ELECTRIFICARE CFR, PE PIERDERE – Compania se va diviza partial

Electrificare CFR, filiala a CFR SA, estimeaza pentru acest an piereri de 13,7 milioane lei, de la un rezultat negativ de aproape 18 milioane lei in 2020, si venituri totale de 478,5 milioane lei, potrivit proiectului de buget de venituri si cheltuieli, publicat in dezbatere de Ministerul Transporturilor.

Societatea are ca activitate principala montarea, exploatarea, intreţinerea şi repararea instalaţiilor de electrificare ale Companiei Naţionale de Cai Ferate CFR SA, in scopul realizarii transportului feroviar public. Societatea asigura buna functionare a infrastructurii de electrificare a companiei și a patrimoniului propriu, prin asigurarea de servicii specific de electrificare, reglementari și certificari.

Veniturile obtinute de Electrificare CFR sunt realizate exclusiv din surse proprii, venituri rezultate din incheierea de contracte de prestari servicii.

Societatea Comerciala Electrificare CFR a inregistrat la data de 31.12.2020 un rezultat brut negativ (pierdere) in valoare de 17.907.000 lei și nu a inregistrat plati restante. Societatea Comerciala Electrificare CFRa programat pentru anul 2021 un rezultat brut negativ (pierdere) in valoare de 13.759.000 lei și nu a programat plati restante„, arata nota de fundamentare.

La data de 31.12.2020, Societatea Comerciala „Electrificare CFR” – S.A. a inregistrat o pierdere contabila din anii precedenti anului 2021, in valoare de 619.575.890 lei.

Cheltuielile pentru investitii estimate pentru anul 2021 vor fi de 3,44 milioane lei, in creștere cu 3,32 milioane lei fata de cele realizate in 2020.

Numarul de personal programat la finele anului 2021 de 2.285 salariati este același cu numarul programat și aprobat pentru anul 2020.

Productivitatea muncii estimata in anul 2021 este in creștere cu 5,71% fata de cea determinata la data de 31.12.2020, respectiv de la 198.550 lei/persoana la 209.890 lei/persoana;

Caștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala, calculat conform legii anuale a bugetului de stat in anul 2021, scade 0,28%, la 5.401 lei, fata de cel realizat la data de 31.12.2020.

Nivelul cheltuielilor de natura salariala estimat in anul 2021, in valoare de 149,25 milioane lei, este mai mic decat nivelul cheltuielilor de natura salariala programat in anul 2020 cu 9,32 milioane lei. Cheltuielile de natura salariala au fost fundamentate avand in vedere prevederile art. 48 alin.(3) din Legea nr.15/2021 – legea bugetului de stat pe anul 2021.

Indicele de creştere al cheltuielilor ȋn anul 2021 de 4,83%, este mai mic decat indicele de creştere al veniturilor in anul 2021 de 5,94%, astfel ca societatea respecta prevederile legale prevazute in O.G. nr.26/2013„, arata documentul.

Creanţele restante au fost estimate in anul 2021 in scadere cu 2,39% fata de cele realizate la data de 31.12.2020, respectiv de la 2.049.000 lei la 2.000.000 lei. Creantele restante se inregistreaza urmare a intarzierii frecvente la plata a facturilor de energie electrica de catre unii operatori de transport feroviar de calatori, in special a celor beneficiari de subventii de la bugetul de stat și inregistrarii de intarzieri in incasarea veniturilor din contractul de mentenanta cu CN CFR SA, se mentioneaza in proiect.

Compania se divizeaza partial

Societatea Comerciala Electrificare CFR deruleaza cu CFR SA un proiect de divizare partiala, care este estimat sa produca efecte in ultimul trimestru al acestui an.

Divizarea partiala va avea loc prin transferul cu titlu universal a unei parti din patrimoniul filialei catre companie. Filiala va pastra sediul social actual. In urma procesului de divizare partiala, o parte din activitatile filialei vor fi radiate din obiectul secundar de activitate și vor fi trecute in obiectul de activitate secundar al companiei. Filiala va pastra toate activele și datoriile corespunzatoare ramurei de activitate principala, respectiv activitatilor de furnizare a energiei electrice in sistemul feroviar iar compania va prelua activitatea corespunzatoare activitatii de exploatare, a lucrarilor de intretinere, reparare și interventii la infrastructura de electrificare impreuna cu toate elementele aferente acestora„, releva documentul.

Avand in vedere faptul ca nu se vor emite actiuni noi, in urma transferului de active și datorii corespunzatoare activitatilor transferate de la filiala la companie, capitalul social al filialei nu va fi modificat.

In urma finalizarii procesului de divizare partiala, in cadrul filialei vor ramane 25 de salariati care vor desfașura activitati de furnizate a energiei electrice de tractiune pentru sistemul feroviar iar restul de 2.260 salariati vor fi preluati de companie unde vor efectua activitati corespunzator activitatilor preluate de companie.

In urma finalizarii procesului de divizare partiala se va imbunatati situatia capitalului de lucru al filialei, va crește puterea economica și forta de negociere in vederea obtinerii de contracte de achizitie a energiei la preturi mai mici, dezvoltarea și extinderea activitatii filialei pe pietele de energie electrica, ceea ce va favoriza reducerea costurilor de achizitie cu energie, eficientizarea activitatii filialei prin achizitia și implementarea de dotari și aplicatii informatice specializate in domeniul bazelor de date, statistica și prognoza„, mai arata nota de fundamentare.

In urma divizarii partiale, o parte din pierderea contabila inregistrata de filiala, va fi preluata de catre companie iar pierderea ramasa va fi recuperata prin diminuarea capitalului social astfel incat capitalurile proprii vor avea valori pozitive.

Articolul precedentROMANIA, RABLA EUROPEI – In primele 6 luni au fost inmatriculate circa 47.000 de autoturisme noi. In acelasi timp, au intrat in Romania de 3 ori mai multe masini second hand
Articolul următorIAR BRASOV ARE O NOUA CONDUCERE – Unul dintre administratori nu si-a acceptat mandatul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.