AEROPORTUL INTERNATIONAL BRASOV, APROAPE OPERATIONAL – Proiectarea spatiului aerian si a procedurilor de zbor se apropie de final

Proiectarea spatiului aerian pentru Aeroportul International Brasov si a procedurilor de zbor se apropie de final. O noua consultare pe tema spatiului aerian controlat al Aeroportului International Brasov si a procedurilor de zbor a avut loc la Brasov, cu operatorii aerieni si organizatiile, care desfasoara activitati de zbor in zona Ghimbav, la solicitarea ROMATSA si a proiectantului contractat de Consiliul Judetean Brasov, firma Regional Air Suport din Bucuresti.

Firma SC Regional Air Suport SRL din Bucuresti si-a adjudecat, la finalul anului trecut, contractul de achizitie publica privind asigurarea serviciilor de navigatie aeriana la Aeroportul International Brasov – Ghimbav, contract al carui obiect este proiectarea spatiului aerian si a procedurilor de zbor instrumentale.

Contractul are cu o valoare totala de 944.860 lei si are o durata de implementare de 12 luni.

Aeroportul International Brasov – Ghimbav ca infrastructura fizica este aproape de momentul in care putem spune ca este operational, insa zborurile se pot desfasura intr-un spatiu aerian controlat, cu proceduri de zbor publicate, verificate in zbor, in prealabil, sub coordonarea si dirijarea controlorilor de trafic instruiti special pentru procedurile de decolare/aterizare ale Aeroportului Brasov, proceduri ce se bazeaza pe echipamentele de radionavigatie, comunicatii si meteo ce furnizeaza informatiile necesare derularii activitatii in conditii de siguranta. Ne bucuram ca ne apropiem de finalizarea proiectarii spatiului aerian si a procedurilor de zbor necesare pentru aeroportul de la Ghimbav – un demers extrem complex si provocator, pentru care tin sa multumesc in mod deosebit proiectantilor, dar si specialistilor din cadrul ROMATSA si ai Autoritatii Aeronautice Civile Romane”, a declarat Adrian-Ioan Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov.

Potrivit reprezentantilor Regional Air Suport, in urma consultarilor organizate, urmeaza incheierea unor intelegeri cu operatorii aerieni, in ceea ce priveste utilizarea spatiului aerian aferent aeroportului de la Ghimbav si definitivarea procedurilor de zbor si a design-ului spatiului aerian.

Ne dorim ca serviciile noastre sa fie agreate si aprobate de catre toti cei care desfasoara, in prezent, activitati de zbor, inclusiv de catre operatorii, care vor participa in viitor la efectuarea zborurilor de la Aeroportul International Brasov-Ghimbav; ne bucuram ca hartile noastre de decolare/aterizare la aeroport si definirea spatiului aerian, faciliteaza stabilirea unor proceduri de colaborare intre operatorii aerieni si ROMATSA; suntem optimisti ca, in cateva saptamani va fi definitivat acceptul din partea lor, iar dupa aceste demersuri, ne indreptam catre realizarea documentatiei finale”, a declarat Roxana Elena Alupulesei, reprezentantul proiectantului.

La acesta intalnire au participat reprezentantii de la Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR), Aeroclubul Romaniei, Asociatia Zbor Liber din Romania (AZLR) – organizatie ce reprezinta interesele practicantilor zborului liber, pilotilor si proprietarilor de aeronave ultrausoare, reprezentantii aerodromurilor din judetul Brasov, ai companiilor de transport aerian de pasageri si ai altor entitati ce efectueaza activitati de zbor in zona aeroportului, alaturi de reprezentantii Consiliului Judetean Brasov si directorul Regiei Autonome „Aeroportul International Brasov-Ghimbav”, Alexandru Anghel.

De asemenea, la discutii a participat, in sistem de videoconferinta, si compania Airbus Helicopters Romania, care impreuna cu ceilalti participanti, au analizat draftul procedurilor de zbor si al hartilor aferente spatiului aerian realizate de proiectantul contractat, in vederea identificarii solutiilor optime de operare in comun in spatiul aerian al viitorului aeroport de la Brasov.

Intalnirea face parte dintr-o serie de consultari, organizate periodic de ROMATSA cu toate partile interesate – de la companiile de aviatie civila, reprezentantii fortelor armate pana la aerocluburi, scoli de zbor, firme de transport aerian de pasageri, etc. – scopul acestora fiind operationalizarea serviciilor de navigatie aeriana.

Acesta este cel mai complex demers derulat, pana in prezent, la Aeroportul International Brasov – Ghimbav, fiind vorba despre o serie de activitati ce implica un grad inalt de expertiza: proiectarea procedurilor de zbor conventionale, a procedurilor de zbor satelitare, proiectarea spatiului aerian, verificari din zbor a procedurilor operationale, studii de acoperire a propagarii semnalului, licentierea si pregatirea personalului, punerea in functiune echipamentelor meteo si de radicomunicatii, certificarea echipamentelor, integrarea echipamentelor, analize de risc si altele.

Am venit la Brasov pentru a avea o intalnire cu toti factorii interesati de spatiul aerian controlat al viitorului aeroport, pentru a stabili detaliile de operare, pentru momentul cand aeroportul va fi functional; am venit impreuna cu colegii mei de la Departamentul  Operational din cadrul administratiei centrale de la Bucuresti si cu controlorii de trafic aerian de la Arad, care vor fi primii care vor opera in zona pe aeroportul de la Ghimbav”, a declarat Florin Virgil Manta, directorul Directiei Serviciilor de Navigatie Aeriana Regionala (DSNAR) Arad din cadrul ROMATSA.

La randul sau, directorul Aeroclubului Romaniei, George Rotaru a sustinut, la finalul intalnirii, ca ”demersurile aferente proiectarii spatiului aerian si al procedurilor de zbor de la Ghimbav sunt foarte complexe, deoarece aceasta zona, are traditie in domeniul aeronautic si sunt foarte multe categorii de aeronave, care desfasoara activitati de zbor; avem parapantisti, avem operatiuni cu planoare, parasutism, precum si multe scoli de zbor, cu avioane ultrausoare sau cu avioane; toate aceste activitati trebuie armonizate, astfel incat toata lumea trebuie sa fie in siguranta, de la parapantism pana la cel mai mare avion, care va opera pe acest aeroport; lucururile decurg foarte bine, ne angajam ca in perioada urmatoare sa finalizam toate procedurile de zbor; in urmatoarele doua saptamani, Aeroclubul Romaniei va finaliza procedurile de colaborare cu DSNAR Arad – directia din cadrul ROMATSA, care va gestiona dirijarea traficului aerian la Ghimbav; abia asteptam sa deschidem aeroportul de la Brasov, cat mai curand, cu un miting aviatic”.

Dupa finalizarea si aprobarea procedurilor de zbor, ele vor fi publicate in AIP Romania, publicatia de informatii aeronautice, pentru a fi aduse la cunostinta companiilor aeriene si a tuturor celor interesati sa efectueze zboruri pe Aeroportul International Brasov.

Aeroportul din Brasov va fi deschis la 1 noiembrie in acest an si va fi primul aeroport construit de la 0 in Romania ultimilor 50 de ani.Acesta va fi unul din cele mai importante din Romania si va fi singurul din tara cu turn de control virtual.

Totalul investitiei in Aeroportul International Ghimbav-Brasov, care a durat 14 ani, se ridica la peste 120 milioane de euro.

Companii precum Tarom, Blue Air, Wizz Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, EL AL, Turkish Airlines, s-au aratat interesate sa zboare de aici.

Primele avioane vor zbura pe rute catre Germania, Austria, dar si Spania. Specialistii estimeaza ca in primul an, aeroportul va fi tranzitat de peste 300.000 de pasageri.

Specialistii estimeaza ca in 2035-2040 vom avea peste 50 de milioane de pasageri pe aeroporturile din Romania.

Lucrarile au inceput in 2008 si este cel mai modern de la noi si cel mai nou din Europa, sustin directorii aeroporturilor din Romania, care au verificat stadiul proiectului.

Este cel mai tanar aeroport din Europa. Peste zece ani ar putea ajunge sa inregistreze un milion de pasageri.

Articolul precedentAU INCEPUT LUCRARILE LA CENTURA ALESD – Asocierea de firme Drum Asfalt si Trameco executa lucrarile de 74,8 milioane lei, fara TVA
Articolul următorLUCRARILE LA TERMINALUL 4 AL AEROPORTULUI DIN IASI, INTRA IN LINIE DREAPTA – Investitia depaseste 327 de milioane de lei. Va fi al doilea aeroport ca marime din Romania

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.