CNAIR a reziliat astazi contractul pentru sectiunea Chiribis – Biharia a autostrazii Transilvania, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
”CNAIR a reziliat astazi contractul pentru sectiunea Chiribis – Biharia a autostrazii Transilvania! A fost nevoie de aceasta masura ca urmare a blocajului generat de constructor care nu a reusit nici pana acum sa predea un Proiect Tehnic conform”, spune ministrul.
Contractul a fost semnat in anul 2020 iar constructia ar fi trebuit sa fie finalizat pana la sfarsitul acestui an (2022).
CNAIR va relansa acest contract in cel mai scurt timp.
”Modificarea recenta a legislatiei privind achizitiile publice va ajuta la urgentarea procedurilor si nu va mai trebui astfel sa pierdem ani de zile pentru reluarea lucrarilor, ca in trecut. Santajul constructorilor care vor bani fara sa munceasca s-a incheiat!”, a spus Grindeanu.
Proprietarul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, a anuntat in februarie ca poarta discutii cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru rezilierea pe cale amiabila a contractului pentru proiectarea si executia lotului Biharia – Chiribis, de 28,55 kilometri, din Autostrada Transilvania.
Contractul pentru proiectarea si executia lotului Chiribis – Biharia, 28,55 km, din A3, in valoare de 326,5 milioane de lei, a fost semnat in iunie 2020 cu asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Proiectarea avea alocata sase luni, iar executia, 18 luni.
Sectorul Chiribis – Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcau – Bors. Capatul autostrazii, de 5,6 km, care face legatura cu Ungaria, a fost construit tot de firme din grupul Selina. De asemenea, acesta a mai fost desemnat castigator si pe lotul relicitat Chetani – Campia Turzii, unde Strabag a depus contestatie.
„Anul trecut nu am lucrat mai deloc. Am stat cu toate utilajele pe dreapta. Am stat degeaba cu 65 de oameni repartizati pentru conducerea proiectului. Asteptam, din saptamana in saptamana, sa ne dea ok-ul executiei. Cum spuneam, ei afirma ca nu exista baza legala sa plateasca lucrarile suplimentare care au reiesit din expertiza. Pe de alta parte, pot sa va spun ca am facut o adresa la ANAP, care mi-a dat dreptate in totalitate. Nu trebuie sa se specifice in proiect lucrarile suplimentare, pentru ca exista o lege. ANAP a spus in felul urmator: daca sunt lucrari suplimentare, nesubstantiale, sunt pana la 10%. Noi am avut din acelea, 3 milioane pe lucrarea asta, adica undeva cam 6%. Si daca sunt lucrari suplimentare substantiale, acolo unde se schimba toata structura drumului, pentru acestea se face o noua licitatie. Deci ei trebuiau sa-mi dea 6-7% pentru lucrarile nesubsantiale, asa cum spune ANAP si pe celelalte, substantiale, trebuia sa se tina o licitatie separata pe 2 kilometri, unde noi am avut prapad”, a precizat constructorul, in februarie 2022.