II)
- Lot 7 Chiajna – Gradinari, intre km 21+000 – 23+500 (fir I+II)
Lucrari tip QUICK WINS (cu materiale de cale noi achizitionate de constructor): inlocuirea punctuala a elementelor componente ale suprastructurii caii – sina, traverse, aparate de cale, piatra sparta – sau orice alt element care va conduce la cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de calatori si marfa, cu impact direct si imediat asupra duratei de calatorie si/sau asupra cresterii sigurantei si a confortului calatorilor.
Principalele beneficii ale lucrarilor tip QUICK WINS sunt:
– cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de calatori la 120 km/h, prin ridicarea restrictiilor
– eliminarea costurilor cauzate de restrictii
– cresterea eficientei activitatii de operare
– diminuarea efectelor adverse asupra mediului
– maximizarea gradului de siguranta