La initiativa Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Brasov, presedintele Consiliului Judetean Brasov, Adrian-Ioan Vestea, a convocat o intalnire de lucru cu factorii de decizie din plan local si judetean pe tema analizarii posibilitatilor de realizare a conexiunii rutiere intre Aeroportul International Brasov – Ghimbav, Ocolitoarea Municipiului Brasov si viitoarea autostrada A3 Brasov – Fagaras.
Specialistii DRDP au identificat posibilitatea realizarii unui segment rutier in lungime de 5 km, care sa porneasca din Ocolitoarea Municipiului Brasov (in zona Centrului CATTIA) si sa se lege de tronsonul Brasov – Fagaras din Autostrada A3, inainte de intrarea in Codlea, in zona in care se va construi legatura dintre A3 si DN 1.
Acest drum va intersecta DJ 103 C, prin intermediul caruia se asigura accesul la Aeroportul Brasov – Ghimbav, astfel ca tranzitul spre terminalul AIBG se va realiza direct din soseaua de centura a Brasovului, fara sa mai afecteze traficul de pe DN 1.
Potrivit directorului regional al DRDP Brasov, viitorul drum de legatura va fi proiectat la patru benzi si ar putea fi realizat in decurs de patru ani.
Finantarea si implementarea proiectului vor fi asigurate de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din cadrul Ministerului Transporturilor.
„Salut aceasta initiativa laudabila a conducerii DRDP Brasov, care vine in sprijinul fluidizarii traficului din zona Municipiului Brasov si conectarii Aeroportului cu principalele cai rutiere. Acest drum va raspunde si nevoilor de conectivitate ale localitatilor Ghimbav si Codlea, urmand sa faciliteze accesul spre parcul industrial Ghimbav. Ma bucur ca avem sansa ca acest proiect sa fie sustinut cu prioritate la nivel guvernamental. Urmatorul pas este crearea unui grup de lucru format din reprezentanti ai autoritatilor si institutiilor publice locale implicate, care sa analizeze toate aspectele din punct de vedere urbanistic, cadastral, juridic si tehnic, astfel incat sa putem implementa acest proiect”, a mentionat presedintele CJ Brasov, Adrian-Ioan Vestea.
Intr-un timp record, de doar un an, Asocierea Bog’Art SRL – UTI Construction and Facility Management SA a construit terminalul Aeroportului Brasov-Ghimbav, iar din iunie 2021 a inceput lucrarile pentru realizarea elementelor auxiliare terminalului de pasageri: cladirea energetica, remiza PSI, posturile de control al accesului, gospodaria de apa, parcarea auto, drumul de acces la terminal, drumurile tehnologice si retelele exterioare.
Aeroportul din Brasov va fi deschis la 1 noiembrie in acest an si va fi primul aeroport construit de la 0 in Romania ultimilor 50 de ani.Acesta va fi unul din cele mai importante din Romania si va fi singurul din tara cu turn de control virtual.
Totalul investitiei in Aeroportul International Ghimbav-Brasov, care a durat 14 ani, se ridica la peste 120 milioane de euro.
Companii precum Tarom, Blue Air, Wizz Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, EL AL, Turkish Airlines, s-au aratat interesate sa zboare de aici.
Primele avioane vor zbura pe rute catre Germania, Austria, dar si Spania. Specialistii estimeaza ca in primul an, aeroportul va fi tranzitat de peste 300.000 de pasageri.
Specialistii estimeaza ca in 2035-2040 vom avea peste 50 de milioane de pasageri pe aeroporturile din Romania.
Lucrarile au inceput in 2008 si este cel mai modern de la noi si cel mai nou din Europa, sustin directorii aeroporturilor din Romania, care au verificat stadiul proiectului.
Este cel mai tanar aeroport din Europa. Peste zece ani ar putea ajunge sa inregistreze un milion de pasageri.
De asemenea, pe noul aeroport, zborurile vor fi dirijate de la distanta, din Arad, cu ajutorul unor sisteme performante. Asocierea de firme UTI Construction and Facility Management – BOG’ART SRL va asigura toate sistemele de echipamente necesare pentru furnizarea serviciilor de comunicatii pentru controlul traficului aerian, de navigatie, de supraveghere si a serviciilor meteorologice.
Adrian-Ioan Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov, Cristian-Ionut Costea, directorul general al UTI Construction and Facility Management SA, si Raul Doicescu, presedintele SC BOG’ART SRL, au semnat in decembrie 2021 contractul privind „Asigurarea serviciilor de navigatie aeriana la aeroportul International Brasov – Ghimbav / Realizarea infrastructurii fizice si dotarea acesteia cu echipamente specific”. Contractul vizeaza instalarea si punerea in functiune a echipamentelor specifice necesare furnizarii informatiilor de care au nevoie aeronavele, cat si serviciilor de navigatie aeriana la Aeroportul International Brasov – Ghimbav.
Valoarea totala a contractului este de 78.716.387,06 lei, iar durata de executie a prevederilor contractuale este de 14 luni.
In baza acestui contract va fi pusa in aplicare solutia de Turn de control virtual pentru dirijarea traficului aerian pe Aeroportul Brasov, care se va realiza de la Centrul Centrul Regional de Dirijare a Zborurilor din Arad.
Brasovul are primul aeroport din Romania care va fi dirijat prin turn virtual si primul aeroport care isi achizitioneaza echipamentele de radionavigatie. In baza contractului semnat, va fi pusa in aplicare solutia de Turn de control virtual, urmand sa fie achizitionate si instalate sisteme de echipamente care asigura furnizarea serviciilor de comunicatii pentru controlul traficului aerian (ATC), de navigatie, de supraveghere si a serviciilor meteorologice in cadrul Aeroportului.