FABRICA DE MASINI ELECTRICE AMERICANE IN ARABIA SAUDITA – Producatorul de masini electrice Lucid Motors din SUA construieste masini de peste 70.000 de dolari. Fondul de investitii publice din Arabia Saudita a varsat 1 miliard de dolari in companie

Producatorul de masini electrice Lucid Motors din SUA va produce vehicule in Arabia Saudita pana in 2024, pe masura ce „batalia” pentru dominatie in sectorul in curs de dezvoltare se extinde in Orientul Mijlociu.

Anuntul construirii unei fabrici in Regat a fost facut de catre Saud Al-Askar, viceguvernatorul Organizatiei pentru Standarde, Metrologie si Calitate din Arabia Saudita, care a declarat la Al-Arabiya TV ca documentele privind acordul sunt in curs de finalizare.

Masura vine dupa ce Fondul de investitii publice din Arabia Saudita a varsat 1 miliard de dolari in companie in aprilie 2019 – acordandu-i o participatie de 67% la firma.

Cu toate acestea, chiar si cu finantarea, va fi foarte dificil pentru Lucid sa se ridice la succesul Tesla, rivalul vehiculelor electrice de profil (EV).

Modelul emblematic Lucid Air de la Lucid Motors, la un pret de peste 70.000 de dolari, urmeaza sa fie lansat la inceputul anului viitor, dar a primit doar 11.000 de comenzi pana in prezent.

Asta reprezinta aproximativ jumatate din cat a vandut Tesla in fiecare luna numai in SUA in acest an si putin sub 388.000 de masini in total au fost vandute in Arabia Saudita in 2020.

Anul viitor, Lucid are un obiectiv de productie de doar 20.000 de masini.

Peter Rawlinson, director executiv al Lucid Motors, recunoaste ca societatea are ceva de parcurs pentru a depasi Tesla si a spus: „Tesla se afla in pozitia sa de pre-ascensiune, deoarece a recunoscut ca electrificarea este o cursa tehnologica”.

Lucid spera sa castige cursa masinilor electrice in ceea ce priveste eficienta, producatorul sustinand ca vehiculele sale vor fi cu 40% mai eficiente decat orice alta masina electrica, calatorind cu 17% mai departe pentru pachetul de baterii de aceeasi dimensiune ca si gama Long Tesla Model S.

Proiectat pentru a atinge o autonomie mai mare, bateria sa permite o deplasare de 4,6 mile pe kilowatt ora, ceea ce inseamna ca o masina Lucid are o autonomie de peste 500 de mile cu o singura incarcare, comparativ cu aproximativ 400 de mile pentru Tesla Model S.

Dar, in ciuda scaderilor recente ale preturilor bateriilor, vehiculele electrice costa in continuare mai mult decat omologii lor cu combustie interna. Inainte de impozitare, bateriile reprezinta 25% pana la 35% din pretul de vanzare cu amanuntul al unui vehicul.

Sue Magnusson, directorul CMF design la Lucid Motors, spune ca societatea spera, de asemenea, sa se distinga de rivalii sai datorita filosofiei sale de design.

Utilizarea materialelor cu surse durabile este o parte integranta a filozofiei de proiectare a companiei Lucid. La fiecare pas, trebuie sa intrebam furnizorii de unde provin marfurile brute, cum sunt recoltate, cum functioneaza fabricile si cum abordeaza siguranta lucratorilor lor. Multi producatori detin un standard conform caruia totul trebuie sa se refere la calitate si maiestrie. Desi este o parte importanta a ceea ce facem in fiecare zi, trebuie sa credem ca atingerea celor mai inalte standarde in aceste domenii fara a lua in considerare impactul proceselor si materialelor pe care le folosim nu este suficient„, spune Sue Magnusson, directorul CMF design la Lucid Motors.

Au fost anuntate si alte doua versiuni Lucid mai scumpe, care costa peste 169.000 de dolari. Dream Edition Performance este conceput pentru viteza si acceleratie, in timp ce gama Dream Edition este conceputa pentru a maximiza autonomia.

Productia a fost limitata la 500 astfel de masini, care s-au vandut rapid la inceputul acestui an.

Fabricarea lor in Regat ar fi un castig semnificativ pentru economie, ocuparea fortei de munca si Vision 2030.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.