MINISTERUL TRANSPORTURILOR A GASIT SOLUTIA – Fluidizarea traficului in nodul rutier de la Margina

Fluidizarea traficului in nodul rutier de la Margina

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Catalin Drula, a anuntat implementarea unei solutii pentru fluidizarea traficului in nodul rutier de la Margina, judetul Timis. Astfel, s-a instituit o solutie temporara de trafic in sensul giratoriu de pe DN 68A.

Breteaua de acces pe autostrada A1 pe directia Bucuresti va fi folosita ca acces temporar spre Timisoara, iar ca punct de intoarcere este stabilita o zona din autostrada A1, aferenta nodului rutier Margina. Circulatia transporturilor agabaritice se va desfasura pe varianta anterioara a traseului.

In nodul rutier Margina conexiune cu DN 68A, in conditii de trafic intens, se suprapuneau fluxurile de trafic, ceea ce crea coloane de autovehicule atat pe autostrada A1, cat si pe DN 68A. Prin eliminarea impletirii fluxurilor de circulatie din sensul giratoriu mentionat, se elimina ambuteiajele de pe cele doua artere principale de circulatie.

Pana la finele lunii iulie, pe autostrada A1, antreprenorul Salini Impregilo efectueaza lucrari de reparatii la partea carosabila, intre nodurile rutiere Margina si Traian Vuia. Lucrarile se executa in perioada de garantie contractuala. Traficul este restrictionat pe cate o banda, doar in cursul zilei, in functie de localizarea interventiilor la carosabil.

Investitie minima

Solutia este simpla si s-a facut cu o minima investitie in semnalizare rutiera, spune Drula, astfel ca este data in circulatie o bretea deja construita care urca spre A1 de pe care se va intoarce 180 de grade pe A1 in directia Timisoara. Potrivit ministrului, reabilitarea DN68A a fost foarte bine primita de soferi, iar din cauza blocajelor din zona romanii pierdeau zeci de minute in trafic.

Dupa reabilitarea drumului national DN68A Margina – Holdea, implementam inca o solutie pentru fluidizarea traficului din zona: de azi optimizam circulatia prin nodul rutier de la Margina, acolo unde in prezent se produc ambuteiaje semnificative pe directia principala de mers, intre cei care urca si cei care coboara de pe autostrada. In noua configuratie se evita intersectarea fluxului de masini care coboara de pe A1 si intra pe DN68A, cu cel care vine de pe drumul national si vrea sa urce pe autostrada. Solutia este simpla si s-a facut cu o minima investitie in semnalizare rutiera: este data in circulatie o bretea deja construita care urca spre A1 de pe care se va intoarce 180 de grade pe A1 in directia Timisoara – asa cum puteti observa in primul vizual de mai jos.

Ma bucur sa vad ca reabilitarea DN68A a fost foarte bine primita de soferi si la fel sper sa fie si aceasta rezolvare a blocajelor din zona, din cauza carora romanii pierdeau zeci de minute in trafic.

Evident, echipa de la Minister depune toate eforturile pentru rezolvarea problemei mai ample de aici: finalizarea gaurii din A1 Lugoj-Deva, adica a notoriului lot 2 care cuprinde tunelurile pentru ursi”, spune ministrul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.