A fost semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar constructiei Drumului de mare viteza Bucuresti – Alexandria. CNAIR a semnat contractul pentru ”Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru „Drum de mare viteza Bucuresti – Alexandria””, cu asocierea D P CONSULT – EXPLAN – TEAHA & FUZESI.
Acesta este unul dintre cele mai asteptate proiecte din sudul tarii, drumul de mare viteza care va lega Bucurestiul de Alexandria. Valoarea contractului de servicii este de 16.122.360,10 lei fara TVA.
Sursa de finantare este asigurata din fonduri europene nerambursabile prin POIM.
Durata contractului este de 17 luni de la data de incepere a contractului.
Antreprenorul va presta urmatoarele servicii si va elabora urmatoarele documente:
– Elaborare Studiu de Fezabilitate, tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare (prevederile H.G. nr. 907/2016, norme, normative, standarde, legi etc.);
– Asistenta tehnica acordata beneficiarului pentru sustinerea aplicatiei de finantare;
– Asistenta tehnica acordata beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractelor de proiectare si executie lucrari.
”O legatura rutiera moderna intre Bucuresti si Alexandria mai aproape de realizare! A fost semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate destinat Drumului de mare viteza Bucuresti – Alexandria. Asocierea de proiectanti romani care a semnat contractul la o valoare de 16,12 milioane de lei fara TVA trebuie sa finalizeze Studiul de Fezabilitate in 14 luni”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Contractul mai prevede ca asocierea sa ofere:
-asistenta tehnica pentru sustinerea aplicatiei de finantare
-asistenta tehnica pentru procedura de atribuire a viitoarelor contracte pentru proiectare si executie
Prin acest contract finantat din Fonduri Europene Nerambursabile (POIM) se urmareste:
–cresterea eficientei economice a retelei de transport din Romania;
-imbunatatirea conditiilor de circulatie;
-cresterea vitezei de calatorie intre Bucuresti si Alexandria;
-descongestionarea traficului pe rutele existente (DN6);
– imbunatatirea conectivitatii la nivel regional.
CNAIR a aprobat inca din iulie 2020 demararea procedurii de achizitie publica pentru studiul de fezabilitate, proiectul de autorizatie constructie si proiectul tehnic de executie pentru acest sector din drumul de mare viteza.
In proiecte mai vechi, acest troson era inclus in „Autostrada Sudului„. Autostrada Sudului (A6) este o autostrada propusa initial inca din 2004 pe traseul Bucuresti – Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj (pentru jonctiunea cu Autostrada A1 pe traseul Lugoj – Timisoara – Arad – Nadlac). Primii 11 kilometri ce fac legatura dintre A1 (Balint) si centura Lugoj au fost deschisi in decembrie 2013.