Autoritatile din municipiul Iasi au stabilit traseul noului tren metropolitan care ar urma sa traverseza orasul, a declarat luni, 29 martie, primarul Iasiului, Mihai Chirica (foto). Sefii Primariei Iasi, cei ai Regionalei CFR si oficiali ai Ministerului Transporturilor au stabilit zilele trecute ultimele detalii legate de proiectul privind transportul calatorilor pe calea ferata. Autoritatile judetene vor ca proiectul sa fie prins si in Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), valoarea investitiei fiind estimata la 1,3 miliarde de euro.
Proiectul noului tren metropolitan din Iasi, obiectiv gestionat de municipalitate, alaturi de Consiliul Judetean si Ministerul Transporturilor, prevede statii intermodale de transport, modernizarea unor gari actuale, dar si pasaje pentru calatorii care vor ajunge in municipiul Iasi.
Proiectul, estimat la 1,3 miliarde de euro, propus pentru a fi inclus PNRR
Conducerea Primariei Iasi a avut la finalul saptamanii trecute o noua intalnire la Ministerul Transporturilor legata de trenul metropolitan, proiect care a fost inaintat si catre Ministerul Fondurilor Europene. Autoritatile judetene vor ca proiectul sa fie inclus in PNRR, valoarea investitiei fiind estimata la 1,3 miliarde de euro. Proiectul a fost luat in calcul inca de acum cateva saptamani.
Primarul Mihai Chirica a prezentat lista statiilor intermodale prinse in traseul noului tren metropolitan din Iasi.
”Am discutat cu cei de la Regionala CFR si cu cei de la Ministerul Transporturilor despre trenul metropolitan din Iasi. S-a luat in analiza tot traseul pe care am putea organiza acest tren metropolitan. Se va pleca dinspre Vest, cu o prima statie intermodala, care ar trebui sa fie undeva in apropiere de Antibiotice SA. Se va continua cu accesul spe cartierul Canta, cu o statie intermodala in apropiere de strada Rampei”, a mentionat primarul Mihai Chirica.
Conducerea Primariei Iasi s-a intalnit la finalul saptamanii trecute cu reprezentanti ai Ministerului Transporturilor pentru a discuta cu privire la trenul metropolitan, proiect care a fost inaintat si catre Ministerul Fondurilor Europene, informeaza publicatia locala Buna Ziua Iasi.
Statii intermodale, pasaje subterane si pasarele pietonale pe traseul trenului metropolitan Iasi
Edilul Iasiului a precizat ca proiectul va cuprinde si noi statii de-a lungul liniei de cale ferata.
”Vorbim si despre modernizarea liniei. Trenul ar continua sa traverseze orasul, cu statie intermodala si la Gara Mare pe partea dinspre Piata Alexandru cel Bun. Va mai fi o statie si in zona Garii Internationale, cu traversari cu pasaje subterane pentru pietoni si relatii directe spre oras. Vor fi puncte intermodale organizate la Gara Internationala, unde vor ajunge si autobuze ce vor prelua calatorii spre oras. Vor mai fi puncte intermodale si la Gara Socola, zona cu parcare, dar si in zona Frumoasa, unde vor ajunge calatorii ce vin dinspre Ciurea. Vom avea o statie si la Holboca, cu iesire spre Cristesti. Se vor conecta cu prelungirea liniei de tramvai spre Tomesti – Holboca”, a mai spus primarul Mihai Chirica.
Oficialii Ministerului Transporturilor s-au aratat deschisi la acest proiect pentru zona metropolitana Iasi.
”In urma discutiilor si a negocierilor, s-a propus o serie de pasaje subterane in zona Manta Rosie – Bularga, Nicolae Iorga – Mircea cel Batran, dar si de pasarele pietonale din Canta – Dacia. In acelasi timp, trenul metropolitan necesita crearea infrastructurii specifice prin materializarea de puncte de oprire, dublarea liniilor si electrificarea sectorului de la Socola spre Holboca/Cristesti-Jijia”, a spus Adrian Covasnianu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor