Judetul Bihor organizeaza o licitatie deschisa pentru constructia variantei ocolitoare a Municipiului Beius, contract estimat intre 316.930.989 si 329.622.308 lei (cca. 65 milioane euro). Anuntul a fost publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) marti 12 octombrie 2021 si prevede o durata a contractului de 18 luni si 36 de luni, perioada de garantie a lucrarilor.
„Executia lucrarilor la obiectivul ‘Varianta ocolitoare a Municipiului Beius’ vor duce la dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene. De asemenea se vor realiza: – Asigurarea capacitatii de circulatie corespunzatoare si conditii optime de siguranta la nivelul desfasurarii circulatiei rutiere; – Transferarea traficului national si international in afara centrului urban; – Reducerea congestionarilor, imbunatatirea si cresterea sigurantei traficului; – Asigurarea accesului in aria de incidenta a variantei de ocolire dinspre/spre infrastructura de transport secundara in vederea cresterii accesibilitatii spre si dinspre zonele defavorizate, slab dezvoltate economic„, arata datele din SEAP.
Prin realizarea centurii municipiului Beius se urmareste reducerea timpului de calatorie ca urmare a cresterii vitezei de deplasare, precum si reducerea numarului de accidente, scaderea emisiilor poluante din localitate si imbunatatirea conditiilor de viata, imbunatatirea confortului utilizatorilor.
„Efectele realizarii obiectivului ‘Varianta ocolitoare a Municipiului Beius’ se vor resimti in primul rand prin: degrevarea de trafic in intravilanul orasului Beius care va conduce inclusiv la reducerea numarului de accidente prin preluarea unui trafic de tranzit major, scaderea emisiilor poluante din localitate si imbunatatirea conditiilor de viata, imbunatatirea confortului utilizatorilor, va influenta la nivel local, o dezvoltare socio-economica a zonelor adiacente, imbunatatirea legaturilor intre diferite localitati care sunt interdependente sau nu economic prin reducerea timpului de calatorie ca urmare a cresterii vitezei de deplasare„, mai arata anuntul.
Termenul limita pentru depunerea ofertelor sau a cererilor de participare este 13.12.2021, ora 15:00.
Ofertantul trebuie sa demonstreze ca cifra medie de afaceri pentru ultimii trei ani (2018, 2019, 2020) a fost de minimum 300.000.000 lei. Mai mult, companiile interesate trebuie sa faca dovada ca au executat si au dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari de natura si complexitate similara in infrastructura de transport rutier, respectiv executia de lucrari de constructie noua si/sau lucrari de modernizare/reabilitare de autostrazi si/ sau drumuri nationale si/ sau drumuri expres si sau drumuri judetene, in valoare cumulata de minim 300.000.000 lei fara TVA, la nivelul a maxim 3 contracte.
Ofertantul va face dovada ca a executat si a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari de constructie noua si/sau lucrari de modernizare/reabilitare a cel putin unui pod/ pasaj/ viaduct in lungime totala de minim 300 m, aferent unei autostrazi si/sau unui drum national si/sau unui drum expres si/sau unui drum judetean si/sau unei strazi urbane.
De asemenea, ofertantul trebuie sa demonstreze ca are la dispozitie/are acces la urmatoarele utilaje, instalatii si echipamente tehnice pentru executia lucrarilor: o statie de preparare mixturi asfaltice, o statie de betoane, 10 autobasculante, o autobetoniera – 1 bucata; autogreder, esaloane de asfalt (repartizator asfalt+3 cilindri compactori), buldozer, o automacara, compactor terasament si compactor terasamente picior de oaie.
Proiectul initial este vechi de zece ani. Contractul de executie a fost semnat in 5 octombrie 2016, valoarea acestuia ridicandu-se la 257.413.161,24 lei fara TVA. Termenul estimat pentru finalizarea lucrarilor era iulie 2019. Vechiul contract a fost reziliat in octombrie 2019, la un stadiu fizic de 0%.
In urma analizei celor trei trasee propuse pentru Varianta de Ocolire Beius, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis realizarea Variantei 1. Varianta 1 a fost aleasa datorita procedurilor avansate de exproprieri, fiind deja stabilit un culoar liber de sarcini pentru viitoarea centura.
Aceasta ar urma sa fie impartita in doua sectoare: sectorul 1, care ocoleste Beiusul, si sectorul 2, care ocoleste celelalte localitati de pe traseu.
Prima etapa presupune executarea unui traseu cu o lungime de 7,3 kilometri care se va desprinde din DN76 (E79) la kilometrul 120+019 si revine la kilometrul 124+940 al drumului national. Traseul traverseaza raul Crisul Negru si Drumul Comunal 231, apoi printr-o curba la dreapta isi continua traseul paralel cu drumul national, ocolind pe la vest Beiusul. In continuare, traseul traverseaza o cale ferata si raul Crisul Negru, apoi printr-o curba la dreapta merge aproximativ perpendicular pentru a reveni in DN76. Proiectul soselei prevede construirea a doua poduri peste Crisul Negru si trei pasaje supraterane.
„Consiliul Judetean Bihor va actualiza in urmatoarea perioada indicatorii tehnico-economici din proiectul tehnic aferent etapei I, documentatie veche din 2010. Dupa actualizarea documentatiei, care estimam ca va dura trei luni, urmeaza lansarea licitatiei pentru executia lucrarilor. Daca lucrurile merg bine, lucrarile ar putea incepe in aceasta toamna, astfel incat la finalul anului 2023 sa se poata circula pe noul drum care ocoleste municipiul Beius”, a declarat Ilie Bolojan, presedintele CJ Bihor, in luna martie a acestui an.
Al doilea sector, in lungime de 20 de kilometri, ar putea fi realizat in viitoarele programe de finantare UE.