PROBLEME PENTRU TRANSPORTATORII DE MARFA – Scumpiri pentru toate transporturile care vin din si spre Marea Britanie. Salariile soferilor de tir si camion vor creste

De la 1 octombrie, Marea Britanie cere prezentarea unui pasaport valabil pentru toti romanii care intra pe teritoriul sau. In Romania sunt aproape 1,2 milioane de soferi de camion si tir care transporta marfuri din si inspre tara. Dintre acestia o buna parte lucrau pe ruta Romania-Marea Britanie.

Potrivit unui sondaj realizat printre cei 1.000 de subcontractori si parteneri al companiei EURO TEAM GB Spedition, 75% dintre soferi nu au pasaport. Aceasta situatie genereaza probleme suplimentare pentru transportatori. Iar aici facem referire la situatia actuala pentru care industria transportatorilor protesteaza: impozitarea diurnelor si nu numai.

Faptul ca trei din patru soferi de tir sau camion nu au pasaport se traduce in intarzieri de livrare si preluare marfa din Marea Britanie pentru ca nu mai sunt atat de multi transportatori disponibili. Se vor trimite doar marfurile care sunt urgente, importante, dar si cele pentru care se va plati mai mult decat costul uzual”, a declarat Octavian Blajan, CEO EURO TEAM GB Spedition.

Potrivit directorului general, acest lucru va insemna costuri mai mari pentru toate transporturile care vin din si catre Marea Britanie.

La final, toata aceasta situatie va genera preturi mai mari la produsele finale”, a mai spus Octavian Blajan.

Efectele se vor resimti in mai multe sectoare

In cazul unor piese auto pentru masinile produse in Marea Britanie costul va fi crescut si cu 5-10%, iar acest cost se va reflecta in pretul de achizitie al masinii.

In plus, termenul de livrare al respectivului autoturism va fi intarziat si el cu cateva saptamani, poate chiar luni, avand in vedere ca, deja, statul de peste Canalul Manecii se confrunta cu o criza a soferilor de tir si are nevoie de peste 100.000 de angajati in acest domeniu.

Pentru a nu-si pierde nici comenzile si nici angajatii, companiile de expedieri marfuri vor trebui sa-si reruteze soferii fara pasaport pe rute intracomunitare, unde actul nu este necesar, sau sa le impuna sa-si faca pasaport in regim de urgenta.

Un alt efect la nivel de industrie este ca transportul catre Marea Britanie va deveni un fel de nisa. Exceptand conditia obligatorie pentru soferi de a detine pasaport, transportatorii trebuie sa se asigure ca acestia sunt pregatiti si instruiti in ceea ce priveste efectuarea operatiunilor vamale”, a mai declarat CEO-ulEURO TEAM GB Spedition.

Unii dintre transportatorii care aveau rute pe Marea Britanie se vor reorienta catre alte tari, ceea ce va duce la un surplus de camioane pe acele state. Efectul va fi cel de scadere a preturilor de transport pe relatiile respective, mai spune Octavian Blajan.

Salariile soferilor de tir si camion vor creste

Pentru ca va fi o lupta pentru angajarea unor soferi care indeplinesc aceste conditii, salariile lor vor trebui sa fie din ce in ce mai competitive.

Un alt cost crescut cu transporturile care se va reflecta catre consumatorul final si, implicit, in inflatie”, a mai spus Blajan.

Achizitorii ce au furnizori de materie prima in Marea Britanie, vor fi nevoiti sa isi prioritizeze preluarile/transporturile in functie de aceasta resursa devenita factor major: camion disponibil.

Cele mai multe marfuri care vin si pleaca spre Marea Britanie fac parte din categorii precum: piese auto, containere, cafea, scule si unelte, electrocasnice si mobila.

Compania EURO TEAM GB Spedition a fost infiintata in anul 2015 si se ocupa cu transportul de marfuri, in Europa, dar cu preponderenta in Marea Britanie. In prezent are la activ peste 3.000 de clienti anual si aproape 1.000 de subcontractori si parteneri. Pentru anul 2021, CEO-ul companiei Octavian Blajan estimeaza o cifra de afaceri de 12 milioane de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.