PASAJUL MOGOSOAIA, FINALIZAT CU FAST – Proiectul de 33 milioane lei a fost inaugurat in prezenta premierului Citu si a altor oficiali. Darea in trafic a avut loc cu 6 luni inaintea termenului prevazut in contract

Traficul rutier pe pasajul Mogosoaia, pe centura Bucuresti, peste DN1A, s-a deschis joi, 30 septembrie 2021, in mod oficial, cu 6 luni mai devreme decat termenul prevazut in contract. Lucrarile au inceput in aprilie 2020, iar darea in trafic s-a facut joi, inainte de termenul contractual, prevazut in aprilie 2022.

Inaugurarea a avut loc in prezenta premierului Florin Citu si este prima inaugurare a unui obiectiv de infrastructura rutiera de anul acesta. Premierul a declarat ca proiectul a inceput din 2018, dar a acuzat ca a fost tinut in sertare de catre cei de la PSD.

La inaugurare au fost prezenti si ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vilceanu, secretarul de stat in ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, presedintele Consiliului Judetean Ilfov, Hubert Thuma, dar si Cristian Pistol, recent numit in functia de presedinte al Consiliului de Administratie al Companiei Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Am aratat ca se poate sa incepi un proiect si sa-l termini inainte de termen atunci cand asiguri finantarea proiectului”, a spus Florin Citu.

Contractul pentru constructia Pasajului de la Mogosoaia este in valoare de 32.259.665 lei fara TVA.

Antreprenorul care a realizat proiectarea si executia Pasajului de la Mogosoaia este SC STRABAG SRL.

Proiectul are o lungime de 800 m.

La randul sau, ministrul Dan Vilceanu a felicitat antreprenorul care s-a mobilizat si a facut posibil ca acest pasaj sa poata fi circulat, cu jumatate de an inainte de termenul contractual.

Totodata ministrul a mai precizat ca “obiectivul de infrastructura deschis astazi traficului va ajuta foarte mult localitatile din aceasta parte a zonei metropolitane a Bucurestiului, dar ii va ajuta si pe cei care aleg sa foloseasca partea de nord a centurii Capitalei, prin fluidizarea traficului si scurtarea timpilor de tranzit”.

Cer noii conduceri a CNAIR sa continue dialogul cu antreprenorii si sa monitorizeze la sange fiecare proiect”, a declarat ministrul Dan Vilceanu.

Obiectivul de investitii „Pasaj Mogosoaia pe Centura Bucuresti peste DN 1A” este situat pe Centura Bucuresti, intre km 66+540 – km 67+340, si include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810), rampa de coborare km (66+920 – km 67+150) si pasajul superior peste DN 1A.

Finalizarea Pasajului Mogosoaia asigura fluidizarea circulatiei pe Centura Nord a Capitalei.

Pasajul rutier suprateran are o lungime de circa 800 de metri si va muta actuala Sosea de Centura a Capitalei cu patru benzi peste giratoriul de la intersectia cu DN1A – Mogosoaia.

Circa 20 de km din Centura de Nord a Capitalei au fost modernizati si largiti la 4 benzi inca din 2010, iar singurul punct din zona care a ramas nerezolvat a fost intersectia de la Mogosoaia cu DN1A, un sens giratoriu unde apar blocaje si cozi de masini.

Pasajele de la Domneşti, Berceni şi Popeşti – Leordeni (Oltenita), care se construiesc ca sensuri giratorii suspendate, vor fi deschise in 2022, in timp ce pentru podul de la Cernica, parte din contractul de modernizare DN 2 – A2, lucrarile sunt la aproximativ 10% dupa mai bine de un an şi jumatate de la deschiderea şantierului.

Urmatoarea inaugurare pe care a stabilit-o oficial Ministerul Transporturilor este „ciotul” de centura de la Mihaileşti, pe DN 6 Bucureşti- Alexandria, o centura de doar 3 kilometri care se deschide dupa aproape zece ani de la primele lucrari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.