Consiliul de Administratie al CNAIR a decis joi, la final de an, infiintarea Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Buzau, care va avea in administrare infrastructura rutiera de pe raza judetelor Buzau, Braila, Galati si Vrancea.
Sindicalistii de la Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” spunca prin aceasta noua regionala se vor infiinta mai multe posturi de conducere (directori, sefi de servicii, sefi de birouri etc.), adica personal TESA, platit cu foarte multi bani. CNAIR vine insa cu precizari si arataca infiintarea DRDP Buzau nu presupune costuri financiare suplimentare pentru CNAIR, avand in vedere faptul ca resursa umana necesara desfasurarii activitatii este asigurata din personalul existent la nivelul celor 4 sectii de drumuri nationale din componenta si din posturile vacante transferate de la CNAIR Central, DRDP Bucuresti, Constanta si Iasi.
Mai mult, majoritatea angajatilor sunt nemultumiti ca nu au primit maririle salariale solicitate, mai ales in contextul cresterii preturilor la energia electrica, gaze si combustibil.
„Decizia de a infiinta DRDP Buzau se circumscrie unei logici administrative ce are rolul de a eficientiza intreaga activitate de administrare, intretinere si constructie a profilelor de drum (national, autostrada, variante ocolitoare etc.) care sunt in administrarea CNAIR„, mentioneaza compania.
Reprezentantii Companiei de Drumuri spun ca reteaua rutiera aflata in administrarea DRDP Bucuresti, Constanta si Iasi este in lungime totala de 7.605 km, iar pe perioada de iarna se inregistreaza frecvente fenomene meteorologice (precipitatii abundente, viscol, polei) care duc la inchiderea unor sectoare de drumuri pe perioade relativ mari de timp, cu consecinte directe asupra asigurarii desfasurarii in conditii de siguranta a traficului rutier.
Rolul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Buzau va fi acela de a asigura un management performant si echilibrarea ponderii kilometrilor de infrastructura administrata de catre structurile teritoriale ale CNAIR.
La randul sau, Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” arata ca sefii au salarii „bine platite, in timp ce muncitorilor li s-a comunicat ca nu exista bani pentru majorarile salariale pe care le merita„.
„Reprezentantii Sindicatului Drumarilor ”Elie Radu” au aflat intentia conducerii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere de a infiinta o noua Directie Regionala de Drumuri si Poduri, cu posturi de sefi bine platite, in timp ce muncitorilor li s-a comunicat ca nu exista bani pentru majorarile salariale pe care le merita. Dorim sa subliniem ca logica angajatorului depaseste posibilitatea noastra de intelegere. La solicitarea sindicatului, in urma intalnirii din 23 decembrie 2021, de a majora salariile pentru angajati cu 11%, conducerea CNAIR a argumentat ca nu sunt bani„, informeaza sindicatul.
In plus, Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” roaga conducerea CNAIR si a Ministerului Transporturilor sa explice oamenilor cum vor gasi bani pentru infiintarea DRDP Buzau.
„Materialul care va fi prezentat in Consiliul de Administratie nu are justificare, necesitate/ oportunitate. Prin infiintarea acestei regionale se vor infiinta mai multe posturi de conducere (directori, sefi de servicii, sefi de birouri etc.), adica personal TESA, platit cu foarte multi bani„, spun reprezentantii sindicatului.
Ei vorbesc de o situatie similara care a mai avut loc in anul 2019, cand se dorea infiintarea DRDP Focsani prin ruperea DRDP Iasi, Constanta, Bucuresti, adauga ei, precizand ca aceste schimbari nu se justifica.
„Ne justificam opinia avand in vedere: 1. In conformitate cu literatura de specialitate, o societate comerciala, care executa lucrari in regie proprie, functioneaza eficient daca are 30% personal TESA, raportat la numarul total de personal. Sindicatul Drumarilor Elie Radu a semnalat de ani de zile problema reducerii numarului muncitorilor de la districte, in conditiile in care cel mai mic district ar trebui sa aiba cel putin 8 muncitori. In acest sens exista Normativul districtului de drumuri, aprobat de CTE – CNAIR, care prevede gradarea districtelor in functie de gradul de complexitate (relief, trafic, clasa tehnica a drumului, numarul kilometrilor in administrare etc.) si in functie de acesta se pot clasifica districtele si apoi se poate aloca numarul corect de muncitori. Este inadmisibil sa existe 3-4 muncitori la un district, asa cum se intampla acum. De ani de zile, a fost semnalata de catre sindicat, politica defectuoasa de personal a CNAIR, deoarece numarul personalului TESA a depasit nepermis de mult numarul muncitorilor.2. In angajamentele in care Guvernul Romaniei, impreuna cu seful statului, le-au luat in fata Comisiei Europene, prin Planul National de Redresare si Rezilienta,nu se specifica infiintarea de noi DRDP-uri ci de eficientizarea activitatii acestei companiei. Rugam politicienii ce ne conduc sa nu mai considere aceasta Companie (companie de interes strategic) o sursa de muls„, mai spun ei.
Sindicatul solicita decidentilor sa intreprinda masurile necesare in vederea deblocarii activitatii companiei si pentru eficientizarea folosirii fortei de munca pentru indeplinirea obiectului de activitate al companiei – intretinerea si administrarea drumurilor nationale si autostrazilor din Romania.