AUSTRIA RENUNTA LA AUTOSTRAZI – Ecologistii fac istorie in Austria. Renunta la planul de extindere a retelei de autostrazi pentru a combate incalzirea globala: „Mai multe sosele inseamna mai multe masini si mai mult trafic”

Ingrijorarile legate de incalzirea globala determina Austria sa ia masuri istorice. Ministrul Federal pentru Actiune Climatica, Mediu, Energie, Mobilitate, Inovare si Tehnologie Leonore Gewessler, a anuntat ca renunta la proiectele de extindere a retelei de autostrazi. Masura este adoptata tocmai pentru a combate incalzirea globala, si pentru a indeplini angajamentele de neutralitate a emisiilor de carbon pana in 2040.

Decizia adoptata de ministrul austriac pentru Actiune Climatica, Mediu, Energie, Mobilitate, Inovare si Tehnologie, Leonore Gewessler, membra a Partidului Verzii – Alternativa Verde nu a fost primita cu ochi buni de formatiunile politice din Austria, care au criticat hotararea.

Gewessler a sustinut insa ca isi asuma raspunderea pentru a implementa noi solutii alternative pentru imbunatatirea mobilitatii:

„Nu vreau un viitor betonat pentru generatiilor viitoare. Mai multe sosele inseamna mai multe masini si mai mult trafic. Nu vreau sa transmit un viitor betonat generatiilor urmatoare. Imi asum responsabilitatea”, a declarat Leonore Gewessler.

Trebuie precizat ca de la venirea lui Leonore Gewessler in fruntea Ministerului pentru Actiune Climatica, Mediu, Energie, Mobilitate, Inovare si Tehnologie au fost reduse semnificativ preturile la transportul feroviar, aceasta masura facand parte din planul asumat de ecologici (partid din care Leonore Gewessler face parte) la momentul intrarii lor la guvernare alaturi de conservatori.

Printre proiectele care vor fi astfel blocate prin decizia ministrului Leonore Gewessler se regaseste si tunelul de autostrada de 8 kilometri, fata de care mai multe organizatii non-guvernamentale au protestat vehement, criticand ca acesta ar urma sa fie sapat sub un parc national din Viena.

Proiectul in prezent blocat de Leonore Gewessler fusese aprobat de social-democratii aflati la putere in Viena la acea data si de alte formatiuni politice care au vazut tunelul de 8 kilometri de autostrada de sub parcul din Viena drept solutia pentru decongestionarea orasului.

Articolul precedentTRANSPORTUL AERIAN DE MARFURI, IN CRESTERE – IATA anunta o crestere globala de 9,4%. Willie Walsh: „Impactul reactiilor guvernamentale la varianta Omicron este o preocupare. Daca va reduce cererea de calatorie, problemele de capacitate vor deveni mai acute
Articolul următorGUVERNUL MAI FACE UN PAS CATRE PNRR – Planul de actiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, in aprobare la Guvern: „Obiectivul acestei reforme este de a consolida eficienta si competitivitatea cailor ferate din Romania”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.