INTARZIERI LA LUCRARI DE PESTE 10 MILIOANE EURO – Aeroportul Baneasa va fi gata la toamna

INTARZIERI LA LUCRARI DE PESTE 10 MILIOANE EURO – Aeroportul Baneasa va fi gata la toamna

Lucrarile la Aeroportul International Bucuresti Baneasa „Aurel Vlaicu” au o intarziere de inca doua luni. Astfel, receptia va fi facuta in toamna, dar nu se stie exact cand. Valoarea totala a lucrarilor de la Aeroportul Baneasa este de 55 de milioane de lei, adica peste 10,1 milioane euro si, potrivit contractului, ar fi trebuit sa se incheie pe 21 iulie 2021. Directorul general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Cosmin Pestesan, spune insa ca au aparut niste cerinte noi de securitate in ceea ce priveste benzile de bagaje.

Capacitatea proiectata este de 400 de pasageri pe ora, sosiri si plecari. Pe an, aeroportul poate primi un milion de pasageri.

Compania poarta discutii cu toate companiile aeriene in ceea ce priveste operarea pe Baneasa, dar nu vor fi mutate aici cursele regulate care aterzeaza si decoleaza de pe Otopeni.

La Aeroportul Baneasa a fost aprobata o prelungire. Am stat la masa cu toti antreprenorii – au aparut niste cerinte de securitate vizavi de benzile de bagaje in plus si, tinand cont ca nu avem inca trafic ca sa ne sufocam si sa fim nevoiti sa deschidem Baneasa – nici cererea actuala nu e mare, am decis sa ne asumam o prelungire ca proiectul sa iasa din punct de vedere al normelor si al legislatiei in regula. Prelungirea este de doua luni. Estimam undeva in toamna sa facem receptia„, a spus Pestesan.

Pe Baneasa nu vor fi mutate zborurile de tip low-cost, iar strategia avuta in vedere prevede pe aeroport chartere de lux si zboruri business, pentru care ar exista cerere, afirma Pestesan.

Pe Aeroportul Baneasa nu exista deocamdata trafic, dar o estimare pentru anul viitor ar fi in jur de 500.000 – 700.000 de pasageri.

O estimare pentru anul viitor pe vremea asta arata ca, la cum e proiectat si cu fluxul cu 4 ghisee de check-in, vor fi in jur de 500.000 – 700.000 de pasageri la un an de functionare. E o cifra care ar asigura autofinantarea aeroportului, adica cheltuielile s-ar balansa cu veniturile. Daca ajungem la 700.000 de pasageri, cam asa sunt si reglementarile europene„, a adaugat directorul general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti.

Terminalul de pe Aeroportul Baneasa a fost restaurat asa cum era el in urma cu 59 de ani, in 1952, inclusiv marmura folosita si mozaicul de pe pardoseala, stalpii imbracati in travertin si toate celelalte elemente arhitecturale. Acestea au fost completate cu tehnologie moderna de cel mai inalt nivel, inclusiv in ceea ce priveste iluminarea cu led si instalatiile de sonorizare si de climatizare.

Pognoza pesimista pentru Aeroportul Otopeni

In ceea ce priveste Aeroportul Henri Coanda, acesta va incheia anul 2021 in prognoza pesimista de trafic de pasageri, de maximum 6 milioane, la jumatate fata de 2019.

Directorul general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Cosmin Pestesan, afirma ca traficul de pasageri pe cel mai mare aeroport din tara se apropie de 800.000 in luna iulie, in scadere cu 42% fata de 2019. Insa in anul 2021 il va incheia pe prognoza pesimista, adica in jur de 5,5 milioane – maximum 6 milioane de pasageri, daca valul 4 nu va veni cu foarte mari restrictii.

Pentru finalul anului, bugetul pe care l-am construit in februarie era pe o prognoza intre prognozele Airport Council International (ACI), adica intre prognoza medie si pesimista. Am facut bugetul pe 6,8 milioane de pasageri. Din pacate, primele luni nu ne-au confirmat prognoza pe care ne-am construit bugetul. Daca nu mai vine valul 4 – 5 cu foarte mari restrictii, probabil incheiem pe prognoza pesimista din februarie, adica in jur de 5 milioane jumatate – maximum 6 milioane de pasageri. Probabil in jur de 50% fata de 2019„, a declarat Pestesan.

Practic, in primele cinci luni, traficul de pasageri s-a ridicat la 1,2 milioane, cat erau intr-o „luna buna” in 2019, inainte de pandemie, iar in iunie s-au inregistrat 600.000 de pasageri, deci jumatate fata de perioada ianuarie – mai.

Din pacate, primele 5 luni nu ne-au avantajat si nu stim ce inseamna, daca vine sau nu vine valul 4. Intr-adevar, restrictiile le vedem, tarile intra de pe o zi pe alta in zona rosie, galbena. Recomandarea noastra este ca lumea sa se vaccineze si sa foloseasca certificatul verde Covid, pentru ca avem culoare separate, culoare speciale pentru cei care chiar daca vin din zone rosii, galbene, daca au certificatul Covid digital, au prioritate la intrarea in tara”, a spus Pestesan.

Despre parcarea de la Sosiri a Aeroportului International Henri Coanda, spune ca aceasta ar putea fi data in folosinta la finalul anului cu un sistem nou, modernizat, iar tot sfarsitul lui 2021 sau inceputul lui 2022 ar putea aduce investitii in cosmetizarea terminalelor vechi.

Terminalul vechi a fost inaugurat in anul 1971. Ultimele investitii majore s-au facut acum 20 de ani. Avem in pregatire un proiect de amenajare si a interioarelor si vom intra si pe instalatiile de climatizare. Avem in derulare investitii la parcare, este un sistem de modernizare. Estimam ca la finalul anului sa dam in trafic parcarea de la Sosiri cu un sistem nou. Avem in derulare proiectul de recosmetizare a terminalelor vechi, adica sa dam o imagine noua terminalelor vechi. Avem in plan, tot anul asta, pe investitii schimbarea benzilor de la Sosiri si sistemul de benzi de la Plecari – terminalul vechi„, a spus Pestesan.

Articolul precedentMASURI DE ULTIMA ORA LA WIZZ AIR – Compania low-cost inchiriaza avioane pentru a face fata cererii ridicate. Wizz Air face angajari
Articolul următorCEL MAI LUNG TUNEL FEROVIAR DIN BULGARIA – Intregul proiect costa 250 milioane euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.