Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) preia proiectul „Drum de Legatura intre Autostrada de Centura Bucuresti Nord-A0 si viitorul Terminal 2 al Aeroportului International Henri Coanda (AIHC)”, o investitie estimata la peste 400 milioane lei.
Proiectul Drumului de Legatura consta in executia directa (FIDIC ROSU) a unui drum modern, profil de drum expres, cu cate doua benzi pe sens si o lungime de 2,5 kilometri, Studiul de Fezabilitate fiind realizat.
„Pe langa asigurarea conexiunii intre Autostrada Bucurestiului-A0 si viitorul Terminal 2 al Aeroportului Henri Coanda- Otopeni, Drumul de Legatura va permite si conectarea cu Drumul Judetean 200 B Tunari-A0-Balotesti.
Dupa semnarea Protocolului si preluarea documentatiei, Compania Nationala de Investitii Rutiere va initia etapele necesare lansarii licitatiei pentru executia lucrarilor”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Detalii tehnice:
-Lungimea Drumului de legatura : 2,55 kilometri;
-Nod rutier de conexiune cu A0 tip ,,trefla” si o lungime totala a bretelelor de 7,5 kilometri;
-Pasaje supraterane peste DJ 200 B si Autostrada A0 Nord.
Durata de executie 30 de luni.
Traseul Legaturii rutiere intre Autostrada A0 Bucuresti Nord si viitorul Terminal 2 AIHC se desfasoara pe teritoriul judetului Ilfov, UAT Tunari, desprinzandu-se de la kilometrul 29 al Autostrazii A0 (lotul in circulatie Corbeanca-Afumati) printr-un nod rutier tip trefla. Proiectul include si legatura rutiera cu Drumul Judetean 200 B Tunari-A0-Balotesti printr-un sens giratoriu.