MARILE PROIECTE DE INFRASTRUCTURA, TINUTE SUB LUPTA – CNAIR urmareste evolutia lucrarilor pe cele mai importante lucrari de infrastructura din zona Moldovei si Bucovinei. Va prezenta bilunar stadiul proiectelor

Compania Nationala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sporeste transparenta institutionala si anunta prezentarea bilunara a stadiului marilor proiecte de infrastructura dezvoltate in zona Moldovei si Bucovinei. Potrivit anuntului CNAIR de miercuri, 17 noiembrie 2021, masura de informare a populatiei cu privire la evolutia lucrarilor pe cele mai importante proiecte de infrastructura din zona Moldovei si a Bucovinei vine pe fondul interesul major manifestat de cetateni si institutiile statului cu privire la etapele si modul de implementare si dezvoltare a acestor proiecte.

In acest sens, CNAIR precizeaza ca „acorda o importanta deosebita derularii si finalizarii cu succes, la un nivel de calitate ridicata a serviciilor solicitate”, sens in care a decis alocarea de resurse umane (specialisti in domeniul rutier: ingineri CFDP/geotehnicieni/ingineri geodezi etc.) care sa urmareasca proiectul, anuntand totodata ca sustine Prestatorii implicati in activitatile specifice obiectivelor destinate Moldovei si Bucovinei.

CNAIR anunta astfel ca vor fi tinute „sub observatie” si vor fi efectuate actualizari bilunare pentru urmatoarele proiecte:

-Autostrada Buzau – Focsani;

-Autostrada Focsani – Bacau;

-Autostrada Bacau – Pascani;

-Autostrada Pascani – Suceava;

-Autostrada/Drum Expres Suceava – Siret;

-Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni;

-Autostrada Targu Mures – Targu Neamt;

-Autostrada Brasov – Bacau;

-Drum Expres Focsani – Braila;

-Drum Expres Tisita – Albita;

-Drum Expres Bacau – Piatra Neamt;

-Drum de mare viteza Vatra Dornei – Suceava.

Iata precizarile CNAIR:

Autostrada Buzau – Focsani

In cadrul Studiului de Fezabilitate au fost implementate toate observatiile CNAIR si urmeaza ca indicatorii tehnico-economici sa fie supusi avizarii in cadrul Consiliului Tehnico-Economic din cadrul companiei.

Avizul de Gospodarire a Apelor se afla in faza finala de obtinere, iar procedura de dobandire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final.

Asupra Proiectului Tehnic au fost de asemenea emise observatii tehnice, care au fost integrate in cadrul documentatiei, iar varianta finala a Proiectului tehnic va fi inaintata catre CNAIR dupa avizarea Studiului de Fezabilitate impreuna cu documentatia necesara demararii procedurii de achizitie publica pentru faza de executie lucrari.

Autostrada Focsani – Bacau

Studiul de Fezabilitate, revizuit conform observatiilor Beneficiarului, a fost transmis de catre Prestator, iar in prezent acesta se afla in curs de analiza in cadrul departamentelor de specialitate din cadrul companiei, urmand ca pana in data de 25.11.2021 sa fie finalizata aceasta analiza.

In prezent, Prestatorul elaboreaza Proiectul Tehnic.

De asemenea, se afla in curs de obtinere Avizul de Gospodarire a Apelor, iar procedura pentru Acordul de Mediu a intrat deja intr-o faza avansata.

Autostrada Bacau – Pascani

In prezent, Prestatorul implementeaza in cadrul Studiului de Fezabilitate observatiile tehnice emise de CNAIR, urmand sa retransmita varianta revizuita a Studiului de Fezabilitate.

De asemenea, si Proiectul Tehnic este in curs de revizuire ca urmare a observatiilor emise de catre CNAIR.

Avizul de Gospodarire a Apelor se afla in faza finala de dobandire, iar procedura de obtinere a Acordului de Mediu se apropie de final.

Autostrada Pascani – Suceava

Au fost demarate procedurile de obtinere a avizelor si acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism si, in mod simultan, a fost demarata procedura de procurare a Acordului de Mediu.

Investigatiile geotehnice sunt in derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Pana in prezent au fost realizati aproximativ 1.000 ml din totalul de 9.256 ml propusi;

Prestatorul nu reuseste sa mobilizeze in teren numarul de utilaje asumate in cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfacator. Au fost instituite mecanismele contractuale, iar in prezent, Prestatorul acumuleaza penalitati de intarziere in cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de intarziere.

CNAIR a mobilizat o echipa in teren pentru verificarea activitatii de realizare a investigatiilor geotehnice.

Autostrada/Drum Expres Suceava – Siret

Au fost demarate procedurile de obtinere a avizelor si acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism si, de asemenea, a fost demarata procedura de obtinere a Acordului de Mediu.

Investigatiile geotehnice sunt in derulare, ele fiind demarate din luna august 2021. Pana in prezent au fost realizati aproximativ 900 ml din totalul de 7.133 ml propusi.

Prestatorul nu reuseste sa mobilizeze in teren numarul de utilaje asumate in cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfacator. Au fost aplicate mecanismele contractuale, iar in prezent, Prestatorul acumuleaza penalitati de intarziere in cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de intarziere.

Si in cadrul acestui proiect CNAIR a mobilizat o echipa in teren pentru verificarea activitatii de realizare a investigatiilor geotehnice.

Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni

Prestatorul a inaintat Analiza Multicriteriala privind alegerea variantei optime de traseu Etapa 1, ce are ca scop stabilirea traseului optim.

Au fost organizate discutii cu reprezentantii autoritatilor publice locale in vederea definitivarii traseului. S-a solicitat modificarea traseului pe sectorul cuprins intre Letcani si Golaiesti astfel incat impactul asupra zonelor locuite sa fie minim. Pana in prezent au fost primite puncte de vedere cu privire la traseul autostrazii pe sectorul Letcani – Golaiesti doar de la cateva UAT-uri.

Prestatorul efectueaza analize tehnice in vederea modificarii traseului autostrazii pe acest sector.

Pe sectorul cuprins intre Targu Neamt (Motca) si Targu Frumos, in lungime de 30 de km, au fost demarate in data de 12.10.2021 investigatiile geotehnice. Pana in prezent au fost realizati 1.539 ml din totalul de 6.242 ml propusi, iar Prestatorul are mobilizate in teren 7 utilaje de forare.

Saptamana viitoare, la invitatia Consiliului Judetean Iasi, o echipa a CNAIR se va deplasa la Iasi, impreuna cu Prestatorul, pentru o noua serie de discutii cu autoritatile publice locale (Primaria Municipiului Iasi, Consiliul Judetean Iasi etc.).

Autostrada Targu Mures – Targu Neamt

Studiul de Fezabilitate revizia 3 a fost inaintat Beneficiarului in data de 25.10.2021 (sectiunea I si III). Asupra documentatiei au fost emise observatii de catre Beneficiar in data de 04.11.2021.

In prezent, Prestatorul, integreaza in cadrul documentatiei observatiile emise, iar termenul de predare a Studiului de Fezabilitate asumat de catre acesta pentru intreg sectorul de autostrada, este data de 07.12.2021.

Autostrada Brasov – Bacau

In prezent se afla in derulare etapa finala de realizare a Analizei multicriteriala de traseu (AMC2), in urma careia va fi stabilita varianta de traseu optima. Prestatorul implementeaza la acest moment in cadrul documentatiei AMC 2, observatiile emise de catre CNAIR si de catre consultantul Jaspers.

Dupa retransmiterea documentatiei revizuite, aceasta va fi analizata si avizata in cadrul CTE CNAIR, urmand ca ulterior sa poata fi demarate activitatile de teren pe varianta de traseu avizata.

Drum Expres Focsani – Braila

In prezent se afla in derulare etapa finala de realizare a Analizei multicriteriala de traseu (AMC2), in urma careia va fi stabilita varianta de traseu optima.

Drum Expres Tisita – Albita

In prezent se afla in curs de realizare Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 1, in urma careia vor fi stabilite minim doua variante de traseu, ce vor fi analizate intru-un mod mai detaliat in etapa finala de analiza si anume Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2. De asemenea, la acest moment se studiaza posibilitatea realizarii la nivel de drum expres a sectorului rutier dintre Tisita si Albita sau la nivel de Drum Trans-Regio. Necesitatea analizei in cauza a aparut in urma rezultatelor obtinute in cadrul AMC1, conform carora rata de rentabilitare a proiectului (profitabilitatea proiectului de investitii) este foarte scazuta, raportat la cerintele de eligibilitate impuse pentru proiecte ce beneficiaza de finantare nerambursabila.

Drum Expres Bacau – Piatra Neamt

In luna iulie.2021, a fost avizata in cadrul CTE CNAIR Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 1 in urma careia au fost alese doua variante de traseu. In prezent, se afla in curs de realizare Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2, in urma careia va fi aleasa varianta optima dintre cele doua selectate in prima etapa de analiza. Imediat dupa stabilirea si avizarea traseului optim, va fi demarata campania de realizare a investigatiilor de teren, cat si activitatile de obtinere a Certificatului de Urbanism si a Acordului de Mediu.

Drum de mare viteza Vatra Dornei – Suceava

In prezent, se afla in curs de realizare Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 1, in urma careia vor fi stabilite minim doua variante de traseu, ce vor fi analizate intr-un mod mai detaliat in etapa finala de analiza si anume Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2. Imediat dupa stabilirea si avizarea traseului optim, va fi demarata campania de realizare a investigatiilor de teren, cat si activitatile de obtinere a Certificatului de Urbanism si a Acordului de Mediu.

Articolul precedentAUTOSTRADA TARGU MURES-UNGHENI, FINALIZATA PANA IN DECEMBRIE – Directorul CNAIR Cristian Pistol da asigurari ca Lotul 1 din Autostrada Transilvania va fi dat in trafic inainte de termen: „Acest contract a fost unul doar de executie”
Articolul următor„FANE RANGA” DE LA METROU A FOST DAT JOS DE PE SOCLU – Stefan Paraschiv a fost revocat de la conducerea Metrorex. Fostul ministru Drula ii plange de mila

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.