MINI-AUTOBUZELE DE LA CLUJ RAMAN IN GARAJ – Proiectul Pilot al Primariei Cluj a fost amanata dupa ce licitatia a fost anulata pe motiv ca ofertele erau “inacceptabile si/sau neconforme”

Cluj-Napoca ar fi putut fi primul oras din Romania care are autobuze fara sofer, in cadrul unui proiect pilot derulat de Primaria municipiului Cluj-Napoca si Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca (UTCN). Din pacate, licitatia pentru mini-autobuze autonome, lansata in primavara de catre primarie, a fost anulata din cauza ca oferte depuse erau inacceptabile si/sau neconforme, dupa cum arata informatiile din Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).

Municipalitatea a lansat pe 22 aprilie licitatia pentru achizitia de autovehicule autonome pentru transportul public de persoane.

Un autovehicul poate transporta 10 sau mai multe persoane. Autobuzele mici urmau sa circula in zonele centrale, unde nu ajung alte mijloace de transport.

Valoarea estimata a achizitiei era de 27,35 milioane de lei.

Perioada de evaluare a ofertelor trebuia sa se finalizeze pe 24 septembrie.

Primaria primise doua oferte la licitatia pentru achizitia de mini-autobuze autonome. Cele doua oferte depuse pana la termenul limita din 23 iunie proveneau de la: 1. EasyMile GmbH, producator de vehicule autonome cu sediul la Toulouse, Franta si cu birouri in tari precum Germania (Berlin). 2. Navya, companie franceza specializata in proiectarea si constructia de vehicule autonome electrice.

Acordul – cadru scos la licitatie de primaria din Cluj Napoca viza furnizarea a pana la 14 autovehicule autonome. Achizitia acestor autobuze era finantata din fonduri bugetare, iar durata acordului-cadru urma sa fie de 48 de luni.

La inceputul anului 2020, municipalitatea din Cluj – Napoca a semnat un contract cu Universitatea Tehnica Cluj-Napoca (UTCN) pentru servicii de consultanta. Valoarea totala a contractului a fost de 135.000 de lei, iar UTCN urma sa furnizeze consultanta pentru achizitionarea unor autobuze autonome electrice.

Primaria preciza atunci ca autobuzele fara soferi urmau sa fie pe strazile Clujului in cel mult doi ani.

Numarul mare de senzori ai acestui autovehicul si complexitatea acestora garantau siguranta in trafic.

Autobuzele urmau sa fie testate timp de un an, iar apoi proiectul urma sa fie extins cu fonduri europene.

Cand licitatia va fi finalizata, probabil in aceasta primavara. E un semnal clar ca orasul mentine directia verde, nepoluanta, dar si cu o componenta de inteligenta artificiala, care la Cluj are ingredientele succesului datorita clasei de talente de inovare pe care le avem. Este un climat propice pentru ceea ce inseamna inovare, IT, inteligenta artificiala. De aici vor veni slujbele bine platite ale viitorului. Acest autobuz va fi un prim semnal ca acest oras este racordat la timpul prezent si viitor. Stiti ce are Clujul ca avantaj urias fata de alte orase din Romania si se compara cu alte orase mondiale? Universitatile creaza ecosistemul de inovare. Oamenii din profesorii diferite, un arhitect, cu un IT, cu un medic, un muncitor de la asistenta sociala, elite din diverse domenii se intalnesc si lucreaza impreuna. Acesta este marele avantaj al Clujului”, a spus Emil Boc, in februarie, la un radio local.

Costul unui autobuz de acest fel este de aproximativ 350.000 de euro. Daca acest proiect se va implementa totusi, Cluj-Napoca va fi primul oras din Romania care va avea astfel de autobuze, care circula deja in Paris, Lyon sau Viena.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.