AUTOSTRADA DE CENTURA BUCURESTI – CNAIR anunta modificari aduse proiectului de infrastructura si cere revizuirea acordului de mediu

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat luni, 8 martie 2021, un anunt cu privire la modificarile aduse proiectului de infrastructura: „Autostrada de Centura Bucuresti, km 0+000 – km 100+900”. Astfel, specialistii in infrastructura au propus modificari pe portiunile care traverseaza teritoriul judetului Ilfov, respectiv localitatile Berceni, Cernica, Ciorogarla, Clinceni, Cornetu, Darasti – Ilfov, Dragomiresti Vale, Domnesti, Glina, Jilava, Vidra, 1 Decembrie, Bragadiru, Magurele si Popesti – Leordeni.

CNAIR anunta luni, 8 martie, pe pagina web a institutiei, ca a depus solicitarea de revizuire a acordului de mediu si invita publicul interesat sa transmita comentarii si observatii.

Memoriul de prezentare este afisat pe pagina ANPM (www.anpm.ro) accesand domeniul Reglementari/Acord de mediu/Documentatii procedura EIM si EA si pe pagina CNAIR (www.cnadnr.ro).

Avand in vedere declararea si prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, pana la iesirea din starea de alerta, informatiile privind modificarile aduse proiectului pot fi consultate online iar observatiile publicului se primesc zilnic prin posta, prin fax la nr. 0212071103 si online pe urmatoarele adrese de e-mail: autorizari@anpm.ro si office@andnet.ro”, mentioneaza CNAIR.

Valoarea totala a proiectului este de aproape 892 milioane de lei

Reamintim ca vineri, 9 octombrie 2020, CNAIR a transmis adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului de „Proiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 2: km 20+000-km 39+000”, in lungime de 19 km.

Potrivit anuntului CNAIR, ofertantul desemnat castigator este ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L., cu pretul de 831.920.653,34 lei fara TVA.

Durata contractului este de: 12 luni perioada de proiectare si 22 de luni perioada de executie a lucrarilor, iar perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani.

Iata care sunt principalele constatari ale ANPM, potrivit documentului citat de CNAIR

Pentru proiectul „Autostrada de centura Bucuresti km 0+00 – km 100+900” a fost emis de catre Agentia Nationala de Protectia Mediului Acordul de mediu RO – ANPM / nr. 4 / 13.05.2010, Decizia etapei de incadrare nr. 166/09.12.2019 si Decizia etapei de incadrare nr. 124/26.10.2020.

Autostrada de Centura Bucuresti (A0) va avea o lungime totala de 100,9 km, va avea traseul pe teritoriul judetelor Ilfov (97,9 km) si Giurgiu (3 km) si va face legatura intre autostrazile A1, A2 si A3.

Conform Acordului de mediu, pe teritoriul judetului Ilfov, Autostrada de Centura Bucuresti traverseaza teritoriul administrativ al 23 de comune si orase, si anume: Dragomiresti Vale, Buftea, Mogosoaia, Corbeanca, Balotesti, Dascalu, Tunari, Stefanestii de Jos, Afumati, Pantelimon, Cernica, Glina, Popesti Leordeni, Berceni, Vidra, Jilava, 1 Decembrie, Darasti Ilfov, Magurele, Bragadiru, Clinceni, Domnesti, Ciorogarla.

Pe teritoriul judetului Giurgiu, Autostrada de Centura Bucuresti traverseaza teritoriul administrativ al 3 comune: Joita, Bolintin Deal, Sabareni.

Traseul autostrazii este kilometrat dinspre A1 (Autostrada Bucuresti – Pitesti) catre intersectia cu A2 (Autostrada Bucuresti – Constanta). Traseul partii de nord a Autostrazii de Centura Bucuresti incepe de la km 0+000 din A1 (Autostrada Bucuresti – Pitesti) si se termina la km 52+770 la intersectia cu A2 (Autostrada Bucuresti – Constanta). Traseul partii de sud a Autostrazii de Centura Bucuresti incepe de la km 52+770 din A2 (Autostrada Bucuresti – Constanta) si se termina la km 100 +900 la intersectia cu A1 (Autostrada Bucuresti – Pitesti).

Traseul autostrazii a fost impartit, in vederea contractarii lucrarilor de proiectare si executie, in mai multe tronsoane si sectoare

Partea de Nord a Autostrazii de Centura Bucuresti, intre km 2+500 – km 52+070:

  • Tronsonul 1: intre km 2+500 – km 20+000, cu o lungime de 17,50 km;
  • Tronsonul 2: intre km 20+000 – km 39+000, cu o lungime de 19,00 km;
  • Tronsonul 3: intre km 39+000 – km 47+600, cu o lungime de 8,60 km;
  • Tronsonul 4: intre km 47+600 – km 52+070, cu o lungime de 4,470 km;

Partea de Nord a Autostrazii de Centura Bucuresti, intre km 0+000-km 2+500 si km 52+070-km 52+770, si partea de Sud a Autostrazii de Centura Bucuresti, intre km 52+770-km 100+900:

  • Tronsonul 1: Sector 1: intre km 52+070 – km 52+770 aferent partii de Nord, cu o lungime de 0,700 km; Sector 2: intre km 52+770 – km 69+000 aferent partii de Sud, cu o lungime 16,230 km;
  • Tronsonul 2: intre km 69+000 – km 85+300, aferent partii de Sud, cu o lungime de 16,300 km;
  • Tronsonul 3: Sector 1: intre km 85+300 – km 100+765 aferent partii de Sud, cu o lungime de 15,465 km; Sector 2: intre km 0+000 – km 2+500 aferent partii de Nord, cu o lungime 2,500 km.

Prezentul memoriu de prezentare a fost elaborat ca urmare a modificarilor survenite in datele proiectului care au stat la baza emiterii actului de reglementare de catre Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, inaintea emiterii aprobarii de dezvoltare, pe tronsoanele Autostrazii de Centura Bucuresti cuprinse intre km 52+070 – km 52+770, aferent partii de Nord, si km 52+ 770 – km 69+000, aferent partii de Sud, ca urmare a elaborarii Proiectului tehnic. In continuare in cadrul Memoriului de prezentare se va utiliza sintagma „tronsonul cuprins intre km 52+070 – km 69+000”, se arata in documentul publicat de ANPM.

Acest tronson are o lungime de 16,93 km, este situat in intregime in judetul Ilfov si intersecteaza teritoriul a cinci unitati administrativ-teritoriale (UAT): Glina, Cernica, Popesti – Leordeni, Berceni si Vidra. Terenul din zona amplasamentului acestui tronson se gaseste intr-o zona plana cu usoare pante longitudinale in lungul drumurilor, apartinand Campiei Romane, terenul nemanifestand alunecari de teren sau procese erozionale.

Traseul in plan al tronsonului cuprins intre km 52+070 – km 69+000 nu a suferit modificari fata de traseul reglementat anterior, mentioneaza ANPM.

Principalele modificari aduse proiectului de infrastructura: „Autostrada de Centura Bucuresti, km 0+000 – km 100+900”, in detaliu, pot fi consultate aici.

Articolul precedentSTATISTICA OFICIALA – Transportul aerian de pasageri din Romania a scazut cu 69% in 2020
Articolul următorRAPORTUL CORPULUI DE CONTROL – Acordarea sporului de metrou pentru toti angajatii din Metrorex a fost abuziva

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.