ORASUL HAMBURG CUMPARA 64 DE TRENURI METROPOLITANE ALSTOM – Contract de 500 de milioane de euro

Alstom si S-Bahn Hamburg GmbH au semnat un contract pentru livrarea a 64 de trenuri suplimentare S-Bahn din clasa 490. Comanda este o optiune dintr-un contract-cadru semnat in 2013 si este evaluata la aproximativ 500 de milioane de euro. Flexibilitatea noilor trenuri S-Bahn din Hamburg presupune ca acestea se vor cupla cu cele 82 de trenuri S-Bahn clasa 490 deja in circulatie.

Ne bucuram ca S-Bahn Hamburg continua sa se bazeze pe trenurile din seria 490. Vehiculele confortabile sunt perfect adaptate cerintelor retelei S-Bahn Hamburg si vor convinge printr-o amenajare spatiala si mai flexibila. Dotarea trenurilor cu cea mai recenta tehnologie ETCS si ATO este un reper pe calea digitalizarii traficului feroviar din Hamburg si suntem mandri ca contribuim decisiv la acest lucru”, spune Muslum Yakisan, presedintele Alstom pentru Germania, Austria si Elvetia.

Trenurilor electrice cu trei vagoane li s-au adus imbunatatiri pentru a satisface mai bine nevoile pasagerilor din Hamburg. De exemplu, vagoanele de mijloc ale noului tren S-Bahn vor avea o zona multifunctionala cu spatiu pentru biciclete, bagaje si spatii dedicate pentru a gazdui pasagerii cu mobilitate limitata.

Prin dotarea noilor trenuri de naveta din Hamburg cu ETCS si ATO, Alstom este din nou pionier in domeniul digitalizarii feroviare. Implementarea acestei tehnologii moderne pentru operarea in serie intr-un oras atat de mare reprezinta un pas important pentru digitalizare si cresterea capacitatii sistemelor de transport local din zonele urbane germane„, spune Michael Konias, sef al diviziei Alstom de sisteme digitale si integrate, pentru regiunea Germania, Austria si Elvetia.

Initial, Alstom va produce trei vehicule care vor fi supuse unor teste si inspectii extinse, in special pentru aprobarea functionalitatilor ETCS si ATO.

Livrarile de vehicule catre Hamburg sunt programate pentru 2025 si 2026.

Cea mai semnificativa inovatie a trenului va fi insa invizibila pentru pasageri. Pentru prima data in Germania, trenurile S-Bahn vor fi echipate cu sistemul european de control al trenurilor (ETCS) Baseline 3 Release 2 si tehnologia de operare automata a trenurilor (ATO). Impreuna, aceste tehnologii vor asigura o densitate mai mare in operare si vor permite companiei de transport feroviar din Hamburg sa ofere un transport mai fluid, crescand in acelasi timp numarul total de calatorii.

Aceasta comanda marcheaza prima implementare a ATO de catre Germania in nivelul de automatizare 2 (GoA 2) pentru vehiculele S-Bahn noi. In plus, S-Bahn Hamburg GmbH va primi vehicule care respecta deja cea mai recenta tehnologie de semnalizare de ultima generatie. Trenurile vor fi livrate cu tehnologia inteligenta a Alstom pentru ETCS, cu software ATO integrat care raspunde cerintelor ridicate ale viitoarelor operatiuni feroviare digitale in ceea ce priveste performanta, disponibilitatea si automatizarea.

Printre altele, unitatile de productie ale Alstom din Hennigsdorf, Bautzen (productie), Berlin (semnalizari), Braunschweig, Siegen si Mannheim, Germania, vor fi implicate in productia noilor trenuri S-Bahn. Aceasta se adauga unitatilor din Charleroi, Belgia (ETCS), Wroclaw – Polonia, Västeras – Suedia si Vadodara – India, care vor participa si ele la productie.

In Germania, Alstom ofera solutii inovatoare pentru mobilitate sustenabila si este unul dintre cei mai importanti furnizori de tehnologie feroviara, respectiv de solutii de metrou, trenuri suburbane, tramvaie, trenuri regionale, locomotive si solutii de semnalizare. Trenurile calatoresc de la Schleswig-Holstein pana in Bavaria. Peste 70% dintre trenurile de mare viteza care circula in Germania sunt echipate cu solutiile de semnalizare ETCS ale Alstom.

In Saxonia Inferioara, Alstom construieste primul tren cu hidrogen din lume aflat in productie de serie, Coradia iLint, un tren complet fara emisii. Alstom este singurul producator de solutii de infrastructura, semnalizare si mobilitate digitala din Germania care poate oferi servicii de mentenanta si modernizare pentru toate trenurile de transport de pasageri pentru toate seriile oricaror producatori, precum si sisteme informatice.

Compania Alstom dezvolta si comercializeaza solutii de mobilitate care asigura fundatii sustenabile pentru transportul de maine. Portofoliul de produse al Alstom cuprinde o gama diversa, de la trenuri de mare viteza, metrouri, vehicule tip monorail, si tramvaie pana la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructura, controlul traficului si solutii digitale de mobilitate. Alstom are 150.000 de vehicule in operare comerciala in intreaga lume. Dupa ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, cifra de afaceri combinata a noului grup s-a ridicat la 14 miliarde de euro pentru perioada de 12 luni incheiata la 31 martie 2020. Compania Alstom are sediul principal in Franta si este prezenta in 70 de tari, avand un numar de 70.000 de angajati.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.