SAGEATA ALBASTRA RAMANE IN URMA – 37 de trenuri electrice ALSTOM intra pe calea ferata din Romania

Calea ferata face un pas mic, dar important, spre modernizare. Compania ALSTOM Ferroviaria SpA (parte a grupului european ALSTOM) a fost desemnata castigatoarea licitatiei pentru achizitia a 37 de trenuri electrice noi pentru transportul de calatori, de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reforma Feroviara. Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteza maxima de circulatie de 160 km/h.

Odata cu incheierea licitatie, CFR se apropie de momentul introducerii in circulatie a primului lot consistent de trenuri, de la achizitia faimoaselor Sageata Albastra de la inceputul anilor 2000.

Cele 37 trenuri (20 provenind din contractul de baza si 17 din activarea optiunii suplimentare), vor fi primele trenuri electrice cumparate de Romania, alaturandu-se celor 3 trenuri electrice Hyperion produse in tara, la Craiova, si achizitionate de operatorul privat Softrans.

Primele 37 de trenuri electrice vor fi cumparate de Ministerul Transporturilor si vor fi puse in circulatie pe caile ferate din Romania„, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Pentru asigurarea calitatii vehiculelor, trenurile sunt cumparate cu servicii de reparatii incluse, pe minimum 15 ani.

Unde vor circula trenurile

Noile trenuri ale Romaniei urmeaza sa fie utilizate pe rutele electrificate majore ale retelei feroviare, autoritatile urmarind o deservire echilibrata a teritoriului:

– Bucuresti Nord – Constanta

– Bucuresti Nord – Brasov – Arad – Timisoara

– Bucuresti Nord – Brasov – Cluj

– Brasov – Deda – Cluj

– Bucuresti Nord – Brasov

– Bucuresti Nord – Iasi

– Bucuresti Nord – Suceava

– Bucuresti Nord – Galati

– Bucuresti Nord – Craiova – Targu Jiu – Petrosani- Simeria

– Bucuresti Nord – Craiova – Timisoara – Arad

– Cluj – Timisoara

– Cluj – Suceava – Iasi

Achizitia se bazeaza pe rezultatele unui studiu de fezabilitate realizat sub egida Bancii Europene de Investitii, cu sprijinul JASPERS, si este co-finantata din fonduri europene nerambursabile. Pentru a raspunde obiectivelor nationale si europene privind combaterea efectelor schimbarilor climatice, designul ramelor electrice va respecta cerintele legale privind protectia mediului in ceea ce priveste functionarea, intretinerea si eliminarea/reciclarea„, spune oficialul.

Achizitia este una foarte importanta pentru transportul de persoane din Romania, in conditiile in care „pentru ca parcul de material rulant utilizat pe reteaua feroviara din Romania sa asigure realizarea cererii de serviciu de transport public de calatori la actualele standarde europene si nationale, este nevoie ca prezentul parc de material rulant detinut de operatorii de serviciu public feroviar din Romania, cu capital public sau privat, sa fie inlocuit intrucat si-a depasit deja durata ciclului sau de viata sau este aproape de finalul acestuia” (conform studiului receptionat de ARF).

Autoritatea pentru Reforma Feroviara anunta ca oferta Alstom a fost de 1,3 miliarde lei fara TVA

La randul sau, Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a anuntat ca a desemnat Alstom Feroviaria S.p.A. castigatoare a procedurii de licitatie publica pentru achizitia materialului rulant nou destinat transportului inter-regional de calatori (trenuri electrice inter-regionale RE-iR).

Oferta financiara a societatii Alstom Feroviaria S.p.A. a fost de 1,309 miliarde de lei fara TVA (pentru 20 de rame – n.r.), contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.

Finantarea proiectului este asigurata din Programul Operational Infrastructura Mare – POIM si bugetul de stat, iar valoarea estimata este cuprinsa in intervalul: 1,311 miliarde de lei – 3,714 miliarde de lei (fara TVA) – (contravaloarea a 20 rame electrice inter-regionale RE-IR si mentenanta lor asigurata pe 15 ani, cu posibilitatea dublarii cantitatii si perioadei de mentenanta).

Obiectivul general al contractului il reprezinta achizitionarea de material rulant nou pentru pasageri (inclusiv conceptul de intretinere), care va fi distribuit operatorilor feroviari de calatori din Romania, pe baza de act aditional la contractele de servicii publice, ce urmeaza a fi elaborate in conformitate cu Regulamentul UE 1370/2007, modificat prin Regulamentul UE 2338/2016 si prevederile legislatiei din Romania„, anunta ARF.

Pe langa livrarea celor 20 de rame electrice, contractul prevede si mentenanta acestora pe o perioada de 15 ani de la livrarea fiecarei rame electrice, urmand ca acestea sa fie livrate in termen de 31 de luni de la semnarea contractului, precum si instruirea personalului in ceea ce priveste exploatarea, operarea trenurilor si a aplicatiilor software.

Achizitionarea noilor rame electrice inter-regionale va contribui la asigurarea mobilitatii, scaderea timpilor de calatorie si imbunatatirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferata„, precizeaza ARF.

Autoritatea de Reforma Feroviara este o structura specializata aflata in subordinea Ministerului Transporturilor ce are ca obiect de activitate implementarea reformei in sectorul feroviar, conform Master Planului General de Transport, care este orientata pe cateva directii majore, cum ar fi: restructurarea retelei de transport feroviar, atribuirea contractelor de servicii publice catre operatorii de transport feroviar, introducerea indicatorilor de performanta care sa stea la baza monitorizarii contractelor de servicii publice legal incheiate, introducerea unor programe de eficientizare a activitatilor desfasurate in sectorul de transport feroviar, precum si achizitionarea de material rulant care se va preda, in conditiile legii, operatorilor de transport public feroviar de calatori.

Articolul precedentUMBRARESCU INCEPE ORGANIZAREA DE SANTIER PE LOTUL II AL A0 NORD – Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL SPEDITION UMB si TECHNOSTRADE SRL, castigatoarea contractului de 832 de milioane de lei, fara TVA, are la dispozitie 2 ani si 10 luni pentru proiectarea si executia celor 19 km de autostrada intre DN1 Corbeanca si DN2 Afumati
Articolul următorTAROM DEVINE COMPANIE LOW-COST – Compania anunta masuri disperate de redresare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.