Dupa 10 ani, autoritatile romane si-au adus aminte de podul de la Ovidiu si vor sa il refaca. Concret, Ministerul Transporturilor vrea sa reabiliteze podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu, judetul Constanta, proiect pentru care vrea sa cheltuiasca 32,23 milioane lei. Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse financiare legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Beneficiarul investitiei va fi Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar lucrarile vor dura un an de zile, din momentul atribuirii contractului.
Lungimea totala (inclusiv rampele) va fi de 286,25 metri, in timp ce latimea partii carosabile va avea 14 metri.
Informatiile apar intr-un proiect de Hotarare a Guvernului pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 86/2011 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitarea a 10 poduri importante/strategice in zona Dobrogea„.
„Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 86/2011 privind finantarea obiectivului de investitii ‘Reabilitarea a 10 poduri importante/strategice in zona Dobrogea’, dupa cum urmeaza: introducerea unui nou articol dupa articolul art. 2, respectiv articolul 2, in ceea ce priveste modificarea sursei de finantare pentru obiectivul de investitii ‘Podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu‘; modificarea si inlocuirea anexei nr. 6 la Hotararea Guvernului nr. 86/2011, aferenta obiectivului„, se arata in proiect.
Podul construit in perioada 1985-1986 este situat pe DN 2A, traverseaza, la km 196+739 canalul Poarta Alba – Midia – Navodari, are o lungime totala, incluzand si rampele de acces, de 286,25 m si 6 deschideri. Podul principal este executat in solutie de arce metalice cu tiranti verticali cu tablier metalic cu calea jos, ce conlucreaza cu placa de beton armat precomprimat. Sectiunea transversala asigura o parte carosabila de 14 metri (4×3,50m) cu doua trotuare cu latimea de 2,30 m fiecare aferente viaductelor de acces, respectiv 2 x 4,20 m pentru podul metalic principal. Infrastructura este alcatuita din doua culee, doua pile – culee ce separa tablierele viaductelor de acces de tablierul metalic al podului principal si trei pile, dintre care una pe malul stang si doua pe malul drept. Fundatiile sunt indirecte atat la culei cat si la pile, fiind alcatuite din piloti forati.
Solutiile anterioare, prevazute in cadrul documentatiei tehnico – economice promovate pentru ,,Podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu”, judetul Constanta, au fost stabilite in baza recomandarilor expertizei tehnice efectuate in anul 2008, in prezent podul fiind reexpertizat tehnic, data fiind perioada considerabila care a trecut fara interventii la structura.
„Conform Normativului indicativ AND 522/2002 ‘Instructiuni tehnice pentru stabilirea starii tehnice a unui pod’ a fost obtinut un indice al starii tehnice Ist = 36 puncte, starea actuala a podului incadrandu-se in clasa IV – Stare Nesatisfacatoare – elementele constructive sunt intr-o stare avansata de degradare, fiind necesare lucrari de reabilitate/reparatii, inlocuirea unor elemente, fata de rezultatele expertizei initiale unde indicele starii tehnice Ist avea valoarea= 52, podul incadrandu-se in clasa III de stare tehnica satisfacatoare„, releva Nota de fundamentare.
Documentul arata ca, in timp, degradarile existente au evoluat si au fost inregistrate degradari noi produse in decursul acestei perioade si la alte elemente constructive ale podului, viaductelor de acces si rampelor.
Principalele revizuiri fata de documentatia initiala constau in adaptari ale proiectului la situatia actuala din teren, la actuala stare tehnica a podului – fiind constatate evolutii ale degradarilor identificate in anul 2008, precum si alte elemente constructive afectate, la prevederile normelor, standardelor si normativelor in vigoare, fiind:
-in solutia initiala erau prevazute lucrari de reparatii la elevatiile culeelor, iar in prezent este prevazuta camasuirea intregii infrastructuri (culei, pile-culei, pilele viaductelor, riglele acestora);
– fata de solutia initiala este prevazuta executia de opritori antiseismici pe riglele pilelor si banchetele culeelor pozitionate intre grinzi la viaductele de acces;
– initial era propusa inlocuirea aparatelor de reazem pe viaducte, iar in prezent este cuprinsa si curatarea de rugina, vopsirea si ungerea pieselor metalice ale aparatelor de reazem la podul principal; respectiv inlocuirea aparatelor de reazem de neopren cu sambure metalic la viaductele de acces;
-in prezent este prevazuta revopsirea tuturor elementelor metalice ale tablierului metalic (grinzi metalice, antretoaze, arce, tiranti);
-in prezent sunt prevazute: refacerea integrala a sistemului de iluminat; montarea gurilor de scurgere noi si a tuburilor prelungitoare; lucrari de racordare cu rampele de acces.
– calea pe pod si pe viaducte este adaptata noului Normativ privind executarea la cald a imbracamintilor bituminoase pentru calea pe pod –ind. AND 546 -2013;
– parapetii sunt prevazuti conform Normativului pentru sisteme de protectie pentru siguranta circulatiei pe drumuri si poduri – ind.AND 593/2012;
– mixturile asfaltice sunt adaptate caracteristicilor prevazute de Normativul pentru mixturi asfaltice executate la cald – conditii tehnice privind proiectarea, prepararea si punerea in opera – ind. AND 605/2016.
Au fost avute in vedere si prevederile O.U.G. nr.114/ 2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal – bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene – unde este prevazuta garantarea in plata a salariului minim brut pe ramura constructii la 3.000 lei/luna, precum si in domeniul producerii materialelor de constructii.
„Imbunatatirea starii tehnice a poduluiconduce la cresterea sigurantei circulatiei si a duratei de viata a structurii, utilizarea podului la parametrii normali de exploatare, crearea locurilor de munca temporare pe perioada de implementare a proiectului„, se arata in proiectul de act normativ.
PODUL OVIDIU DE PE DN 2A VA FI REABILITAT – Ministerul Transporturilor investeste 32 milioane lei pentru consolidarea podului de 286,25 metri lungime
Dupa 10 ani, autoritatile romane si-au adus aminte de podul de la Ovidiu si vor sa il refaca. Concret, Ministerul Transporturilor vrea sa reabiliteze podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu, judetul Constanta, proiect pentru care vrea sa cheltuiasca 32,23 milioane lei. Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse financiare legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Beneficiarul investitiei va fi Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar lucrarile vor dura un an de zile, din momentul atribuirii contractului.
Lungimea totala (inclusiv rampele) va fi de 286,25 metri, in timp ce latimea partii carosabile va avea 14 metri.
Informatiile apar intr-un proiect de Hotarare a Guvernului pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 86/2011 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Reabilitarea a 10 poduri importante/strategice in zona Dobrogea„.
„Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 86/2011 privind finantarea obiectivului de investitii ‘Reabilitarea a 10 poduri importante/strategice in zona Dobrogea’, dupa cum urmeaza: introducerea unui nou articol dupa articolul art. 2, respectiv articolul 2, in ceea ce priveste modificarea sursei de finantare pentru obiectivul de investitii ‘Podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu‘; modificarea si inlocuirea anexei nr. 6 la Hotararea Guvernului nr. 86/2011, aferenta obiectivului„, se arata in proiect.
Podul construit in perioada 1985-1986 este situat pe DN 2A, traverseaza, la km 196+739 canalul Poarta Alba – Midia – Navodari, are o lungime totala, incluzand si rampele de acces, de 286,25 m si 6 deschideri. Podul principal este executat in solutie de arce metalice cu tiranti verticali cu tablier metalic cu calea jos, ce conlucreaza cu placa de beton armat precomprimat. Sectiunea transversala asigura o parte carosabila de 14 metri (4×3,50m) cu doua trotuare cu latimea de 2,30 m fiecare aferente viaductelor de acces, respectiv 2 x 4,20 m pentru podul metalic principal. Infrastructura este alcatuita din doua culee, doua pile – culee ce separa tablierele viaductelor de acces de tablierul metalic al podului principal si trei pile, dintre care una pe malul stang si doua pe malul drept. Fundatiile sunt indirecte atat la culei cat si la pile, fiind alcatuite din piloti forati.
Solutiile anterioare, prevazute in cadrul documentatiei tehnico – economice promovate pentru ,,Podul de pe DN 2A km 196+739 la Ovidiu”, judetul Constanta, au fost stabilite in baza recomandarilor expertizei tehnice efectuate in anul 2008, in prezent podul fiind reexpertizat tehnic, data fiind perioada considerabila care a trecut fara interventii la structura.
„Conform Normativului indicativ AND 522/2002 ‘Instructiuni tehnice pentru stabilirea starii tehnice a unui pod’ a fost obtinut un indice al starii tehnice Ist = 36 puncte, starea actuala a podului incadrandu-se in clasa IV – Stare Nesatisfacatoare – elementele constructive sunt intr-o stare avansata de degradare, fiind necesare lucrari de reabilitate/reparatii, inlocuirea unor elemente, fata de rezultatele expertizei initiale unde indicele starii tehnice Ist avea valoarea= 52, podul incadrandu-se in clasa III de stare tehnica satisfacatoare„, releva Nota de fundamentare.
Documentul arata ca, in timp, degradarile existente au evoluat si au fost inregistrate degradari noi produse in decursul acestei perioade si la alte elemente constructive ale podului, viaductelor de acces si rampelor.
Principalele revizuiri fata de documentatia initiala constau in adaptari ale proiectului la situatia actuala din teren, la actuala stare tehnica a podului – fiind constatate evolutii ale degradarilor identificate in anul 2008, precum si alte elemente constructive afectate, la prevederile normelor, standardelor si normativelor in vigoare, fiind:
-in solutia initiala erau prevazute lucrari de reparatii la elevatiile culeelor, iar in prezent este prevazuta camasuirea intregii infrastructuri (culei, pile-culei, pilele viaductelor, riglele acestora);
– fata de solutia initiala este prevazuta executia de opritori antiseismici pe riglele pilelor si banchetele culeelor pozitionate intre grinzi la viaductele de acces;
– initial era propusa inlocuirea aparatelor de reazem pe viaducte, iar in prezent este cuprinsa si curatarea de rugina, vopsirea si ungerea pieselor metalice ale aparatelor de reazem la podul principal; respectiv inlocuirea aparatelor de reazem de neopren cu sambure metalic la viaductele de acces;
-in prezent este prevazuta revopsirea tuturor elementelor metalice ale tablierului metalic (grinzi metalice, antretoaze, arce, tiranti);
-in prezent sunt prevazute: refacerea integrala a sistemului de iluminat; montarea gurilor de scurgere noi si a tuburilor prelungitoare; lucrari de racordare cu rampele de acces.
– calea pe pod si pe viaducte este adaptata noului Normativ privind executarea la cald a imbracamintilor bituminoase pentru calea pe pod –ind. AND 546 -2013;
– parapetii sunt prevazuti conform Normativului pentru sisteme de protectie pentru siguranta circulatiei pe drumuri si poduri – ind.AND 593/2012;
– mixturile asfaltice sunt adaptate caracteristicilor prevazute de Normativul pentru mixturi asfaltice executate la cald – conditii tehnice privind proiectarea, prepararea si punerea in opera – ind. AND 605/2016.
Au fost avute in vedere si prevederile O.U.G. nr.114/ 2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal – bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene – unde este prevazuta garantarea in plata a salariului minim brut pe ramura constructii la 3.000 lei/luna, precum si in domeniul producerii materialelor de constructii.
„Imbunatatirea starii tehnice a poduluiconduce la cresterea sigurantei circulatiei si a duratei de viata a structurii, utilizarea podului la parametrii normali de exploatare, crearea locurilor de munca temporare pe perioada de implementare a proiectului„, se arata in proiectul de act normativ.