Primaria din Timisoara va accesa un credit de investitii de 20 de milioane de euro de la BERD, la o dobanda de 1,15%. Primarul din Timisoara, Dominic Fritz, anunta ca banii vor fi folositi la investitii majore in infrastructura rutiera, constructia de crese, reabilitarea de scoli, dar şi pentru achizitia celor 21 de tramvaie noi. DEspre transportul in comun, primarul spune ca este folosit sub capacitate.
„Modul in care circulam in oras, spre si din zona metropolitana, este obiectivul acordului pe care il vom semna cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), aprobat astazi in Consiliul Local, cu o majoritate covarsitoare (o singura abtinere). Acordul ne va permite accesarea unui credit de investitii de 20 de milioane de euro, la o dobanda infima, 1,15%, si este rezultatul unor negocieri purtate profesionist in lunile trecute cu BERD, institutie cu care Primaria Municipiului Timisoara a colaborat si in trecut. Banii urmeaza sa ii folosim pentru sustinerea unor investitii majore in domeniul mobilitatii, drept cofinantare pentru proiecte pe fonduri europene, achizitia celor 21 de tramvaie noi, dar si reabilitarea Caii Bogdanestilor. Sunt 20 de milioane de euro pe care ar fi trebuit sa ii dam acum, din bugetul local si care ne sunt necesari si pentru alte proiecte, de la infrastructura rutiera, pana la constructia de crese, reabilitarea de scoli, constructia de noi cladiri si dotarea spitalelor din oras„, scrie Dominic Fritz pe Facebook.
Edilul spera ca anul acesta sa intre deja prima transa.
„O parte din aceste fonduri va merge si pentru finantarea unor proiecte mai mici, dar la fel de importante si o vom putea deduce prin acorduri ulterioare cu BERD. In primul rand pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) al Polului de Crestere Timisoara, chiar daca unele din obiectivele prevazute in documentul elaborat in 2015, precum podul si pasajul Solventul sau inelul IV, nu sunt inca realizate. Actualizarea este necesara pentru ca vechea strategie punea accentul pe transportul individual, iar noi vrem sa il incurajam pe cel alternativ, public, pietonal sau cu bicicleta. Vom face cu BERD si un studiu privind optimizarea retelei de transport public, desenata in timpul comunismului, cand Timisoara era cu totul alta„, adauga Fritz.
Acesta este si unul dintre motivele pentru care transportul in comun este folosit sub capacitate, spune primarul.
„Dar cea mai importanta realizare pentru administratie prin acest acord, dincolo de investitiile concrete ce vor decurge din el, este cum facem lucrurile: bazat pe date, colectate si evaluate de cei mai buni experti, privind spre nevoile de astazi dar si din viitor, astfel incat sa construim durabil„, afirma Fritz.
Lucrari in Timisora, in derulare
Primarul a vorbit si despre lucrarile pe Calea Buziasului, la iesire din Timisoara, incepute de doar o luna. Acestea avanseaza alert si primaria isi propune sa le finalizeze inaintea inchiderii santierului Consiliului Judetean, care lucreaza la modernizarea DJ 592, intre Timisoara si Mosnita Noua.
Șantierul de pe Calea Buziasului si extinderea la 4 benzi intre intersectia cu strada Magnoliei si limita orasului erau esentiale pentru a evita formarea de blocaje, odata inchis santierul Consiliului Judetean.
„A fost o premiera si pentru noi sa acordam Societatii de Drumuri Municipale, aflata in subordinea Consiliului Local, aceasta lucrare, care este totodata si un test al capacitatii sale de mobilizare. Muncitorii SDM lucreaza si noaptea si in weekend si au reusit sa efectueze aproximativ jumatate din lucrarile necesare. In urmatoarele saptamani se va monta la trecerea de cale ferata un sistem modern care sa protejeze suspensiile masinilor care o traverseaza, aceasta fiind una dintre cele mai dese plangeri pe care le-am auzit de la soferii care tranziteaza zona„, a mentionat primarul din Timisoara.
Lucrarea include si constructia de noi trotuare si piste de bicicleta, iar acest lucru s-a realizat deja pe o parte a strazii.
„Vom continua lucrarile la trotuare si piste de biciclete, fara a afecta traficul, si inspre oras, pentru ca in acest moment sunt zone de pe Calea Buziasului unde trotuarul lipseste cu desavarsire. Am discutat azi cu cei de la SDM si cu specialistii din primarie si estimam ca in cursul lunii octombrie vom inchide acest santier extrem de important pentru Timisoara, dar si pentru locuitorii din zona periurbana„, adauga Fritz.