MOBILIZARE BUNA LA PASAJUL BERCENI – Au fost montate toate elementele principale ale tablierului metalic. Continua devierea utilitatilor

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, anunta o mobilizare buna a antreprenorului la Pasajul Berceni. Dupa ce toate elementele principale ale tablierului metalic au fost montate, atat pe inelul central cat si pe tronsoanele de legatura dintre inel si rampele pasajului, continua sudurile pentru a permite realizarea suprastructurii peste tablierul montat.

Au fost montate toate grinzile de beton si la rampa de urcare/coborare spre si dinspre Bucuresti si a inceput montarea predalelor peste acestea. Dupa ce s-a finalizat montarea predalelor, a fost armata si turnata placa de suprabetonare la rampa de urcare dinspre Popesti Leordeni. S-a finalizat montarea rostului de dilatare si la rampa de urcare dinspre Jilava”, spune Scriosteanu.

Continua lucrarile de realizare a infrastructurii drumului agabaritic, care va face legatura intre Soseaua Berceni si Centura Bucurestiului. Acum se monteaza elementele prefabricate la trecerile la nivel cu calea ferata aferenta Centurii feroviare a Capitalei.

Continua lucrarile pentru dublarea Centurii actuale a Bucurestiului, la 4 benzi, spre Jilava.

Continua devierea utilitatilor, lucrarile la bazinul de retentie a apei pluviale in zona DJ 401 si realizarea canalizarii pluviale pe soseaua Berceni.

Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.

Ministerul Transporturilor a emis in iunie 2020 autorizatia de construire pentru pasajul Berceni de pe Centura Capitalei. Lucrarile sunt executate in zona intersectiei dintre drumul de centura al Municipiului Bucuresti – DNCB si drumul judetean – DJ 401 (soseaua Berceni). Obiectivul face parte din reteaua rutiera TEN-T, iar termenul de executie a lucrarilor este de 24 de luni.

Lucrarile la pasajul Berceni au inceput la finalul lunii iunie 2020. Constructia este realizata de asocierea Trameco – Vahostav – Constructii Erbasu – Grafic Tends, contract de 146 milioane lei (30,5 milioane de euro).

Pasajul de la Berceni va fi construit sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si alte trei pasaje de pe Centura: Domnesti, Popesti –Leordeni si Cernica.

Obiectul principal al contractului il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru amenajarea unui nod rutier pe Centura Bucuresti – DJ401 (Berceni). Nodul va fi unul denivelat, cu amenajarea unui sens giratoriu suspendat, care va fluidiza traficul, inclusiv pe cel feroviar din zona.

In ceea ce priveste desfasurarea investitiei pe DJ 401, amenajarea nodului rutier este pe o lungime de aproximativ 600 de metri care se termina cu un sens giratoriu pe directia Bucuresti si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu pe directia Berceni.

La Pasajul Oltenitei-Popesti Leordeni a fost montat tot tablierul metalic, aferent giratiei centrale 

De asemenea, tot tablierul metalic, aferent giratiei centrale a pasajului Oltenitei-Popesti Leordeni a fost montat. Este cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.

De asemenea, pe pilele deja ridicate, au fost montate si racordarile catre rampele de urcare/coborare spre si dinspre Berceni. Continua asamblarea la sol a elementelor de tablier metalic pentru racordarea, la inelul central, a celorlalte rampe ale pasajului.

Dupa ce s-au montat toate grinzile de beton pe rampa de urcare/coborare spre/dinspre Bucuresti si pe rampa de urcare/coborare spre/dinspre Oltenitei, s-au montat predalele, iar pe rampa spre/dinspre Bucuresti a inceput si realizarea armaturii pentru placa de suprabetonare. Se lucreaza la grinzile de coronament pe toate rampele pasajului”, arata secretarul de stat.

S-a finalizat turnarea betonului la placile de suprabetonare, la rampele de urcare si coborare spre/dinspre Glina.

Continua construirea bazinului de retentie a apei pluviale din zona pasajului, care va avea o capacitate de acumulare a apei de 1.000 de mc. De asemenea, continua si executia canalului colector, care se va conecta la acest bazin de retentie si care va avea diametrul de 1.400 mm.

Continua realizarea infrastructurii pentru dublarea la 4 benzi a DN4 spre Oltenita, precum si lucrarile pentru dublarea la 4 benzi a Centurii Bucurestiului spre Berceni, unde pe primul km a fost si turnat asfaltul pentru devierea traficului.

Continua devierea utilitatilor si realizarea canalizarii pluviale aferente pasajului.

Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.

Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.

Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.

Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.

Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost scoasa la licitatie in mai 2017.

Nodul rutier Centura Bucuresti – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat si presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zona, inclusiv traficul feroviar.

Traseul amenajarii nodului rutier se desfasoara intre km 29+500 si km 33+190, pe actuala centura a Capitalei.

Articolul precedentLINIA DIRECTA BUCURESTI-NEW YORK, RATATA PE MANA LUI ORBAN – Administratorul Tarom Catalin Dancu dezvaluie sansa ratata de Romania din cauza orgoliilor politice: „Ne-am facut de ras in America”
Articolul următorSE LUCREAZA IN FORTA LA DRUMUL EXPRES CE LEAGA ORADEA DE AUTOSTRADA A3 – Lucrarile depasesc 130 milioane euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.