CFR NU A MAI VAZUT SINA NOUA DE 15 ANI – Catalin Drula are o explicatie pentru mersul trenurilor: „Trebuie sa spunem si publicului ca sa inteleaga de ce se merge cum se merge pe calea ferata”

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, spune, la final de mandat, ca CFRnu a mai vazut sina noua de 15 ani„. Cu toate acestea, cat a fost in functie, nu a acordat bani suficienti pentru investitii si vine cu unele explicatii abia acum cand a demisionat. La conferinta de bilant, a declarat ca domeniul feroviar a suferit enorm din lipsa de investitii, pentru care a dat vina pe premierul Florin Citu, pe care l-a numit „ostil” acestui domeniu.

As vrea sa vorbesc si despre domeniul feroviar, un domeniu care a suferit enorm din lipsa de investitii, complet decapitalizat, cu sinele lasate in paragina si vagoanele si locomotivele la fel, si am muncit foarte mult ca sa, o data, sa facem ce se poate in conditii financiare absolut dificile si cu un premier ostil domeniului feroviar. Repet, un premier complet ostil domeniului feroviar”, a declarat Catalin Drula.

El a afirmat ca vor fi modernizati peste 100 de kilometri de cale ferata.

Vor fi peste 100 de kilometri inlocuiti, asta inseamna si cale ferata la 120 de kilometri pe ora, unde era de 30 de kilometri pe ora, spre exemplu intre Buzau si Faurei sunt 40 de kilometri, 60 de milioane de lei, lucrarile se desfasoara pe cinci luni. A inceput in iulie, se termina in decembrie. (…) Stiti cum se vorbeste in acest minister? Nu a mai vazut CFR-ul sina noua de 15 ani. Trebuie sa spunem si publicului ca sa inteleaga de ce se merge cum se merge pe calea ferata”, a mai declarat Catalin Drula.

Linia de cale ferata dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni se modernizeaza

De asemenea, CFR va demara din 15 septembrie un program de reabilitare a liniei de cale ferata intre Gara de Nord si Aeroportul International Henri Coanda, care va presupune introducerea de sina continua sudata si, astfel, nu vor mai fi necesare restrictii de viteza in cazul temperaturilor foarte mari.


Am facut cu compania de cale ferata un program in care vor repara si linia (intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni). Linia nu e comoda, adica trenul se zgaltaie destul de tare, are 100 de km/h, dar este in parametrii tehnici. Vor incepe din 15 septembrie un program de reabilitare pe inchideri de noapte – intai vor inlocui elemente -, iar apoi pe inchideri mai lungi de noapte cu deviere prin ramificatia Buciumeni vor face reparatii capitale. Programul de reabilitare va fi cu sina sudata continua, adica felul acesta de sina care nu mai are restrictii la caldura…ne-am gandit si la asta„, a precizat el.

El a afirmat ca linia de tren care face legatura intre Gara de Nord si aeroportul Otopeni „a crescut extraordinar„.


Am ajuns, cred, la zi undeva in zona de 700.000 de pasageri anualizat pentru aceasta linie. 600 – 700.000 de pasageri anualizat fata de traficul saptamanii trecute pe linia de aeroport. Trenurile sunt folosite, deservesc si zona periurbana cu opriri la Otopeni si la Mogosoaia. Asta este modelul pe care trebuie sa il promovam„, a adaugat Catalin Drula.

La 13 decembrie 2020 a inceput circulatia trenurilor pe linia de cale ferata intre Gara de Nord si Aeroportul International ”Henri Coanda” Bucuresti. Lucrarile de modernizare a liniei de cale ferata intre Gara de Nord si Aeroportul International ”Henri Coanda” au fost receptionate la data de 4 decembrie 2020, potrivit unui comunicat al CFR SA.

De ce nu cumpara locomotive CFR Calatori

Oficialul a explicat si de ce nu cumpara locomotive CFR Calatori.

Lumea intreaba de ce nu cumpara CFR Calatori locomotive. E simplu, pentru ca am preluat aceasta companie cu 600 de milioane datorii la furnizori privati si 600 de milioane la stat si in propunerile mele de a aloca suficiente sume pentru compensatie, de a depune, in sfarsit am reusit cu enorme negocieri in spate si presiuni sa avem acel memorandum ca sa depunem ajutorul de stat, nici pe acela nu il voia, desi toate tarile din Europa si-au ajutat industriile feroviare, Germania recent a injectat 12,5 miliarde de euro”, a explicat ministrul.

Articolul precedentITALIENII SE OCUPA DE METROUL BUCURESTEAN – Contractul pentru proiectarea Magistralei 5 se semneaza vineri, iar Magistrala 6 este in licitatie, dar in contestatie
Articolul următorAUTOSTRADA CARE TRAVERSEAZA MUNTII, LA UN PAS DE EXECUTIE – Pe 20 septembrie se deschid ofertele pentru proiectarea si executia Sectiunii 2 peste Carpati din Autostrada Sibiu-Pitesti

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.