Directorul general al Companiei Nationale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Cristian Pistol a efectuat miercuri, 17 noiembrie 2021, o vizita pe tronsonul Targu Mures – Ungheni al Autostrazii A3 – cunoscuta ca Autostrada Transilvania. Cu acest prilej, Cristian Pistol a constatat ca lucrarile sunt foarte avansate si ca Lotul 1 Targu Mures – Ungheni + Drum de legatura din Autostrada Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea va fi dat in trafic inainte de termen.
Potrivit precizarilor facute de directorul general al CNAIR, finalizarea proiectului a fost posibila gratie modului in care au fost prevazute conditiile din contract, mai exact a faptului ca prevedea doar executia lucrarilor, nu si proiectarea, astfel cum este uzanta in cazul unor astfel de proiecte.
Cristian Pistol a punctat astfel ca in acest fel a putut efectua lucrarile fara a fi intampinate greutati, concluzionand ca „aceasta este modelul de succes si de aceea ne-am propus sa folosim acelasi tipar si pentru alte proiecte”.
Spre exemplu, astfel de contracte vor fi incheiate si pentru proiectele de pe Autostrada Moldovei – A7.
Iata declaratiile directorului general al CNAIR Cristian Pistol:
”Dupa ce am verificat lucrarile pot spune ca circulatia pe tronsonul Targu Mures – Ungheni al A3 poate fi deschisa pana la sfarsitul anului. Trebuia sa ma asigur insa ca sunt finalizate toate lucrarile necesare deplasarii in siguranta pe acest sector de autostrada. Vreau sa remarc faptul ca proiectul se finalizeaza inaintea termenului contractual si se inscrie in buget. in opinia mea unul dintre motive este si acela ca acest contract a fost unul doar de executie, fara sa includa si proiectarea. Astfel constructorul a putut inainta rapid fara sa intampine greutati. Se pare ca aceasta este modelul de succes si de aceea ne-am propus sa folosim acelasi tipar si pentru alte proiecte. De exemplu pentru A7 – Autostrada Moldova folosim deja acelasi tipar.
In ceea ce priveste sectorul de drum de mare viteza, Targu Mures -Ungheni, pe care l-am verificat astazi trebuie sa reamintesc ca acesta are o lungime totala de 9 kilometri, din care 4,5 la profil de autostrada şi 4,7 drum de legatura cu doua benzi pe sens. Odata cu deschiderea circulatiei, municipiul Targu Mures va avea asigurata in mare parte o legatura rutiera moderna cu Campia Turzii, Cluj Napoca, Sebes si Alba Iulia. Spun, in mare parte, deoarece deocamdata nu este finalizat lotul Cetani – Campia Turzii. Dar in conditiile in care, tot pana la sfarsitul anului, lotul 2 al autostrazii A10, Sebes – Turda va fi deschis pentru circulatia rutiera drumul de la Targu Mures pana la Alba Iulia se va desfasura in conditii de siguranta mult mai mari si in timpi mult mai scurti. Daca privim mai in ansamblu, observam ca municipiul Targu Mures va avea o conexiune mult mai eficienta cu granita de vest a Romaniei prin vama Nadlac, chiar daca deocamdata lipsesc cei 9 km pe A1, in zona Margina – Holdea unde urmeaza sa fie construite tuneluri. Ca informatie de contex, va pot spune ca in acest moment contractul pentru proiectarea si executia tunelurilor din aceasta zona se afla in licitatie”, a declarat Cristian Pistol, Director general CNAIR S.A.
Lotul 1 Targu Mures – Ungheni + drumul de legatura, este parte a Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea si are o lungime totala de 9,2 kilometri, dintre care 4,5 km distanta Targu Mures-Ungheni, iar 4,7 km reprezinta drumul de legatura.
Contractul privind executia lotului Targu Mures – Ungheni, din Autostrada Transilvania, a fost semnat pe 29 mai 2020, lucrarea fiind atribuita constructorului Strabag.
Ordinul de incepere a lucrarilor a fost dat pe 22 iulie 2020. Perioada de executie prevazuta de contract este de 18 luni. Valoarea de atribuire a contractului este de 192,06 milioane de lei fara TVA.
Potrivit contractului, lucrarile ar fi trebui finalizate in 2022.
Redam in continuare imagini de pe Autostrada Targu Mures – Ungheni: