CEL MAI SCUMP PASAJ, GATA LA FINALUL ANULUI – Pe Pasajul Popesti-Leordeni se construieste infrastructura pentru dublarea la 4 benzi a DN4 spre Oltenita

Lucrarile avanseaza bine la pasajul Popesti-Leordeni (Oltenitei), acesta urmand a fi dat in trafic pana la finalul anului, dupa cum anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu. Acesta a mers iar in control la acest pasaj.

Este cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.

S-au finalizat armarea, cofrarea si turnarea tuturor elevatiilor pasajului. Si se lucreaza la ultimele 5 rigle peste acestea. Si continua asamblarea la sol si pregatirea tablierului metalic pentru montaj.

“S-a finalizat montarea predalelor si a inceput realizarea armaturii pentru placa de suprabetonare la rampa de urcare dinspre Berceni. A inceput montarea predalelor si la rampa de coborare spre Glina. A inceput construirea bazinului de retentie a apei pluviale din zona pasajului, care va avea o capacitate de acumulare a apei de 1.000 de mc. De asemenea, a inceput si executia canalului colector, care se va conecta la acest bazin de retentie, si care va avea diametrul de 1.400 mm”, anunta secretarul de stat.

Continua realizarea infrastructurii pentru dublarea la 4 benzi a DN4 spre Oltenita, precum si lucrarile pentru dublarea la 4 benzi a Centurii Bucurestiului spre Berceni.

Continua devierea utilitatilor si realizarea canalizarii pluviale aferente pasajului.

De asemenea, se monteaza primele grinzi metalice pe Autostrada Bucurestiului, la nodul rutier de pe Lotul I al A0 Sud , aflat la intersectia dintre A0 si A2 (Bucuresti – Constanta). Acest nod va fi printre cele mai mari noduri rutiere construite in Romania.

Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.

Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.

Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.

Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.

Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost scoasa la licitatie in mai 2017.

Nodul rutier Centura Bucuresti – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat si presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zona, inclusiv traficul feroviar.

Traseul amenajarii nodului rutier se desfasoara intre km 29+500 si km 33+190, pe actuala centura a Capitalei.

Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.

Articolul precedentBRAILA CUMPARA AUTOBUZE ELECTRICE DE 13,77 MILIOANE LEI – Un autobuz va costa 2,3 milioane euro. Autonomia autobuzelor electrice va fi de minim 350 km
Articolul următorTRANSPORTUL AERIAN DIN EUROPA SI ASIA, DAT PESTE CAP – Companiile de transport aviatic isi schimba rutele pe fondul razboiului din Ucraina

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.