Incepe organizarea de santier pe Lotul II al A0 Nord, pentru a incepe lucrarile pe primul lot al Autostrazii Bucurestiului, pe zona de Nord, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu. Acesta da asigurari ca pana in 2023 vor fi finalizate si cele 3 loturi de pe A0 Sud, adica 52 de km din Autostrada Bucurestiului, iar pana in 2024 restul de autostrada, respectiv cele 4 loturi de pe A0 Nord.
Contractul de circa 832 de milioane de lei, fara TVA, pentru proiectarea si executia celor 19 km ai Lotului 2 de pe Autostrada de Centura (A0) Nord a fost semnat de catre CNAIR cu o asociere de firme ale omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, UMB – Tehnostrade – SA&PE (llider de asociere). Constructorul roman este de altfel acelasi ca pe lotul 4 al A0 Nord.
„Incepe organizarea de santier pe Lotul II al A0 Nord. Au inceput activitatile de pregatire a santierului, in vederea demararii lucrarilor pe primul lot al Autostrazii Bucurestiului, pe zona de Nord. La data de 17 mai 2021 a fost semnat contractul cu asocierea de firme romanesti care a castigat licitatia, respectiv Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, iar ordinul de incepere a lucrarilor de proiectare a fost emis la data 16 august 2021. Este vorba despre 19 km, intre DN1 Corbeanca si DN2 Afumati, unde autostrada va avea 2 noduri rutiere si 10 poduri si pasaje„, anunta Scriosteanu.
Tronsonul se intinde de la intersectia cu DN1 (Corbeanca) pana la intersectia cu DN2 (Afumati) si are un termen de proiectare de 12 luni si de 22 de luni pentru executie.
Contractul are o valoare de 831,9 milioane lei, fara TVA.
Sursa de finantare este din fonduri europene nerambursabile. Durata contractului este de 154 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare, 22 luni perioada de executie a lucrarilor si 120 luni perioada de garantie a lucrarilor.
Autostrada de Centura Bucuresti A0 va avea o lungime totala de 101 km si este parte a unui urias proiect european de infrastructura rutiera numit Coridorul 4 pan-european, care traverseaza Romania de la Vest la Est, pe directia Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta.
„Asa cum am promis, pana in 2022 vom finaliza cele 5 pasaje pe actuala Centura a Bucurestiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogosoaia se circula incepand din data de 30 septembrie 2021. Urmeaza, in ordine, pasajele: Domnesti, Berceni, Popesti-Leordeni (Oltenitei) si Cernica. Pana in 2023 vom finaliza si cele 3 loturi de pe A0 Sud, adica 52 de km din Autostrada Bucurestiului, iar pana in 2024 restul de autostrada, respectiv cele 4 loturi de pe A0 Nord„, mai anunta secretarul de stat.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat in luna mai a acestui an contractul pentru proiectarea si executia Lotului 2 Nord (Corbeanca – Colentina) din Autostrada de Centura a Bucurestiului – A0 cu constructorul roman ASOCIEREA SA & PE CONSTRUCT SRL SPEDITION UMB SI TECHNOSTRADE SRL, PRIN LIDERUL ASOCIERII SA & PE CONSTRUCT SRL. La semnarea contractului au luat parte reprezentatii firmei romanesti de constructii condusa de Dorinel Umbrarescu, directorul general al CNAIR Mariana Ionita, dar si ministrul Transporturilor la acel moment, Catalin Drula.
Semnarea contractului pentru inceperea lucrarilor la Lotul 2 din A0 – Nord are loc dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a solutionat definitiv dosarul nr. 737/2/2021, respingand contestatia formulata de trei companii de constructii, chineza, italiana si turca impotriva Deciziei nr.175/c5/2284/2289/2295 din 26.01.2021 pronuntate de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) privitoare la rezultatul procedurii de atribuire prin licitatie deschisa a contractului de achizitie publica avand ca obiect „Proiectare si executie autostrada de centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, sector centura nord km 0+000 – km 52+770, lot 2″.
Catalin Drula spunea atunci ca cel tarziu in 2024 A0 va fi finalizata. Totodata, Drula a subliniat ca i-a transmis constructorului roman sa dea dovada de seriozitate in executia lucrarii, si pe cat posibil sa o urgenteze, primind in schimb promisiunea ca „va fi scurtata perioada de proiectare, astfel incat la inceputul sezonului de lucru 2022 sa inceapa santierul”.
„Vreau ca in 2023 A0 sa inceapa sa preia din traficul care sufoca Bucurestiul si Ilfovul, iar in 2024 sa putem circula integral pe Autostrada de Centura a Bucurestiului – un proiect pentru care ma lupt din 2016 incoace„, spunea Drula in luna mai.