Compania aeriana low-cost Wizz Air a raportat o pierdere de 213,6 milioane de euro in ultimul trimestru al anului 2021 si estimeaza o pierdere si mai mare in trimestrul actual. Compania aeriana a inregistrat acum o crestere a cererii in Marea Britanie, dupa ce guvernul a anuntat o relaxare a restrictiilor.
Compania spune ca aparitia variantei Omicron a coronavirusului a afectat vanzarile in ultima parte a celui de-al treilea trimestru fiscal (octombrie-decembrie 2021) si se asteapta ca incertitudinile legate de calatorii sa aiba un impact negativ in ianuarie, februarie si, partial, in martie.
Pierderea din ultimele trei luni ale anului trecut a fost mai mare decat cea din octombrie-decembrie 2020, de 142 milioane de euro, in conditiile in care compania a investit in cresterea fortei de munca si a flotei.
Companiile aeriene europene au suferit sever in ultimul an deoarece guvernele au impus o serie de restricţii anti-Covid care au afectat bunul mers al acestora.
Numarul de pasageri a crescut la 7,8 milioane intre octombrie-decembrie 2021, depasind numarul de calatori anterior pandemiei. Aeronavele au avut un grad de ocupare de 77%.
Compania precizeaza insa ca a fost necesar sa reduca pretul biletelor pentru a convinge oamenii sa calatoreasca.
CEO-ul companiei, Jozsef Varadi, spune ca Wizz Air a redus costurile si a achizitionat noi sloturi de aterizare, ceea ce inseamna ca se afla intr-o pozitie mai favorabila pentru a concura cu companii precum Ryanair si easyJet dupa redresarea completa.
„In pofida provocarilor pe termen scurt, suntem destul de optimisti ca vom asista la o continuare a redresarii pe parcursul primaverii si o utilizare aproape completa incepand din vara„, a declarat Varadi, citat de Reuters.
Ca grup, se asteapta sa opereze cu 50% mai multa capacitate in august si septembrie decat vara lui 2019 de dinainte de pandemie.
„Ne asteptam la o cale de redresare foarte puternica a cererii in urmatoarele cateva luni”, a spus el.
De asemenea, Wizz Air a instalat al treilea simulator de zbor full-flight (FFS) la centrul sau de instruire de ultima generatie din Budapesta, Ungaria, in data de 6 ianuarie 2022.
In urma investitiei de 7,7 milioane de euro, noul simulator CAE 7000XR full-flight, care simuleaza o aeronava Wizz Air A320neo, se va alatura celorlalte simulatoare FFS si unui simulator fix de la centrul de instruire, suplimentand capacitatea cu 33%.
Investiţia va spori capacitatea de instruire FFS cu 6.800 de ore. Compania vrea sa angajeze 4.600 de noi piloti pana in 2030.
Mai mult de 1.700 de piloti vor fi instruiti in fiecare an cu ajutorul noului simulator, care va fi folosit exclusiv de actualii si viitorii piloti Wizz Air. Simulatorul va sprijini deopotriva instruirea noilor cadeti ce se vor alatura de la Academia de Pilotaj Wizz Air, in contextul in care compania urmareste indeplinirea planurilor sale de dezvoltare, pentru a-si tripla marimea flotei in urmatorii zece ani, devenind o companie aeriana cu 500 de aeronave.
„Noul simulator ne demonstreaza angajamentul de a oferi o instruire si dezvoltare de top in industrie si de a sprijini campania actuala de recrutare de piloti in cadrul intregii noastre retele. Mai mult decat atat, acest nou simulator reafirma viziunea noastra pozitiva, pe masura ce industria continua sa isi revina dupa pandemie„, spune Michael Delehant, COO-ul grupului si vicepresedintele Wizz Air.
Wizz Air, compania aeriana low-cost cu cea mai rapida crestere din Europa, opereaza o flota de 149 de aeronave Airbus A320 si A321. Peste 10,2 de milioane de pasageri au calatorit cu Wizz Air in anul financiar care s-a incheiat pe 31 martie 2021. Wizz Air este listata la London Stock Exchange cu abrevierea WIZZ.