LUCRARILE LA TERMINALUL 4 AL AEROPORTULUI DIN IASI, INTRA IN LINIE DREAPTA – Investitia depaseste 327 de milioane de lei. Va fi al doilea aeroport ca marime din Romania

Conducerea Aeropotului International Iasi si a Consiliului Judetean Iasi au reusit sa contureze un proiect fezabil in ceea ce priveste constructia terminalului 4 si sa obtina finantare, intrand in linie dreapta cu lucrarile. Investitia este una majora, iar Iasiul va avea cel mai mare terminal din tara, dupa Otopeni.

Directorul general al Aeroportului International Iasi, Romeo Vatra, spune ca in ultimele luni cifrele de trafic au depasit nivelul inregistrat inainte de pandemie si ca in aceasta luna se va depasi pragul de un milion de pasageri.

Astfel, peste 16 luni, Iasiul va avea al doilea aeroport ca marime din Romania, anunta Consiliul Judetean Iasi.

Conducerea Aeroportului International Iasi a prezentat stadiul implementarii proiectului de extindere si modernizare, in cadrul unei intalniri de lucru, la care au participat ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, Marcel Bolos, presedintele Consiliului Judetean, Costel Alexe, Marius Sorin Danga, vicepresedinte al CJ, Andrei Cazacu, administrator public al judetului, deputatul Alexandru Muraru, directorul general al ADR Nord Est, Vasile Asandei, directorul general ApaVital, Mihail Dorus, liderul de grup al consilierilor PMP, Marian Uscatu, si consilierul judetean PMP, Adrian Acostoaiei.

Construirea terminalului T4, o investitie ce depaseste 327 de milioane de lei, este unul dintre obiectivele pe care mi le-am propus a fi realizate in acest mandat de presedinte al Consiliului Judetean Iasi si care va transforma actualul Aeroport intr-unul cu o capacitate mai mare si o infrastructura conform standardelor europene. Este cel mai mare succes de pana acum al echipei de la aeroport si al actualei configuratii a Consiliului Judetean, executiv si legislativ. Am reusit impreuna, intr-un timp record, sa conturam un proiect fezabil, sa obtinem finantare pentru el si sa intram in linie dreapta cu lucrarile de construire”, a declarat presedintele CJ, Costel Alexe.

Directorul general al Aeroportului International Iasi, Romeo Vatra, a anuntat ca in ultimele luni cifrele de trafic au depasit nivelul inregistrat inainte de pandemie si ca in aceasta luna se va depasi pragul de un milion de pasageri.

Prezentarea proiectului s-a incheiat cu o vizita pe amplasamentul viitorului terminal T4. Acesta va fi cel mai mare terminal din tara, dupa cel de la Otopeni, avand o suprafata desfasurata de 31.210 mp, pe trei niveluri, pe o lungime de 200 de metri si o adancime de 50 de metri.

Contractul de finantare pentru proiectul de dezvoltare a Aeroportului International Iasi a fost semnat in luna mai a acestui an. Vor fi extinse terminalele de pasageri si facilitatile de parcare ale acestui aeroport.

Valoarea totala eligibila a proiectului este de 303 milioane de lei:

-257 milioane de lei (85%) reprezinta contributie din fonduri FEDR

-39 milioane de lei reprezinta contributii de la bugetul de stat (13%)

-6 milioane de lei reprezinta contributia beneficiarului, suportata din bugetul R.A Aeroportul Iasi.

Banii vor fi folositi pentru:

– construirea unui nou terminal pentru pasageri

– reconfigurarea retelei de drumuri de acces si a spatiilor de parcare ale aeroportului.

Noul terminal va avea trei niveluri si o suprafata de 31.000 de metri patrati.

Suprafata drumurilor de acces, care vor fi reconfigurate, va ajunge la 21.850 mp. Vor fi construite locuri de parcare pe o suprafata de 4.600 mp. Drumurile si platformele tehnologice care vor fi construite vor ocupa o suprafata de 5.620 mp. Pe o suprafata de 7.550 mp vor fi construite trotuare.

Orasul Iasi va avea al doilea aeroport ca marime din tara, dupa Otopeni.

Lucrarile vor fi finalizate pana la sfarsitul anului 2023, urmand sa fie construit un terminal nou, de trei ori mai mare decat actualul, dar sa fie marita si parcarea din fata aerogarii.

Prin construirea terminalului T4, Aeroportul Iasi va putea procesa 3,5 milioane de pasageri anual, adica un numar dublu fata de capacitatea pe care o au astazi terminalele T2 si T3.

Licitatia a fost adjudecata de compania STRABAG, in asociere cu alte 13 firme.

Va avea trei niveluri (subsol tehnic, parter si etaj), sapte porti pentru plecari si trei porti pentru sosiri, cu posibilitatea de asigurare a unor fluxuri bidirectionale. Trei dintre portile de la etaj sunt prevazute cu aviobridge-uri.

Proiectul prevede realizarea unui parc de panouri solare care va produce energie verde. De asemenea, echipamentele care vor fi montate in terminal vor fi de ultima generatie, cu un consum redus de energie.

Articolul precedentAEROPORTUL INTERNATIONAL BRASOV, APROAPE OPERATIONAL – Proiectarea spatiului aerian si a procedurilor de zbor se apropie de final
Articolul următorPROMISIUNILE MINISTRUL SORIN GRINDEANU – Peste 37 de km de autostrada intra in faza de proiectare. Ministerul Transporturilor va termina toti banii europeni din POIM, cu 6-7 luni inainte de termen

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.