Luni, 4 octombrie 2021, se reiau lucrarile la calea de rulare la Podul de la Cernavoda, anunta CNAIR. Vor fi astfel instituite restrictii de circulatie, prin inchiderea Caii 2 de rulare, pe sensul de mers Constanta – Bucuresti, in vederea realizarii lucrarilor de reabilitare a Podului de la Cernavoda, situat pe Autostrada A2, la km 157+600.
Vor continua lucrarile de reparatii si reabilitare, lucrari intrerupte pe timpul sezonului estival.
„Va fi refacuta calea aferenta trotuarelor si a parapetului pietonal, atat pe podul principal, cat si pe viaducte. Pe podul metalic se va inlocui parapetul directional, vor fi inlocuite rosturile de dilatatie pe calea de rulare, se vor face reparatii cu betoane speciale la pile, lucrari de refacere a protectiei anticorozive la structurile metalice. La finalizarea lucrarilor starea tehnica a podului va indeplini cerintele de calitate prevazute in legea 10/1995 privind rezistenta si stabilitatea la actiuni statice si dinamice, siguranta in exploatare si protectia mediului„, informeaza CNAIR.
Podul de la Cernavoda, in lungime de 1596 m este un pod combinat de cale ferata si sosea, de tip constructiv, care impreuna cu podul similar peste bratul Borcea, in lungime de 970 m, traverseaza fluviul Dunarea si conecteaza orasele Fetesti si Cernavoda, intre regiunile Muntenia si Dobrogea.
De asemenea, vineri, 1 octombrie 2021, incep lucrarile la Calea de rulare din contractul de reabilitare a Podului peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680.
Vor fi instituite restrictii de circulatie aferente acestui obiectiv, prin inchiderea Caii 1 de rulare, pe sensul de mers Bucuresti – Constanta.
„Vor fi realizate urmatoarele lucrari de reparatii si reabilitare: inlocuirea hidroizolatiei si a caii pe partea carosabila si trotuare, inlocuirea parapetului pietonal si directional, inlocuirea rosturilor de dilatatie, lucrari de reparatii cu betoane speciale – la placa de suprabetonare a viaductelor de acces si la pile, lucrari de refacere a protectiei anticorozive la structura metalica, atat pe podurile principale, cat si pe viaductele de acces, consolidari structurale cu benzi din fibre de carbon grinzi precomprimate„, precizeaza Compania de Drumuri.
Dupa finalizarea acestor lucrari, Podul Borcea va fi la o stare tehnica in conformitate cu cerintele de calitate prevazute in Legea 10/1995 privind rezistenta si stabilitatea la actiuni statice si dinamice, siguranta in exploatare si protectia mediului.
Podul peste bratul Borcea, in lungime de 970 m, este un pod combinat de cale ferata si sosea, de tip constructiv, care traverseaza fluviul Dunarea si, impreuna cu podul similar de la Cernavoda, in lungime de 1596 m conecteaza orasele Fetesti si Cernavoda din Romania, intre regiunile Dobrogea si Muntenia.