POD NOU IN JUDETUL BUZAU – A fost inaugurat primul pod pe drumurile nationale din judetul Buzau dupa 1989. Investitia se ridica la 17 milioane lei

Primul pod realizat pe drumurile nationale din judetul Buzau dupa 1989 a fost inaugurat pe DN 10, la Cislau, peste raul Basca Chiojdului, dupa 19 luni de lucrari. Podul inaugurat, marti pe DN 10 in localitatea CIslau are o lungime totala de 140 de metri cu trei deschideri de 40-60-40 metri si este singurul pod din Buzau si printre putinele din tara cu o deschidere de 60 de metri.

Dupa inaugurare noul pod a trebuit sa treaca un test de rezistenta pe el fiind aduse din ambele capete cate cinci masini de mare tonaj incarcate cu agregate de balastiera.

Noul pod inaugurat, marti la Cislau a presupus o investitie de 17.140.000 de lei fara TVA. Lucrarile au demarat pe 10 octombrie 2020.

Constructia acestuia este planuita inca din anul 2012 cand, la acea vreme deputatul liberal George Scutaru, candidat pentru un nou mandat a declarat ca a inceput demersurile pe langa Ministerul Transporturilor de realizare a unui nou pod la Cislau.

A trebuit sa se construiasca un nou pod pentru ca in urma multiplelor expertize tehnice s-a constatat ca vechiul pod era intr-o stare avansata de degradare. Dupa multi ani s-a gasit suportul necesar pentru construirea podului pe care il inauguram astazi. Valorile de trafic peste acest pod sunt tot mai mari de la an la an pentru ca au inceput sa se ridice restrictiile de pe DN10. Una peste alta, este un an bun pentru judetul Buzau, podul inaugurat astazi fiind cea de-a cincea lucrare de mare anvergura care se finalizeaza in acest an si mai urmeaza sa intre in reabilitare si un versat de la Siriu tot pe DN10”, spune Sorin Robu, director DRDP Buzau.

Noul pod cu o latime de 11,6 metri din care parte carosabila 8 metri a fost executat paralel cu vechiul pod, care a fost demolat.  De asemenea, lucrarea a fost realizata in proportie de 98% de societati din Buzau, atat tablierul metalic, materialele de balastiera cat si constructia intregului pod.

Ceea ce vedem astazi aici este inca o etapa de aducere a DN10 spre normalitate. Am avut anul trecut ridicarea restrictiilor pana spre 40 de tone, tot anul trecut finalizat de acelasi constructor Viaductul Giurca si acum un constructor din Buzau cu materiale din Buzau si cu un diriginte de santier buzoian care a condus vreme de 30 de ani Sectia de Drumuri Nationale Buzau, reusim aceasta lucrare care in urma cu 18 uni erau doar niste fundatii si o gramada de promisiuni facute intr-o perioada de campanie electorala pe care probabil ca nu le credea nimeni. Iata ca daca oamenii sunt seriosi se pot intampla si lucruri bune”, a spus prefectul judetului Buzau, Daniel Ticlea.

La randul sau, presedintele Consiliului Judetean Buzau, Petre Emanoil Neagu, a afirmat ca nu il considera un eveniment istoric ci mai degraba un pas spre normalitate.

Nu cred ca este un moment istoric. Eu il consider un moment de normalitate, o investitie a Ministerului Transporturilor prin directiile specializate si este un lucru foarte bun si va spun si de ce. La o evaluare pe care Consiliul Judetean a facut-o pe drumurile judetene, din nefericire, si asta nu se intampla doar la Buzau ci in intreaga tara, 60% din poduri fie ele judetene sau nationale au iesit din garantie. Trebuie sa avem un proiect de tara ca sa putem sa reabilitam aceste poduri atat noi autoritati judetene cat si nationale pentru ca daca nu riscam sa se intample ce s-a mai intamplat si in alte zone. Felicit constructorul care s-a incadrat in termen fie ca a fost pandemie, ca s-au confruntat cu probleme cauzate de inundatii si sunt convins cunoscand societatea si lucrarile care le-a facut ca cel putin 50-60 de ani aici nu va mai trebui sa se umble exceptand lucrarile de intretinere”, a spus presedintele CJ Buzau, Petre Emanoil Neagu.

De asemenea, DRDP Iasi anunta lucrari in cadrul proiectului de reabilitare a podului de pe DN 2H, Milisauti, judetul Suceava (epuismente, cofrare radier, armare pila si perforari in beton, terasamente si sapaturi).

Mai mult, in data de 11 aprilie 2022 au inceput lucrarile la obiectivul “Pod nou peste raul Dambovita pe DN 73 km 78+519 (Podul Dambovita)”.

Actualul pod peste raul Dambovita, aflat pe DN 73, la km 78+519, este un pod din zidarie din moloane de piatra, a carui constructie s-a finalizat in anul 1886, fiind declarat monument istoric.

Pentru protejarea acestuia a fost restrictionat traficul autovehiculelor cu MTMA > 16 tone.

Noul pod va avea o lungime de 170 de metri (o deschidere de 100 de metri, incadrata de doua deschideri marginale de cate 35 de metri) si va fi racordat la traseul existent al DN 73.

Lungimea totala a variantei de traseu va fi de 750 metri.

Deschiderea de 100 de metri este asigurata dintr-un arc de otel, incastrat in malurile raului.

In sectiune transversala sunt prevazute doua arce metalice independente, cu sectiunea casetata, constanta, cu dimensiunile casetei 2,00m x 1,60m.

Antreprenorul are o mobilizare buna in santier, ajungand la stadiul fizic al lucrarilor de executie de 15%.

Valoarea investitiei este de peste 33 milioane de lei, fara TVA, finantarea fiind asigurata din fonduri externe nerambursabile.

Articolul precedentMARUNTISUL IMPACHETAT POMPOS – Autoritatile se impauneaza cu cei 50 de bani plafonati la pompa: „Va fi practic, dupa Ungaria, cred ca cel mai mic pret din Europa”
Articolul următorPODUL SUSPENDAT DE LA BRAILA E APROAPE GATA – Cea mai importanta etapa din investitie a fost finalizata, cel mai mare pod din Romania va fi gata in acest an

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.