Orasul Magurele organizeaza o licitatie deschisa pentru constructia unor piste de biciclete si trotuare pentru pietoni in suma de 46,7 milioane lei.
“Obiectul achizitiei: Proiectare si executie – PISTE DE BICICLETE, TROTUARE PIETONALE SI SCURGEREA APELOR PE ZONA MAGURELE – DUMITRANA, INTRE DJ 401A SI PARC DUMITRANA, RESPECTIV STR. CALUGARENI, TRONSOANELE 1, 2 SI 3, STR. PRINCIPALA, DUZILOR SI STRANDULUI”, arata un anunt din SICAP.
Valoarea totala estimata a licitatiei este de 46.735.448 lei.
Ofertantul va face dovada experientei similare, respectiv va face dovada realizarii a unor lucrari similare cu cele care fac obiectul prezentei proceduri, cu indicarea valorilor, datelor si a beneficiarilor publici sau privati, a caror valoare cumulata la nivelul unuia sau maxim 3 contracte, a fost de minim: 44.160.000 lei.
Termenul limita pentru trimiterea ofertelor sau a cererilor de participare este 29 decembrie, ora 15.00.
Procedura de atribuire a contractului de achizitie publica este initiata sub incidenta prezentei clauze suspensive, in sensul ca incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de alocarea creditelor bugetare cu aceasta destinatie, semnarea contractului facandu-se cu respectarea dispozitiilor referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice, arata anuntul.
“Crearea unei infrastructuri rutiere sigure este una din conditiile fundamentale ale sigurantei rutiere. In recomandarile Comisiei Globale pentru Siguranta Rutiera cu privire la Rezolutia Adunarii Generale a Natiunilor Unite care proclama „Decada de Actiune pentru Siguranta Rutiera 2011-2020″ este mentionat ca principiu pentru statele in curs de dezvoltare, ca 10% din valoarea tuturor proiectelor de infrastructura rutiera sa fie dedicate sigurantei rutiere, fiind demonstrat faptul ca investitiile in siguranta infrastructurii aduc rezultate rapide in reducerea numarului si gravitatii accidentelor rutiere. In Romania se manifesta plenar nevoia stringenta a asigurarii fondurilor pentru intretinerea, repararea, reabilitarea si constructia unei infrastructuri sigure atat la nivel national cat si local, dar si identificarea de noi surse financiare, care sa asigure componenta locala a costurilor pentru realizarea obiectivelor enuntate. Preocuparea pentru dezvoltarea economica trebuie acompaniata de grija pentru calitatea mediului inconjurator si reducerea poluarii generate de activitatile de transport. Doar printr-o asemenea abordare se poate vorbi de o dezvoltare durabila, in beneficiul generatiilor de azi si al celor de maine”, se precizeaza in anunt.
Comisia Europeana considera inacceptabil de ridicat numarul deceselor si al vatamarilor corporale, recunoscand totodata ca sistemul de transport sigur si durabil contribuie la competitivitate si prosperitate, la ocuparea fortei de munca, siguranta si securitate pe plan european. In acest sens a fost elaborat si comunicat de Comisia Europeana si un program detaliat de siguranta rutiera pentru perioada 2011 – 2020.
Planul de reducere cu 50% a numarului victimelor accidentelor rutiere la nivelul Uniunii Europene in perioada 2001- 2010 nu a fost prevazut in politicile publice din Romania. Prezentul proiect urmareste respectarea programului elaborate de Comisia Europeana. Dreptul la viata, dreptul la libera circulatie si dreptul la securitate sunt drepturi fundamentale ale omului, conform art. 3 si 13.1. din Carta Organizatiei Natiunilor Unite a Drepturilor Omului. Aceste drepturi se regasesc in Constitutia Romaniei, precum si in Constitutia Europeana , statul fiind obligat sa asigure cetatenilor conditiile optime pentru exercitarea drepturilor lor.
De asemenea, in Constitutia Romaniei sunt garantate, conform art. 34 si 35: – dreptul la ocrotirea sanatatii – statul fiind obligat sa ia masuri pentru asigurarea sanatatii publice, pentru organizarea asistentei medicale in caz de accidente si luarea de masuri de protectie a sanatatii fizice a persoanei, – dreptul la un mediu inconjurator sanatos si echilibrat ecologic.
Mai mult, investitia propusa decongestionarea si fluidizarea traficului este impusa de STRATEGIA NATIONALA PENTRU SIGURANTA RUTIERA 2013-2020 aprobata de Guvernul Romaniei.
“Clauza suspensiva: Procedura de atribuire a contractului de achizitie publica este initiata sub incidenta prezentei clauze suspensive, in sensul ca incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de alocarea creditelor bugetare cu aceasta destinatie, semnarea contractului facandu-se cu respectarea dispozitiilor referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. Avand in vedere dispozitiile Legii 98/2016 privind achizitiile publice si H.G. nr. 395/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, Autoritatea Contractanta precizeaza ca va incheia contractul cu ofertantul declarat castigator numai in masura in care fondurile necesare achizitiei vor fi asigurate prin alocarea creditelor bugetare cu aceasta destinatie.
In cazul in care, indiferent de motive, creditele bugetare nu vor fi alocate, pe o perioada de 12 luni de la data aprobarii raportului procedurii, procedura de atribuire se va anula de drept, in conditiile in care nu exista o alta sursa de finantare, in conformitate cu prevederile art.212 alin.(1) lit.c) teza 2 din Legea 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, fiind imposibila incheierea contractului de achizitie publica.
Ofertantii din cadrul acestei procedure inteleg ca Autoritatea Contractanta nu poate fi considerata raspunzatoare pentru vreun prejudiciu in cazul anularii procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia si indiferent daca Autoritatea Contractanta a fost notificata asupra existentei unui asemenea prejudiciu.
Ofertantii din cadrul acestei proceduri accepta utilizarea conditiilor speciale de mai sus/clauzei suspensive, asumandu-si intreaga raspundere in raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi in situatia descrisa. Perioada maxima pentru care opereaza clauza suspensiva este de 12 luni, astfel incat, in cazul in care conditia semnarii contractului de finantare nu este indeplinita, procedura de atribuire este anulata.”